Elektromobil Ford Explorer si chce podmanit evropský trh. Cena od 1 066 900 Kč

Pavel Škopek
  • Ford dokončil cestu kolem světa s novým elektromobilem Explorer
  • Při této příležitosti ho uvedl na evropský trh, včetně Česka
  • Jeho cena startuje na 1 066 900 Kč
Cestovatelka Lexie Alford dokončila cestu kolem světa dlouhou 30 000 kilometrů s novým Fordem Explorer EV | foto: Ford
Cestovatelka Lexie Alford dokončila cestu kolem světa dlouhou 30 000 kilometrů s novým Fordem Explorer EV | foto: Ford

Automobilka Ford konečně uvedla na evropský trh své nové elektrické SUV Explorer EV. Stalo se tak při příležitosti dokončení nejdelší „testovací jízdy“ na světě, kdy cestovatelka Lexie Alford urazila s předprodukčním vzorkem Exploreru EV trasu dlouhou 30 000 kilometrů. Vytvořila tak oficiální rekord, když jako objela zeměkouli v elektromobilu.

Ford Explorer míří na český trh

Nabídka Exploreru EV bude jednoduchá. K dispozici budou pouze dva stupně výbavy Explorer a Explorer Premium. Téměř vše přitom bude v základní výbavě a nabídka příplatkových prvků bude minimální. Bohatou základní výbavou, která mimo jiné zahrnuje nastavitelný centrální displej s úhlopříčkou 14,6 palce, vyhřívaný volant, sedadlo řidiče s vyhříváním a masážní funkcí nebo sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy chce Ford ospravedlnit vyšší cenu.

Cena nejlevnější verze Explorer s pohonem zadních kol a se standardním dojezdem bude začínat na 1 066 900 Kč. Tato verze nicméně přijde později a dočkat bychom se měli až v závěru roku. Varianta s prodlouženým dojezdem, která nabídne akumulátor s kapacitou 77 kWh, což vystačí na dojezd až 602 km na jedno nabití, startuje s cenovkou o rovných 103 000 Kč výše.

Komu by nestačila zadokolka, kterou pohání motor s výkonem 286 koní, může zvolit za příplatek dalších 100 000 Kč motorizaci s pohonem všech kol s výkonem 340 koní. V tomto případě má akumulátor kapacitu 79 kWh, ale dojezd se zkracuje na 566 km. Z dalších parametrů stojí za vypíchnutí zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině 6,4 sekundy u zadokolky a 5,3 sekund u čtyřkolky. Maximální rychlost 180 km/h je u obou motorizací shodná. Ford Explorer EV také podporuje DC nabíjení s výkonem až 135 kW. Z 10 na 80% nabití se v takovém případě dostane za pouhých 26 minut.

Elektrický Ford Explorer pro evropský trh
Elektrický Ford Explorer pro evropský trh

Čtěte také: BYD se do toho opřel! S novou vlnou zlevňování nemůže nikdo držet krok


První elektrický Ford navržený a vyrobený v Evropě

Nový Explorer EV je výsledkem spolupráce Fordu a Volkswagenu. Podle Fordu tak kombinuje německé inženýrství s americkým stylem a nadstandardní výbavou. Stejně jako třeba Škoda Enyaq nebo elektromobily Volkswagen řady ID, je postavený na koncernové platformě MEB. Vyrábět se bude v Kolíně nad Rýnem v závodě Ford Cologne EV Centre.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články