Hacker získal přístup k vývojovým funkcím Tesly, včetně autonomního systému
- Uzamčený přístup do vývojové části kódu Tesly byl prolomen
- Hacker si upravil Teslu tak, že po něm nevyžaduje kontrolu bdělosti
- Režim zvýšených práv přezdívaný „Elon Mode“ dostal název od svého „objevitele“

Podle některých zdrojů se dá v systému Tesly dostat do režimu s vyššími právy, který obsahuje i vyvíjené funkce nebo testovací verze před plošným nasazením. Týkat se má především o režim asistenčních funkcí Autopilot a systému FSD. Režim, který poslední týdny rezonuje sociálními sítěmi, se v komunitě přezdívá jako „Elon Mode“. Jednomu hackerovi se podařilo do jeho útrob dostat.
„Božský“ přístup ke všem funkcím
O rozšířeném přístupu informuje především hacker Green prostřednictvím svého twitterového účtu. Díky svým znalostem byl schopný se dostat do režimu s vysokými přístupovými právy. V technologickém odvětví se takové úrovni říká root a zajišťuje uživateli možnosti, jako by byl přímo nejvyšším administrátorem. Green tak byl schopný aktivovat funkce, které mají zatím odemknuté pouze zaměstnanci Tesly pro jejich testovací účely.
V tomto konkrétním případě aktivoval Green funkci, která po něm nevyžaduje periodické zatočení volantem pro kontrolu bdělosti. I vozy jiných značek s dálničními asistenty takovou funkcí disponují. Po řidiči ale pravidelně vyžadují kontrolní pohyb volantem kvůli bezpečnosti jízdy. Žádné mainstreamové vozidlo zatím stále nedisponuje natolik vysokou úrovní autonomního řízení v produkční verzi, aby se dal „hack“ použít pro všechny majitele.

Čtěte také: Autonomní software Tesla FSD Beta je k dispozici i mimo USA. Má to ale háček
Příprava pro další stupeň autonomního chování vozidel
Tesla s tímto vylepšením i bez plné verze po řidiči kontrolu bdělosti nevyžaduje. Přezdívka režimu, Elon Mode, není nijak oficiálně podložena společností, v rozhovoru Green potvrdil, že se mu pouze líbilo znění a tak jej začal pro své úpravy používat. Obecně má naznačovat úroveň zásahů, které by měli mít k dispozici jen nejvyšší povolaní vývojáři automobilky.
Green má k dispozici kolem dvou hodin záznamů svých delších jízd, ve kterých po něm Tesla nepožaduje ani jednou kontrolu bdělosti. Je ovšem nutné dodat, že jeho Tesla je staršího data a vůz nemá aktivní kabinovou kameru snímající řidiče. Ta systémům pomáhá dodatečně monitorovat stav řidiče a může tak lépe posoudit schopnost řidiče v pokračování v jízdě. Všeho všudy je se svou úpravou hacker spokojený, výhrady ovšem má k obecně zmatečnému chování a stylu řízení autonomního systému.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.