Ford reinkarnuje legendární model Capri. Nezůstal kámen na kameni

  • Ford si nebezpečně zahrává s tradičními názvy
  • Elektrický Mustang provokuje dodnes, nyní je na řadě kupé Capri
  • Vůz si pohrává s nebezpečnou cenovkou
Ford Capri EV (2024)

Ford Capri EV (2024) | foto: Ford

Ford má v oblibě používat jména svých ikonických a dobře zažitých modelů pro své vozy nové generace, a to převážně ty elektrické. Velmi brzy po uvedení elektromobilu s názvem Mustang se na značku sešla velká vlna kritiky. Vedení si ale nedá říct a proto si připravovaný elektromobil vypůjčil jméno od další legendy, modelu Capri.

Došly Fordu originální názvy?

Podobně jako u Mustangu, není ani mezi klasickým a novým Capri žádná přímá návaznost. A to ani v karosářském provedení. Nové SUV kupé má k původnímu sportovnímu fastbacku velmi daleko. Mnozí možná namítnou, že se ani o žádný Ford ve skutečnosti nejedná. Vůz totiž chytře pod svou kapotou a kabinou ukrývá techniku Volkswagenu. Vzhledem navíc z profilu připomíná více Polestar 2 a jemu podobné hranaté elektromobily. Mezi přímé konkurenty ale považuje spíše BMW iX2.

Podle vedení ale novinka přeci jen na klasiku odkazuje a to především menšími detaily. Přední světlomety i tvar masky odkazují na původní vzhled druhé generace modelu. Zadní sdružené světlomety svým hranatým tvarem taktéž uctívají původní Capri. S délkou karoserie 463 cm se řadí mezi ostatní evropské modely. Je o 17 cm delší než Ford Explorer EV a o nepatrných 7 cm kratší než vlajkový elektrický Mustang Mach-E. Celá nabídka barev lakování je velmi blízce inspirována původní paletou.


Čtěte také: Elektromobil Ford Explorer si chce podmanit evropský trh. Cena od 1 066 900 Kč


Atraktivní design podle dnešních požadavků

Dominantou interiéru je středový dotykový panel o úhlopříčce 14,6 palce a výrazný hranatý volant s třemi masivními rameny. Ty nabízí velké množství ovládacích prvků. Jde o logické uspořádání, jelikož kromě displeje na přístrojové desce mnoho fyzických ovladačů nezůstalo. Pod displejem je umístěná skrytá přihrádka, ke které se dostanete odsunutím jeho spodní hrany. V zavazadlové části za druhou řadou sedadel uschováte až 550 litrů nákladu. Po složení sedadel může vzniknout plocha až 1 510 litrů.

Stejně jako menší Explorer EV i Capri EV stojí na koncernové platformě MEB. Velikostí by se měl přiblížit VW ID.4, i když Ford sám model prezentuje blíže ID.5 jen s rozdílem karoserie ve stylu kupé. V základní verzi dostanete pohon zadních kol s výkonem 286 koní. Jak je u koncernu zvykem, základní verze dostává na místo úložiště baterii o kapacitě 77 kW. Dojezd by podle metodiky WLTP mohl dosáhnout až 626 kilometrů. Výkonnější verze přidá druhý motor na přední nápravu a navýší výkon na 340 koní. S tím se pojí i mírně větší baterie 79 kWh. Nevýhodou může být nižší dojezd 592 kilometrů. V závislosti na výkonu motoru se liší i výkon stejnosměrného nabíjení. Ten se dostane na maximum 135, respektive 185 kW.

Dobrou výbavu nezapře. Co ale ta cena?

Výhodou bude zajisté přítomnost tepelného čerpadla i vylepšených certifikovaných sedaček německého původu od firmy AGR. Standardem jsou asistenční služby běžně dostupné u koncernových elektromobilů jako jsou Travel Assist, pamoramatický kamerový systém, nebo head-up displej.

