Americký Ford se rozhodl ustoupit od spolupráce vývoje evropských elektromobilů s koncernem Volkswagen. Součástí plánu byla možnost využít pro stavbu elektromobilů ověřenou platformu MEB. Ford nicméně raději investuje do vývoje vlastního podvozku.
K uzavření partnerství mezi výrobci Ford a Volkswagen došlo v roce 2019. Fordu mělo umožnit rychlejší uvedení nových menších elektrických vozidel na evropský trh. Na domácím americkém trhu se ve velkém prodávají modely F-150 Lightning i kontroverzní SUV Mustang Mach-E. V cestě za globáním prodejem ale chtěl Ford poujmout vývoj lehce odlišným způsobem. Platforma MEB se ale od začátku neměla stát výhradní novou platformu elektrických Fordů. Pouze měla urychlit vývoj prvních modelů a dostat se pod cenovou hranici Mustangu.
Kvůli vylepšení pozice značky mezi elektrickými vozy měl tento krok rozhodně význam. Plánem bylo zdvojnásobit rychlost výroby během šesti let na 1,25 milionu kusů ročně. Generální manažer elektrické divize Fordu pro Evropu již na Twitteru dříve naznačil, na co se mohou fanoušci v letošním roce těšit. Má se jednat o vůz vyšší stavby vyráběný v německém Kolíně nad Rýnem.
Čtěte také: Ford mění svou strategii. Evropanům nabídne „pořádnou Ameriku“
Jenže s nejnovějším zprávami může být vše úplně jinak. Financial Times informuje o skutečnosti, že se Ford nechce na platformu MEB vázat a začne se věnovat vývoji vlastní platformy. Jenže některé zprávy zmiňují, že Ford si nechce zavřít cestu k Volkswagenu ani k jiným automobilkám. Není tedy vyloučeno, že by „zápůjčku“ MEB nemohla vystřídat jiná podobná platforma.
V říjnu Ford oznámil ukončení produkce jednoho z nejoblíbenějších malých modelů, Fiesty. Hlavním důvodem je probíhající úprava modelové nabídky značky a především větší zaměření se na elektromobily. Ředitel navíc zmiňuje, že Ford bude připraven ukončit prodeje spalovacích vozidel kolem roku 2030, pokud si takový krok vyžádá poptávka trhu po lokálně bezemisních vozidlech.
Pokud jde o strategické spojenectví s Volkswagenem, nedochází k žádné změně. Ford a Volkswagen jsou i nadále plně odhodláni plnit své společné plány, které hrají důležitou roli v globální transformaci společnosti Ford v oblasti osobních i užitkových vozů.
V rámci aliance s Volkswagenem se budou v Kolíně nad Rýnem vyrábět dva osobní elektromobily založené na elektrické platformě Volkswagen MEB – první z nich, středně velký crossover, se začne vyrábět v roce 2023 a v roce 2024 přidá Ford do výrobní řady v Kolíně nad Rýnem druhý elektromobil.
V březnu 2022 jsme uvedli, že plánovaná výroba elektromobilů v německém Kolíně nad Rýnem by nyní měla během šesti let dosáhnout 1,2 milionu vozidel a celková investice by měla činit 2 miliardy dolarů.
Ford a Volkswagen také nadále pokračují v úzké spolupráci a partnerství v rámci své globální aliance pro lehká užitková vozidla a elektrifikaci.
K vlastní EV architektuře Fordu můžeme říci, že jsme v červnu 2022 oznámili další důležitý krok směrem k plně elektrické budoucnosti společnosti Ford v Evropě a potvrdili, že jsme si vybrali náš závod ve španělské Valencii jako preferované místo pro montáž vozidel založených na nové generaci architektury Ford pro elektromobily střední třídy.
Americký Ford se rozhodl ustoupit od spolupráce vývoje evropských elektromobilů s koncernem Volkswagen. Součástí plánu byla možnost využít pro stavbu elektromobilů ověřenou platformu MEB. Ford nicméně raději investuje do vývoje vlastního podvozku.
K uzavření partnerství mezi výrobci Ford a Volkswagen došlo v roce 2019. Fordu mělo umožnit rychlejší uvedení nových menších elektrických vozidel na evropský trh. Na domácím americkém trhu se ve velkém prodávají modely F-150 Lightning i kontroverzní SUV Mustang Mach-E. V cestě za globáním prodejem ale chtěl Ford poujmout vývoj lehce odlišným způsobem. Platforma MEB se ale od začátku neměla stát výhradní novou platformu elektrických Fordů. Pouze měla urychlit vývoj prvních modelů a dostat se pod cenovou hranici Mustangu.
Kvůli vylepšení pozice značky mezi elektrickými vozy měl tento krok rozhodně význam. Plánem bylo zdvojnásobit rychlost výroby během šesti let na 1,25 milionu kusů ročně. Generální manažer elektrické divize Fordu pro Evropu již na Twitteru dříve naznačil, na co se mohou fanoušci v letošním roce těšit. Má se jednat o vůz vyšší stavby vyráběný v německém Kolíně nad Rýnem.
Čtěte také: Ford mění svou strategii. Evropanům nabídne „pořádnou Ameriku“
Jenže s nejnovějším zprávami může být vše úplně jinak. Financial Times informuje o skutečnosti, že se Ford nechce na platformu MEB vázat a začne se věnovat vývoji vlastní platformy. Jenže některé zprávy zmiňují, že Ford si nechce zavřít cestu k Volkswagenu ani k jiným automobilkám. Není tedy vyloučeno, že by „zápůjčku“ MEB nemohla vystřídat jiná podobná platforma.
V říjnu Ford oznámil ukončení produkce jednoho z nejoblíbenějších malých modelů, Fiesty. Hlavním důvodem je probíhající úprava modelové nabídky značky a především větší zaměření se na elektromobily. Ředitel navíc zmiňuje, že Ford bude připraven ukončit prodeje spalovacích vozidel kolem roku 2030, pokud si takový krok vyžádá poptávka trhu po lokálně bezemisních vozidlech.
Pokud jde o strategické spojenectví s Volkswagenem, nedochází k žádné změně. Ford a Volkswagen jsou i nadále plně odhodláni plnit své společné plány, které hrají důležitou roli v globální transformaci společnosti Ford v oblasti osobních i užitkových vozů.
V rámci aliance s Volkswagenem se budou v Kolíně nad Rýnem vyrábět dva osobní elektromobily založené na elektrické platformě Volkswagen MEB – první z nich, středně velký crossover, se začne vyrábět v roce 2023 a v roce 2024 přidá Ford do výrobní řady v Kolíně nad Rýnem druhý elektromobil.
V březnu 2022 jsme uvedli, že plánovaná výroba elektromobilů v německém Kolíně nad Rýnem by nyní měla během šesti let dosáhnout 1,2 milionu vozidel a celková investice by měla činit 2 miliardy dolarů.
Ford a Volkswagen také nadále pokračují v úzké spolupráci a partnerství v rámci své globální aliance pro lehká užitková vozidla a elektrifikaci.
K vlastní EV architektuře Fordu můžeme říci, že jsme v červnu 2022 oznámili další důležitý krok směrem k plně elektrické budoucnosti společnosti Ford v Evropě a potvrdili, že jsme si vybrali náš závod ve španělské Valencii jako preferované místo pro montáž vozidel založených na nové generaci architektury Ford pro elektromobily střední třídy.