Domácí automobilka Škoda Auto musí opět zastavit veškeré své výrobní závody v České republice. Tak jako u předchozích odstávek, tak i nyní je největším důvodem nedostatek čipů, které se využívají zejména v palubní elektronice. Jak dlouho bude tato situace pokračovat a jak je na tom konkurence?
Dle posledních zpráv odborů je zřejmé, že automobilka plánuje zastavit výrobu rovnou na celý týden, což dokazují slova předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka. Ten se v rámci týdeníku Škodovácký odborář rozpovídal nejen o problémech škodovky, ale zároveň o podobné situaci u konkurence.
Skvělou zprávou pro zaměstnance je fakt, že dostanou za zrušené směny 85 % průměrného platu, do kterého se mimochodem počítají i roční bonusy. Díky tomu si mohou sáhnout na svůj denní výdělek, což pro automobilku však znamená razantní zvýšení nákladů. Výroba stojí, peníze netečou a lidé se musí platit stejně.
Čtěte také: Škoda Auto slaví elektrické jubileum! Neuvěříte, kolik aut do zásuvky vyrobila
Nutno ovšem říct, že všechno rozhodně není tak růžové, jak se na první pohled může zdát. Podle Jaroslava Povšíka hrozí, že v případě zhoršující se situace bude muset škodovka přitvrdit a zmíněné náhrady mzdy snížit. Zatím se tak neděje a automobilka doufá, že k tomuto kroku nebude muset přistoupit.
Ostatní značky na tom nejsou o moc lépe. “Týká se to většiny automobilek, stojí také továrna Toyota v Kolíně a v rámci koncernu Volkswagen jsou odstávky v podstatě všude po celém světě. Částečně jsou preferovány některé vysokomaržové společnosti jako Porsche a Audi,” dodává Povšík.
Domácí automobilka Škoda Auto musí opět zastavit veškeré své výrobní závody v České republice. Tak jako u předchozích odstávek, tak i nyní je největším důvodem nedostatek čipů, které se využívají zejména v palubní elektronice. Jak dlouho bude tato situace pokračovat a jak je na tom konkurence?
Dle posledních zpráv odborů je zřejmé, že automobilka plánuje zastavit výrobu rovnou na celý týden, což dokazují slova předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka. Ten se v rámci týdeníku Škodovácký odborář rozpovídal nejen o problémech škodovky, ale zároveň o podobné situaci u konkurence.
Skvělou zprávou pro zaměstnance je fakt, že dostanou za zrušené směny 85 % průměrného platu, do kterého se mimochodem počítají i roční bonusy. Díky tomu si mohou sáhnout na svůj denní výdělek, což pro automobilku však znamená razantní zvýšení nákladů. Výroba stojí, peníze netečou a lidé se musí platit stejně.
Čtěte také: Škoda Auto slaví elektrické jubileum! Neuvěříte, kolik aut do zásuvky vyrobila
Nutno ovšem říct, že všechno rozhodně není tak růžové, jak se na první pohled může zdát. Podle Jaroslava Povšíka hrozí, že v případě zhoršující se situace bude muset škodovka přitvrdit a zmíněné náhrady mzdy snížit. Zatím se tak neděje a automobilka doufá, že k tomuto kroku nebude muset přistoupit.
Ostatní značky na tom nejsou o moc lépe. “Týká se to většiny automobilek, stojí také továrna Toyota v Kolíně a v rámci koncernu Volkswagen jsou odstávky v podstatě všude po celém světě. Částečně jsou preferovány některé vysokomaržové společnosti jako Porsche a Audi,” dodává Povšík.