Pokud jste fanouškem a příznivcem motorsportu, zajisté znáte i moderní a bezemisní Formuli E. Sport, který stále získává na větší popularitě, se i velmi rychle vyvíjí a představuje tu nejmodernější techniku současnosti. Vedení závodu nyní představilo novou, třetí generaci závodních strojů.
Odhlanení nové generace proběhlo před zahájením závodního víkendu v Monaku. Nejbližší závod elektrických formulí se bude konat v sobotu dopoledne. Nový vůz nabídne o 40 procent vyšší výkon a o 15 procent vyšší maxmální rychlost. Oproti druhé generaci navíc ušetří šedesát kilogramů hmotnosti. Díky novému dvoumotorovému pohonu nabídne i dvojnásobně účinné regenerativní brzdění.
Už změna první generace na druhou přinesla výrazné vylepšení vlastností, a to nejen v oblasti rychlosti. Časy na jízdní kolo se zlepšily o jednotky sekund. Vůz druhé generace byl již schopný zvládnout celou délku závodu na jedno nabití.
Čtěte také: Nejelegantnější Safety Car? Porsche Taycan bude chránit závodníky Formule E
Třetí generace tak slibuje opět další zkracování doby pro ujetí jednoho kola. Co se týká techonologie, disponují tyto vozy schopností ultrarychlého nabíjení 600 kW. Takovou hodnotu zatím v žádném běžně dostupném voze nedostanete. V případě nutnosti tak mohou být vozy i během závodu velmi rychle dobity pro další jízdu. Tato hodnota tu má ale především jiný význam. Umožní plně využít potenciál duálního motoru pro rekuperaci brzdné energie.
Díky této funkci formule přišly o hydraulické zadní brzdy. Formule E jsou tak prvními závodními vozy, které budou klasické brzdy používat pouze na přední nápravě. Na té zadní se o brzdění postará motor o výkonu 350 kW. Kromě tohoto prvenství se také jedná o první formule s dvěma motory. Stále se ale nejedná o pohon všech kol. Přední motor slouží pouze k rekuperaci.
Mezi další změny patří i kratší a užší stavba monokoku. Formule E se ale snaží být i co největším vzorem pro udržitelost. Celá stavba se skládá ze lněných vláken spolu s recyklovanými uhlíkovými vlákny. Čtvrtina skladby pneumatik je z přírodní gumy a dalších recyklovaných vláken. Všechny použité pneumatiky jsou po závodním víkendu řádně recyklovány. I baterie jsou tvořené přírodními minerály a své využití najdou i po skončení své působnosti v sérii Formula E.
Oproti spalovacím formulím je i motor násobně efektivnější. Třetí generace má být dosahovat až 95% efektivity pohonu. Přepracovaná rekuperace je schopná zachytit až 40 procent energie zpět. Formule E třetí generace se na tratě dostane až v příští sezóně. Dlouhou chvíli si můžete krátit třeba již tento víkend při dalším závodě Monaco ePrix.
Pokud jste fanouškem a příznivcem motorsportu, zajisté znáte i moderní a bezemisní Formuli E. Sport, který stále získává na větší popularitě, se i velmi rychle vyvíjí a představuje tu nejmodernější techniku současnosti. Vedení závodu nyní představilo novou, třetí generaci závodních strojů.
Odhlanení nové generace proběhlo před zahájením závodního víkendu v Monaku. Nejbližší závod elektrických formulí se bude konat v sobotu dopoledne. Nový vůz nabídne o 40 procent vyšší výkon a o 15 procent vyšší maxmální rychlost. Oproti druhé generaci navíc ušetří šedesát kilogramů hmotnosti. Díky novému dvoumotorovému pohonu nabídne i dvojnásobně účinné regenerativní brzdění.
Už změna první generace na druhou přinesla výrazné vylepšení vlastností, a to nejen v oblasti rychlosti. Časy na jízdní kolo se zlepšily o jednotky sekund. Vůz druhé generace byl již schopný zvládnout celou délku závodu na jedno nabití.
Čtěte také: Nejelegantnější Safety Car? Porsche Taycan bude chránit závodníky Formule E
Třetí generace tak slibuje opět další zkracování doby pro ujetí jednoho kola. Co se týká techonologie, disponují tyto vozy schopností ultrarychlého nabíjení 600 kW. Takovou hodnotu zatím v žádném běžně dostupném voze nedostanete. V případě nutnosti tak mohou být vozy i během závodu velmi rychle dobity pro další jízdu. Tato hodnota tu má ale především jiný význam. Umožní plně využít potenciál duálního motoru pro rekuperaci brzdné energie.
Díky této funkci formule přišly o hydraulické zadní brzdy. Formule E jsou tak prvními závodními vozy, které budou klasické brzdy používat pouze na přední nápravě. Na té zadní se o brzdění postará motor o výkonu 350 kW. Kromě tohoto prvenství se také jedná o první formule s dvěma motory. Stále se ale nejedná o pohon všech kol. Přední motor slouží pouze k rekuperaci.
Mezi další změny patří i kratší a užší stavba monokoku. Formule E se ale snaží být i co největším vzorem pro udržitelost. Celá stavba se skládá ze lněných vláken spolu s recyklovanými uhlíkovými vlákny. Čtvrtina skladby pneumatik je z přírodní gumy a dalších recyklovaných vláken. Všechny použité pneumatiky jsou po závodním víkendu řádně recyklovány. I baterie jsou tvořené přírodními minerály a své využití najdou i po skončení své působnosti v sérii Formula E.
Oproti spalovacím formulím je i motor násobně efektivnější. Třetí generace má být dosahovat až 95% efektivity pohonu. Přepracovaná rekuperace je schopná zachytit až 40 procent energie zpět. Formule E třetí generace se na tratě dostane až v příští sezóně. Dlouhou chvíli si můžete krátit třeba již tento víkend při dalším závodě Monaco ePrix.