Vyšší verze povýší běžné LED světlomety na projektorové Matrix LED. Výroba modelu bude probíhat výhradně v evropské továrně v Kolíně nad Rýnem. Místní továrna prošla rozsáhnou modernizací díky velké dvou miliardové dolarové investici. Základní cena se odhaduje na 1,3 milionu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ford reinkarnuje legendární model Capri. Nezůstal kámen na kameni

  • Ford si nebezpečně zahrává s tradičními názvy
  • Elektrický Mustang provokuje dodnes, nyní je na řadě kupé Capri
  • Vůz si pohrává s nebezpečnou cenovkou
Ford Capri EV (2024)

Ford Capri EV (2024) | foto: Ford

Ford má v oblibě používat jména svých ikonických a dobře zažitých modelů pro své vozy nové generace, a to převážně ty elektrické. Velmi brzy po uvedení elektromobilu s názvem Mustang se na značku sešla velká vlna kritiky. Vedení si ale nedá říct a proto si připravovaný elektromobil vypůjčil jméno od další legendy, modelu Capri.

Došly Fordu originální názvy?

Podobně jako u Mustangu, není ani mezi klasickým a novým Capri žádná přímá návaznost. A to ani v karosářském provedení. Nové SUV kupé má k původnímu sportovnímu fastbacku velmi daleko. Mnozí možná namítnou, že se ani o žádný Ford ve skutečnosti nejedná. Vůz totiž chytře pod svou kapotou a kabinou ukrývá techniku Volkswagenu. Vzhledem navíc z profilu připomíná více Polestar 2 a jemu podobné hranaté elektromobily. Mezi přímé konkurenty ale považuje spíše BMW iX2.

Podle vedení ale novinka přeci jen na klasiku odkazuje a to především menšími detaily. Přední světlomety i tvar masky odkazují na původní vzhled druhé generace modelu. Zadní sdružené světlomety svým hranatým tvarem taktéž uctívají původní Capri. S délkou karoserie 463 cm se řadí mezi ostatní evropské modely. Je o 17 cm delší než Ford Explorer EV a o nepatrných 7 cm kratší než vlajkový elektrický Mustang Mach-E. Celá nabídka barev lakování je velmi blízce inspirována původní paletou.


Čtěte také: Elektromobil Ford Explorer si chce podmanit evropský trh. Cena od 1 066 900 Kč


Atraktivní design podle dnešních požadavků

Dominantou interiéru je středový dotykový panel o úhlopříčce 14,6 palce a výrazný hranatý volant s třemi masivními rameny. Ty nabízí velké množství ovládacích prvků. Jde o logické uspořádání, jelikož kromě displeje na přístrojové desce mnoho fyzických ovladačů nezůstalo. Pod displejem je umístěná skrytá přihrádka, ke které se dostanete odsunutím jeho spodní hrany. V zavazadlové části za druhou řadou sedadel uschováte až 550 litrů nákladu. Po složení sedadel může vzniknout plocha až 1 510 litrů.

Stejně jako menší Explorer EV i Capri EV stojí na koncernové platformě MEB. Velikostí by se měl přiblížit VW ID.4, i když Ford sám model prezentuje blíže ID.5 jen s rozdílem karoserie ve stylu kupé. V základní verzi dostanete pohon zadních kol s výkonem 286 koní. Jak je u koncernu zvykem, základní verze dostává na místo úložiště baterii o kapacitě 77 kW. Dojezd by podle metodiky WLTP mohl dosáhnout až 626 kilometrů. Výkonnější verze přidá druhý motor na přední nápravu a navýší výkon na 340 koní. S tím se pojí i mírně větší baterie 79 kWh. Nevýhodou může být nižší dojezd 592 kilometrů. V závislosti na výkonu motoru se liší i výkon stejnosměrného nabíjení. Ten se dostane na maximum 135, respektive 185 kW.

Dobrou výbavu nezapře. Co ale ta cena?

Výhodou bude zajisté přítomnost tepelného čerpadla i vylepšených certifikovaných sedaček německého původu od firmy AGR. Standardem jsou asistenční služby běžně dostupné u koncernových elektromobilů jako jsou Travel Assist, pamoramatický kamerový systém, nebo head-up displej.

Vyšší verze povýší běžné LED světlomety na projektorové Matrix LED. Výroba modelu bude probíhat výhradně v evropské továrně v Kolíně nad Rýnem. Místní továrna prošla rozsáhnou modernizací díky velké dvou miliardové dolarové investici. Základní cena se odhaduje na 1,3 milionu.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."