Goodyear zahájil testování podivných pneumatik pro elektromobily

  • Společnost Goodyear testuje nové pneumatiky postrádající duši
  • Jízdní vlastnosti těchto plášťů zůstává však otázkou
  • Dočkáme se někdy sériové výroby takovýchto pneumatik?
Goodyear testuje pneumatiky bez vzduchu

Goodyear testuje pneumatiky bez vzduchu | foto: Goodyear, InsideEVs

Jeden z největších výrobců pneumatik testuje revoluční model z udržitelného materiálu bez vzduchu určené pro automobily s elektrickým pohonem. Pro nikoho nejspíš nebude překvapením, že testovacím subjektem pro tento projekt se stala Tesla, konkrétně Model 3. Společnost Goodyear čeká ještě mnoho let ladění a testování, dle očekávání si na tento typ plášťů postrádající vzdušnice počkáme do roku 2030.

Goodyear pracuje na bezpečných pneu pro elektroauta

Již v minulosti jsme podobné experimenty viděli. Nejvíce medializovaný byl rozhodně pokus Michelinu z roku 2019, ten svůj výtvor nazval Uptis a i ten byl testován na silnicích. Dle dostupných informací bychom se ho mohli dočkat již v roce 2024, ale kdo ví, jak to nakonec dopadne. Pojďme však zpět k tématu, ptáte se, jak pneumatiky vypadají?

Věru, není to žádná sláva, jsou především enormně velké, takže na samotné disky nezbývá mnoho místa. Futuristický design se jim však zapřít nedá, však se podívejte na video z testů. Společnost Goodyear na druhou stranu slibuje velkou míru bezpečí a výdrže, to vše bez strachu z poškození pneumatik.

Nový typ pneumatik bez vzduchu

Pneumatiky bez natlakovaného vzuchu | foto: Goodyear, InsideEVs

Jak jsou na tom jízdní vlastnosti?

To co nás pochopitelně zajímá nejvíce jsou právě jízdní vlastnosti. Výrobce tvrdí, že byly pneumatiky testovány až v rychlosti 88 km/h a všechny manévry proběhli dle očekávání. Je velice obtížné posoudit chování vozu při pouhém koukání na nahrávku od kolegů z webu InsideEVs, vypadá to však, že nepatrný rozdíl na vozovce přeci jen poznáme, a to především v prudších zatáčkách, kde se auto až nezvykle moc naklání.

Je tak otázkou, zda-li se společnosti podaří dotáhnout projekt do zdárného konce a ušetří mnoho vozů odstavených na krajnici, nebo se po něm jako po mnohých jiných za nějakou dobu slehne zem.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Goodyear zahájil testování podivných pneumatik pro elektromobily

  • Společnost Goodyear testuje nové pneumatiky postrádající duši
  • Jízdní vlastnosti těchto plášťů zůstává však otázkou
  • Dočkáme se někdy sériové výroby takovýchto pneumatik?
Goodyear testuje pneumatiky bez vzduchu

Goodyear testuje pneumatiky bez vzduchu | foto: Goodyear, InsideEVs

Jeden z největších výrobců pneumatik testuje revoluční model z udržitelného materiálu bez vzduchu určené pro automobily s elektrickým pohonem. Pro nikoho nejspíš nebude překvapením, že testovacím subjektem pro tento projekt se stala Tesla, konkrétně Model 3. Společnost Goodyear čeká ještě mnoho let ladění a testování, dle očekávání si na tento typ plášťů postrádající vzdušnice počkáme do roku 2030.

Goodyear pracuje na bezpečných pneu pro elektroauta

Již v minulosti jsme podobné experimenty viděli. Nejvíce medializovaný byl rozhodně pokus Michelinu z roku 2019, ten svůj výtvor nazval Uptis a i ten byl testován na silnicích. Dle dostupných informací bychom se ho mohli dočkat již v roce 2024, ale kdo ví, jak to nakonec dopadne. Pojďme však zpět k tématu, ptáte se, jak pneumatiky vypadají?

Věru, není to žádná sláva, jsou především enormně velké, takže na samotné disky nezbývá mnoho místa. Futuristický design se jim však zapřít nedá, však se podívejte na video z testů. Společnost Goodyear na druhou stranu slibuje velkou míru bezpečí a výdrže, to vše bez strachu z poškození pneumatik.

Nový typ pneumatik bez vzduchu

Pneumatiky bez natlakovaného vzuchu | foto: Goodyear, InsideEVs

Jak jsou na tom jízdní vlastnosti?

To co nás pochopitelně zajímá nejvíce jsou právě jízdní vlastnosti. Výrobce tvrdí, že byly pneumatiky testovány až v rychlosti 88 km/h a všechny manévry proběhli dle očekávání. Je velice obtížné posoudit chování vozu při pouhém koukání na nahrávku od kolegů z webu InsideEVs, vypadá to však, že nepatrný rozdíl na vozovce přeci jen poznáme, a to především v prudších zatáčkách, kde se auto až nezvykle moc naklání.

Je tak otázkou, zda-li se společnosti podaří dotáhnout projekt do zdárného konce a ušetří mnoho vozů odstavených na krajnici, nebo se po něm jako po mnohých jiných za nějakou dobu slehne zem.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."