Ford se při první velké vlně přidal k většině automobilek a slíbil kompletní přesun výhradně k elektrickému pohonu. V Evropě tak měl od roku 2030 vyměnit modelovou nabídku a dále nabízet jen bateriové elektromobily. Jelikož ale trh od dramatického přesunu couvá, podniká stejné kroky i americký výrobce.
V rozhovoru pro britský Autocar se k problematice vyjádřil evropský výkonný ředitel elektrické divize, Marin Gjaja. Vysoké náklady na výrobu baterií a nejistota ohledně podpory států i související legislativy patří mezi hlavní důvody, proč zájemci opět u pořizování elektromobilů váhají. Ani Ford si tak nemůže dovolit slepě následovat svůj slib a musí upravit své plány v blízké budoucnosti.
Hlavním zaměřením se tak minimálně po přechodnou dobu stanou hybridní motorizace. Dokud se zákazníci nerozhodnou, že je pro ně elektromobilita tím pravým na sto procent, nebude Ford investovat další veškeré prostředky do této cesty. Přístupnost i ochota nákupu se navíc velmi liší na různých trzích. Z tohoto důvodu Ford oficiálně ohlásil, že v roce 2030 nebude jejich nabídka vozidel bez spalovacích modelů.
Čtěte také: Ford reinkarnuje legendární model Capri. Nezůstal kámen na kameni
Tento krok ale neznamená, že by Ford s elektrickou budoucností nadále nepočítal. Jen čas ukáže, zda k tomu dojde za deset nebo až za třicet let. Důležitým stavebním prvkem je podle ředitele cena a efektivita baterií. Ředitel přiznal, že rok 2030 se stal až příliš ambiciózním. Nyní počítá, že se zvednou prodeje hybridních a především plug-in hybridních vozidel. Před měsícem otevřel výrobce zrekonstruovanou elektrickou továrnu v německém Kolíně, kde se má vyrábět i nový elektrický Ford Explorer. Jak vytížená nyní továrna bude, se zatím uvidí.
Na svůj další osud čeká i španělský závod ve Valencii. Zde by měl ale Ford vyvíjet novou platformu schopnou pojetí vícero pohonných jednotek. Zdaleka ale nejde o prezentovatelný projekt, práce jsou mnohem více v počátku. Předpoklad prvního použití platformy je v roce 2027. Ročně by měla být továrna schopná vyrobit až 300 tisíc kusů vozidel. Ač jde zatím o vzdálené odhady, spekuluje se, že by zde svůj domov mohla najít nová generace populárního modelu Kuga.
Ford se při první velké vlně přidal k většině automobilek a slíbil kompletní přesun výhradně k elektrickému pohonu. V Evropě tak měl od roku 2030 vyměnit modelovou nabídku a dále nabízet jen bateriové elektromobily. Jelikož ale trh od dramatického přesunu couvá, podniká stejné kroky i americký výrobce.
V rozhovoru pro britský Autocar se k problematice vyjádřil evropský výkonný ředitel elektrické divize, Marin Gjaja. Vysoké náklady na výrobu baterií a nejistota ohledně podpory států i související legislativy patří mezi hlavní důvody, proč zájemci opět u pořizování elektromobilů váhají. Ani Ford si tak nemůže dovolit slepě následovat svůj slib a musí upravit své plány v blízké budoucnosti.
Hlavním zaměřením se tak minimálně po přechodnou dobu stanou hybridní motorizace. Dokud se zákazníci nerozhodnou, že je pro ně elektromobilita tím pravým na sto procent, nebude Ford investovat další veškeré prostředky do této cesty. Přístupnost i ochota nákupu se navíc velmi liší na různých trzích. Z tohoto důvodu Ford oficiálně ohlásil, že v roce 2030 nebude jejich nabídka vozidel bez spalovacích modelů.
Čtěte také: Ford reinkarnuje legendární model Capri. Nezůstal kámen na kameni
Tento krok ale neznamená, že by Ford s elektrickou budoucností nadále nepočítal. Jen čas ukáže, zda k tomu dojde za deset nebo až za třicet let. Důležitým stavebním prvkem je podle ředitele cena a efektivita baterií. Ředitel přiznal, že rok 2030 se stal až příliš ambiciózním. Nyní počítá, že se zvednou prodeje hybridních a především plug-in hybridních vozidel. Před měsícem otevřel výrobce zrekonstruovanou elektrickou továrnu v německém Kolíně, kde se má vyrábět i nový elektrický Ford Explorer. Jak vytížená nyní továrna bude, se zatím uvidí.
Na svůj další osud čeká i španělský závod ve Valencii. Zde by měl ale Ford vyvíjet novou platformu schopnou pojetí vícero pohonných jednotek. Zdaleka ale nejde o prezentovatelný projekt, práce jsou mnohem více v počátku. Předpoklad prvního použití platformy je v roce 2027. Ročně by měla být továrna schopná vyrobit až 300 tisíc kusů vozidel. Ač jde zatím o vzdálené odhady, spekuluje se, že by zde svůj domov mohla najít nová generace populárního modelu Kuga.