BYD se do toho opřel! S novou vlnou zlevňování nemůže nikdo držet krok
- Konkurent Modelu 3 výrazně snížil cenu
- BYD Seal Honor Edition pořídíte pod 25 tisíc dolarů
- Nejlevnější vůz vyniká zpracováním a nestojí ani 10 tisíc dolarů

BYD navyšuje oproti Tesle opět náskok. V pondělí představil světu novou verzi svého modelu Seal, u kterého bude bojovat především cenou. Ta totiž bude začínat na hranici 25 tisíc dolarů, což se obecně považuje za cenovou hranici pro dostupné vozy. BYD Seal Honor Edition se má stát důležitým modelem v cestě za osvobozením od fosilní paliva spalujících vozidel.
Automobilka BYD rychle roste
Představení modelu proběhlo v pondělí na tiskové akci automobilky. Příhodně BYD současně ohlásil sjezd vozidla „nové energie“ NEV s pořadovým číslem 7 000 000 z výrobní linky. Pod novou energií BYD prezentuje vozy, které nejsou závislé na konvenčních spalovacích procesech. Model Seal Honor Edition je vůz o velikosti Tesly Modelu 3, ovšem nyní získává obrovskou výhodu v prodejní ceně. Oproti předchozí verzi BYD snižuje plošně cenu zhruba o 5 procent. Nejvýkonnější a nejvybavenější verze nasadí cenovku o deset tisíc dolarů výše.
Vůz je postavený na vlastní platformě e-platform 3.0 a nabízí baterii o kapacitě 61,4 kWh. Tu je možné navýšit na větší 82,5 kWh. Čínská metodika pro výpočet dojezdu u modelu slibuje dojezd 550, resp. až 700 km dojezdu. V evropských standardech lze dosáhnout reálnějších hodnot při odečtení čtvrtiny z marketingových hodnot. Nejvyšší výbava nabízí i pohon obou náprav. Zájemci na domácím trhu značky mohou navíc využívat mnoha výhod. BYD nabízí například tříletý splátkový program s nulovým úrokem, bezplatné nabíjení a datové připojení s cloudovými službami po dobu dvou let bez příplatku.

Čtěte také: BYD zlevnil už tak levný elektromobil. Je levnější, než spalovací konkurence
Může tomu vůbec někdo konkurovat?
BYD odstartoval cenovou válku a masivní odsun od spalováků již minulý měsíc s menším modelem Dolphin Honor Edition. Pro čínské zákazníky nastavil bezkonkurenční cenu 13 900 dolarů. Splnil tak domácí podmínku pro vůz v ceně pod 100 000 čínských Juanů (zhruba 322 tisíc korun). I další modely výrazně snížily cenu, příkladem je i model Atto 3 dostupný za 16 600 dolarů.
Suverénně nejlevnějším modelem značky je městské mini autíčko Seagull v ceně 9 700 dolarů (214 tisíc korun). Na zahraničních trzích se nabízí pod označením Dolphin Mini. S takovou cenovou politikou se začíná otřásat celý automobilový průmysl. Ředitelé a výkonní pracovníci velkých automobilek jsou z takových novinek u vytržení a mají oprávněné obavy o svojí konkurenceschopnost. Navíc jsou zaskočeni i údajnou vysokou kvalitou zpracování. V tomto smyslu se vyjádřil například bývalý ředitel skupiny General Motors, Terry Woychowski.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.