Ford reinkarnuje legendární model Capri. Nezůstal kámen na kameni

Matouš Vrchota
  • Ford si nebezpečně zahrává s tradičními názvy
  • Elektrický Mustang provokuje dodnes, nyní je na řadě kupé Capri
  • Vůz si pohrává s nebezpečnou cenovkou
Ford Capri EV (2024)
Ford Capri EV (2024)

Ford má v oblibě používat jména svých ikonických a dobře zažitých modelů pro své vozy nové generace, a to převážně ty elektrické. Velmi brzy po uvedení elektromobilu s názvem Mustang se na značku sešla velká vlna kritiky. Vedení si ale nedá říct a proto si připravovaný elektromobil vypůjčil jméno od další legendy, modelu Capri.

Došly Fordu originální názvy?

Podobně jako u Mustangu, není ani mezi klasickým a novým Capri žádná přímá návaznost. A to ani v karosářském provedení. Nové SUV kupé má k původnímu sportovnímu fastbacku velmi daleko. Mnozí možná namítnou, že se ani o žádný Ford ve skutečnosti nejedná. Vůz totiž chytře pod svou kapotou a kabinou ukrývá techniku Volkswagenu. Vzhledem navíc z profilu připomíná více Polestar 2 a jemu podobné hranaté elektromobily. Mezi přímé konkurenty ale považuje spíše BMW iX2.

Podle vedení ale novinka přeci jen na klasiku odkazuje a to především menšími detaily. Přední světlomety i tvar masky odkazují na původní vzhled druhé generace modelu. Zadní sdružené světlomety svým hranatým tvarem taktéž uctívají původní Capri. S délkou karoserie 463 cm se řadí mezi ostatní evropské modely. Je o 17 cm delší než Ford Explorer EV a o nepatrných 7 cm kratší než vlajkový elektrický Mustang Mach-E. Celá nabídka barev lakování je velmi blízce inspirována původní paletou.


Čtěte také: Elektromobil Ford Explorer si chce podmanit evropský trh. Cena od 1 066 900 Kč


Atraktivní design podle dnešních požadavků

Dominantou interiéru je středový dotykový panel o úhlopříčce 14,6 palce a výrazný hranatý volant s třemi masivními rameny. Ty nabízí velké množství ovládacích prvků. Jde o logické uspořádání, jelikož kromě displeje na přístrojové desce mnoho fyzických ovladačů nezůstalo. Pod displejem je umístěná skrytá přihrádka, ke které se dostanete odsunutím jeho spodní hrany. V zavazadlové části za druhou řadou sedadel uschováte až 550 litrů nákladu. Po složení sedadel může vzniknout plocha až 1 510 litrů.

Stejně jako menší Explorer EV i Capri EV stojí na koncernové platformě MEB. Velikostí by se měl přiblížit VW ID.4, i když Ford sám model prezentuje blíže ID.5 jen s rozdílem karoserie ve stylu kupé. V základní verzi dostanete pohon zadních kol s výkonem 286 koní. Jak je u koncernu zvykem, základní verze dostává na místo úložiště baterii o kapacitě 77 kW. Dojezd by podle metodiky WLTP mohl dosáhnout až 626 kilometrů. Výkonnější verze přidá druhý motor na přední nápravu a navýší výkon na 340 koní. S tím se pojí i mírně větší baterie 79 kWh. Nevýhodou může být nižší dojezd 592 kilometrů. V závislosti na výkonu motoru se liší i výkon stejnosměrného nabíjení. Ten se dostane na maximum 135, respektive 185 kW.

Dobrou výbavu nezapře. Co ale ta cena?

Výhodou bude zajisté přítomnost tepelného čerpadla i vylepšených certifikovaných sedaček německého původu od firmy AGR. Standardem jsou asistenční služby běžně dostupné u koncernových elektromobilů jako jsou Travel Assist, pamoramatický kamerový systém, nebo head-up displej.

Vyšší verze povýší běžné LED světlomety na projektorové Matrix LED. Výroba modelu bude probíhat výhradně v evropské továrně v Kolíně nad Rýnem. Místní továrna prošla rozsáhnou modernizací díky velké dvou miliardové dolarové investici. Základní cena se odhaduje na 1,3 milionu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články