Generální ředitel společnosti Tesla očekává, že pokračující nedostatek polovodičů, který trápí automobilový průmysl, bude brzy vyřešen. Jedním z hlavních důsledků pandemie Covid-19 je celosvětová polovodičová krize, která v automobilovém průmyslu vede k velkým zpožděním. Výsledkem je, že mnoho předních výrobců muselo na několik týdnů zastavit výrobu. Nicméně Elon Musk na základě posledních předpovědí neočekává, že by měl nedostatek čipů přetrvávat i v průběhu příštího roku.
Ve svém projevu na Italian Tech Week v Turíně Musk uvedl, že nedostatek čipů je pouze krátkodobým problémem a že se aktuálně staví několik závodů na výrobu těchto součástek. Nepředpokládá se, že nedostatek čipů bude pokračovat i v roce 2022 a dále. Musk také hovořil o tom, jakým způsobem dokázala Tesla zareagovat na krizi. Díky využití alternativních čipů a přepisovacího softwaru kalifornská automobilka dokázala udržet produkci.
Elon Musk k tomu řekl následující: “Byli jsme schopni vytvořit alternativní čipy a poté vytvořit firmware během několika týdnů. Nejde totiž jenom o výměnu čipů. Bylo také třeba přepsat software. Úsilí bylo opravdu velké a intenzivní, protože bylo potřeba vytvořit nové čipy, napsat nový firmware, integrovat jej do vozidla a vše otestovat, abychom byli schopni udržet výrobu.”
Čtěte také: Vychlazené pivo, šťavnaté klobásy a Elon Musk? Tesla zve na akci v Gigafactory Berlín
Ne všichni však mají stejný názor. Glenn O’Donnell, viceprezident a ředitel výzkumu poradenské společnosti Forrester, věří, že nedostatek čipů setrvá i hluboko do roku 2022 a možná až do roku 2023, protože poptávka bude vysoká a nabídka omezená.
Bude zajímavé sledovat, zda bude nedostatek polovodičů pokračovat nebo se vše vrátí k normálu. Polovodičová krize vedla k tomu, že několik výrobců omezilo výrobní cíle a na mnohé nepochybně měla obrovský finanční dopad. Ostatně, co si budeme povídat. Mladoboleslavská Škoda je jednou z automobilek, které nedostatek čipů přidělává hluboké vrásky.
Generální ředitel společnosti Tesla očekává, že pokračující nedostatek polovodičů, který trápí automobilový průmysl, bude brzy vyřešen. Jedním z hlavních důsledků pandemie Covid-19 je celosvětová polovodičová krize, která v automobilovém průmyslu vede k velkým zpožděním. Výsledkem je, že mnoho předních výrobců muselo na několik týdnů zastavit výrobu. Nicméně Elon Musk na základě posledních předpovědí neočekává, že by měl nedostatek čipů přetrvávat i v průběhu příštího roku.
Ve svém projevu na Italian Tech Week v Turíně Musk uvedl, že nedostatek čipů je pouze krátkodobým problémem a že se aktuálně staví několik závodů na výrobu těchto součástek. Nepředpokládá se, že nedostatek čipů bude pokračovat i v roce 2022 a dále. Musk také hovořil o tom, jakým způsobem dokázala Tesla zareagovat na krizi. Díky využití alternativních čipů a přepisovacího softwaru kalifornská automobilka dokázala udržet produkci.
Elon Musk k tomu řekl následující: “Byli jsme schopni vytvořit alternativní čipy a poté vytvořit firmware během několika týdnů. Nejde totiž jenom o výměnu čipů. Bylo také třeba přepsat software. Úsilí bylo opravdu velké a intenzivní, protože bylo potřeba vytvořit nové čipy, napsat nový firmware, integrovat jej do vozidla a vše otestovat, abychom byli schopni udržet výrobu.”
Čtěte také: Vychlazené pivo, šťavnaté klobásy a Elon Musk? Tesla zve na akci v Gigafactory Berlín
Ne všichni však mají stejný názor. Glenn O’Donnell, viceprezident a ředitel výzkumu poradenské společnosti Forrester, věří, že nedostatek čipů setrvá i hluboko do roku 2022 a možná až do roku 2023, protože poptávka bude vysoká a nabídka omezená.
Bude zajímavé sledovat, zda bude nedostatek polovodičů pokračovat nebo se vše vrátí k normálu. Polovodičová krize vedla k tomu, že několik výrobců omezilo výrobní cíle a na mnohé nepochybně měla obrovský finanční dopad. Ostatně, co si budeme povídat. Mladoboleslavská Škoda je jednou z automobilek, které nedostatek čipů přidělává hluboké vrásky.