Seriál elektrických monopostů Formula E představuje plánovaný update závodních strojů. Třetí generace dostává výrazné vylepšení s označením Gen3 EVO. Závodníci budou tyto specifikace používat od příští sezóny. Zatímco současná verze je v provozu teprve druhou sezónu a čeká jí inovace, čtvrtá generace by neměla přijít dříve než v roce 2027.
Samotný přechod z druhé na současnou generaci značil obrovský posun vpřed. Nižší hmotnost a vyšší výkon měly přinést zajímavější závody. Na vozy se také mnohem lépe dívá. Novější design umožnil přidání druhého motoru, a to na přední nápravu. Ten se dosud staral jen o brzdění. Vozy také přišly o standardní zadní brzdy, ke zpomalení se používá výhradně rekuperace zadního motoru. Jenže nárůst výkonu nakonec nebyl tolik znát. Naděje na zlepšení se tak vkládají do faceliftované verze.
Naděje se zvyšují i s novým dodavatelem pneumatik. Hankook přinese do série lepivější směsi. Zvýší se i procent recyklovaných materiálů, takže závody budou opět o něco více udržitelnější. Přední motor nyní umí kromě rekuperace poskytnout bonusový výkon. Díky tomu se z formulí staly čtyřkolky. V sériích s monoposty jde spíše o výjimku, naprosto většina takových vozů využívá k pohonu pouze zadní nápravu. Oproti klasické Formuli je navíc takový přídavek jednodušeji dosažitelný.
Čtěte také: Rozšiřte svou sbírku! Začíná se prodávat nová LEGO formule „na baterky“
I když u takových strojů není až tak důležité zrychlení z nuly, pružná akcelerace je velmi zásadní složkou. V té by měla být Gen3 EVO novou výhodu. Na stovku ve srovnání s Formulí 1 zrychlí o 30 procent rychleji a se svojí přechodní verzí dokonce o 36 procent. Výsledkem je čas 1,82 sekundy. To vše díky výkonu předního motoru. Drobných změn se dostalo i přední části vozu. Přední křídlo bylo velmi křehké, proto se očekává, že to nové bude kromě aerodynamické práce i více odolné.
Výsledkem by mělo být vozidlo, které bude na jedno kolo o jednu až tři sekundy rychlejší. Připravovanou novinkou bude i nabíjení v průběhu závodu s enormním výkonem 600 kW. Zatímco podobné novinky se ve Formuli 1 dostávají na trať o několik let později, vývoj Formule E je rychlejší a proto budou závodníci využívat nových strojů již od příští sezóny.
Seriál elektrických monopostů Formula E představuje plánovaný update závodních strojů. Třetí generace dostává výrazné vylepšení s označením Gen3 EVO. Závodníci budou tyto specifikace používat od příští sezóny. Zatímco současná verze je v provozu teprve druhou sezónu a čeká jí inovace, čtvrtá generace by neměla přijít dříve než v roce 2027.
Samotný přechod z druhé na současnou generaci značil obrovský posun vpřed. Nižší hmotnost a vyšší výkon měly přinést zajímavější závody. Na vozy se také mnohem lépe dívá. Novější design umožnil přidání druhého motoru, a to na přední nápravu. Ten se dosud staral jen o brzdění. Vozy také přišly o standardní zadní brzdy, ke zpomalení se používá výhradně rekuperace zadního motoru. Jenže nárůst výkonu nakonec nebyl tolik znát. Naděje na zlepšení se tak vkládají do faceliftované verze.
Naděje se zvyšují i s novým dodavatelem pneumatik. Hankook přinese do série lepivější směsi. Zvýší se i procent recyklovaných materiálů, takže závody budou opět o něco více udržitelnější. Přední motor nyní umí kromě rekuperace poskytnout bonusový výkon. Díky tomu se z formulí staly čtyřkolky. V sériích s monoposty jde spíše o výjimku, naprosto většina takových vozů využívá k pohonu pouze zadní nápravu. Oproti klasické Formuli je navíc takový přídavek jednodušeji dosažitelný.
Čtěte také: Rozšiřte svou sbírku! Začíná se prodávat nová LEGO formule „na baterky“
I když u takových strojů není až tak důležité zrychlení z nuly, pružná akcelerace je velmi zásadní složkou. V té by měla být Gen3 EVO novou výhodu. Na stovku ve srovnání s Formulí 1 zrychlí o 30 procent rychleji a se svojí přechodní verzí dokonce o 36 procent. Výsledkem je čas 1,82 sekundy. To vše díky výkonu předního motoru. Drobných změn se dostalo i přední části vozu. Přední křídlo bylo velmi křehké, proto se očekává, že to nové bude kromě aerodynamické práce i více odolné.
Výsledkem by mělo být vozidlo, které bude na jedno kolo o jednu až tři sekundy rychlejší. Připravovanou novinkou bude i nabíjení v průběhu závodu s enormním výkonem 600 kW. Zatímco podobné novinky se ve Formuli 1 dostávají na trať o několik let později, vývoj Formule E je rychlejší a proto budou závodníci využívat nových strojů již od příští sezóny.