Nabíjení elektromobilů vždy trvá nějakou dobu a čekání může být pro mnohé ztraceným časem. Řidiči prémiových vozů ale nemají času nazbyt.
Jejich výrobci tedy stále intenzivněji hledají způsoby, jak by zákazníci mohli fázi čekání u nabíjecí stanice využít co nejsmysluplněji. V současné době testuje automobilka Audi svůj první nabíjecí hub na výstavišti v Norimberku a podobné zóny pro lepší trávení času při nabíjení plánuje také sesterské Porsche.
I Tesla pochopila, že bude muset v budoucnu nabídnout svým zákazníkům víc než ponuré kouzlo nabíjecích stanic mezi kamiony, velkými čerpacími stanicemi a restauracemi rychlého občerstvení. Značka proto do svých dobíjecích parků v německy mluvících zemích začíná přidávat takzvané “nabíjecí oázy”, tedy salonky, kde lze rozumně využít čas, potřebný pro nabití elektromobilu.
Čtěte také: Tesla buduje jednu z největších nabíjecích stanic světa. Kde se nachází?
Tesla ale tato odpočinková místa nestaví a neprovozuje sama. Jednotlivá místa se nazývají “BK World” a pocházejí od stejnojmenné společnosti. Její mateřská společnost, BK World AG, má dlouhodobé zkušenosti s vybavováním obchodů a technickou správou zařízení pro zákazníky v celé Evropě. Společnost sídlí v Endsee, přibližně na půli cesty mezi Norimberkem a Würzburgem. Před pár týdny byl naproti ústředí firmy postaven nabíjecí park s 20 Superchargery. A s ním také BK World, který se v hlavách architektů zrodil teprve před rokem.
Takzvané Qubes, modulární přenosné prvky, které lze vzájemně kombinovat, obsahují nejen čekárny a sociální zařízení. K dispozici jsou také místa pro obchodní jednání, dětský koutek pro zábavu těch nejmenších a zelené venkovní plochy. Systém také nabízí automatizovaný a online systém obchodů, který lze použít mimo jiné k nákupu potravin a nápojů.
Do portfolia, které zahrnuje maximálně 80 druhů produktů, se vždy zapojují dodavatelé z příslušného regionu. S konceptem aktuálně nespolupracují velké korporace, ale zejména okolní firmy, které se zde mohou lépe zviditelnit.
Společnost plánuje v příštích pěti letech otevřít 300 poboček po celé Evropě. Tesla by neměla být jediným partnerem firmy. Budoucí odpočinkové zóny by měly vznikat i v nabíjecích parcích největších provozovatelů dobíjecích stanic a poskytovatelů energie.
Nabíjení elektromobilů vždy trvá nějakou dobu a čekání může být pro mnohé ztraceným časem. Řidiči prémiových vozů ale nemají času nazbyt.
Jejich výrobci tedy stále intenzivněji hledají způsoby, jak by zákazníci mohli fázi čekání u nabíjecí stanice využít co nejsmysluplněji. V současné době testuje automobilka Audi svůj první nabíjecí hub na výstavišti v Norimberku a podobné zóny pro lepší trávení času při nabíjení plánuje také sesterské Porsche.
I Tesla pochopila, že bude muset v budoucnu nabídnout svým zákazníkům víc než ponuré kouzlo nabíjecích stanic mezi kamiony, velkými čerpacími stanicemi a restauracemi rychlého občerstvení. Značka proto do svých dobíjecích parků v německy mluvících zemích začíná přidávat takzvané “nabíjecí oázy”, tedy salonky, kde lze rozumně využít čas, potřebný pro nabití elektromobilu.
Čtěte také: Tesla buduje jednu z největších nabíjecích stanic světa. Kde se nachází?
Tesla ale tato odpočinková místa nestaví a neprovozuje sama. Jednotlivá místa se nazývají “BK World” a pocházejí od stejnojmenné společnosti. Její mateřská společnost, BK World AG, má dlouhodobé zkušenosti s vybavováním obchodů a technickou správou zařízení pro zákazníky v celé Evropě. Společnost sídlí v Endsee, přibližně na půli cesty mezi Norimberkem a Würzburgem. Před pár týdny byl naproti ústředí firmy postaven nabíjecí park s 20 Superchargery. A s ním také BK World, který se v hlavách architektů zrodil teprve před rokem.
Takzvané Qubes, modulární přenosné prvky, které lze vzájemně kombinovat, obsahují nejen čekárny a sociální zařízení. K dispozici jsou také místa pro obchodní jednání, dětský koutek pro zábavu těch nejmenších a zelené venkovní plochy. Systém také nabízí automatizovaný a online systém obchodů, který lze použít mimo jiné k nákupu potravin a nápojů.
Do portfolia, které zahrnuje maximálně 80 druhů produktů, se vždy zapojují dodavatelé z příslušného regionu. S konceptem aktuálně nespolupracují velké korporace, ale zejména okolní firmy, které se zde mohou lépe zviditelnit.
Společnost plánuje v příštích pěti letech otevřít 300 poboček po celé Evropě. Tesla by neměla být jediným partnerem firmy. Budoucí odpočinkové zóny by měly vznikat i v nabíjecích parcích největších provozovatelů dobíjecích stanic a poskytovatelů energie.