Skupina hackerů se nabourala do elektromobilu Tesly a dokázala si odemknout placené funkce. Podle hackerů se takovému útoku nemůže společnost bránit. Co přesně tedy hackeři provedli?
Německým výzkumníkům se povedlo hacknout vůz Tesla Model 3. Skupina těchto hackerů studujících na Technické univerzitě v Berlíně se podařilo získat přístup k jinak placeným funkcím elektromobilu. K útoku mladíci potřebovali fyzický přístup k vozidlu, přesně v tomto typu scénaře to však vůbec nevadí. Pravděpodobným útočníkem by totiž mohly být neautorizované servisy, které by mohly majitelům neochotným platit za funkce trochu pomoci.
O tom, jak se týmu podařilo Teslu hacknout, popovídal v rozhovoru pro server TechCrunch Christian Werling. Prozradil, že tým své počínání podrobně představí ostatním expertům na konferenci o kybernetické bezpečnosti Black Hat, která se koná již příští týden.
Čtěte také: Hacker získal přístup k vývojovým funkcím Tesly, včetně autonomního systému
Skupina hackerů podle Werlinga dokázala bez placení odemknout funkci vyhřívání zadních sedadel. Novější vozy Model 3 mají tuto funkci již ve standardní nabídce, tým však pracoval na starším vozu. K odemčení funkce použili techniku zvanou „voltage glitching“.
Ta spočívá v manipulaci s napětím procesoru. Když se vše udělá ve správný čas, může v procesoru nastat chyba. Procesor přeskočí originální instrukci a poté přijme zmanipulovaný kód hackerů a je hotovo. Podle týmu výzkumníků to je opravdu velký problémem. Automobilka se totiž takovému útoku nemá šanci bránit. Jedinám řešením je výměna hardwaru.
Skupina hackerů se nabourala do elektromobilu Tesly a dokázala si odemknout placené funkce. Podle hackerů se takovému útoku nemůže společnost bránit. Co přesně tedy hackeři provedli?
Německým výzkumníkům se povedlo hacknout vůz Tesla Model 3. Skupina těchto hackerů studujících na Technické univerzitě v Berlíně se podařilo získat přístup k jinak placeným funkcím elektromobilu. K útoku mladíci potřebovali fyzický přístup k vozidlu, přesně v tomto typu scénaře to však vůbec nevadí. Pravděpodobným útočníkem by totiž mohly být neautorizované servisy, které by mohly majitelům neochotným platit za funkce trochu pomoci.
O tom, jak se týmu podařilo Teslu hacknout, popovídal v rozhovoru pro server TechCrunch Christian Werling. Prozradil, že tým své počínání podrobně představí ostatním expertům na konferenci o kybernetické bezpečnosti Black Hat, která se koná již příští týden.
Čtěte také: Hacker získal přístup k vývojovým funkcím Tesly, včetně autonomního systému
Skupina hackerů podle Werlinga dokázala bez placení odemknout funkci vyhřívání zadních sedadel. Novější vozy Model 3 mají tuto funkci již ve standardní nabídce, tým však pracoval na starším vozu. K odemčení funkce použili techniku zvanou „voltage glitching“.
Ta spočívá v manipulaci s napětím procesoru. Když se vše udělá ve správný čas, může v procesoru nastat chyba. Procesor přeskočí originální instrukci a poté přijme zmanipulovaný kód hackerů a je hotovo. Podle týmu výzkumníků to je opravdu velký problémem. Automobilka se totiž takovému útoku nemá šanci bránit. Jedinám řešením je výměna hardwaru.