Ford E-Transit Courier oficiálně – Pro evropské kurýry je jako stvořený
- Malé dodávky jsou u evropských dopravců velmi oblíbené
- Jejich jízdou mají provozovatelé ušetřit až třetinu běžných nákladů
- Nový Ford E-Transit Courier dorazí v příštím roce

Ford přidává do své řady užitkových vozidel již třetí model s čistě elektrickým pohonem. Malá osobní dodávka v sobě skrývá velký potenciál pro denní doručování nebo pro menší řemeslníky. Evropský trh se může těšit na nového konkurenta. Elektrické dodávky totiž Ford skutečně umí.
Ford E-Transit je pro Evropu jako stvořený
Od uvedení první elektrické dodávky uběhly téměř tři roky. Ke svým klientům se přitom začala dodávat teprve minulý rok. Během velmi krátké doby se z ní ale stal jeden z nejprodávanějších užitkových vozů, podobně jako to Ford v minulosti dokázal se svojí spalovací verzí, Transitem. Pro velkou část dopravců je E-Transit Courier tou pravou volbou díky speciálně upravenému interiéru právě pro tyto pracovní účely.
V Severní Americe tento kompaktní vůz dokonce předělávají na malý školní autobus nebo cestovního kempingového parťáka. Ve velké míře tak Ford rozšiřuje možnosti využítí na první pohled běžné městské mini dodávky. V Evropě se jeho spalovací kolega prodává skutečně v obrovském množství, a tak je naprosto jasné, že si Ford nechce tento potenciál nechat ujít. Nazývá jej chytrým telefonem na kolech. Přitom nemá jít o žádný funkční kompromis.

Čtěte také: Ředitel Fordu identifikoval potíže s přechodem na elektřinu. Na co přišel?
Téměř 400 km na jedno nabití
Podle metodiky WLTP nabídne nový Ford E-Transit Courier dojezd až 380 kilometrů. Díky novým technologiím má vůz na cestách díky menší náročnosti pro nabíjení a údržbu ušetřit klientům až hodinu z denních povinností. Oproti své současné generaci nabídne navíc až o čtvrtinu větší nákladový prostor. Digitální propojení služby Ford Pro dále ještě více usnadní operativu za volantem. Nové verze řídících systémů nejen že usnadní práci řidiči, ale s lepší efektivitou fungování motorového ústrojí nabídnou i delší dojezd.
Do nákladového prostoru umístíte dvě euro palety, v celkovém objemu vůz pojme 2,9 metru krychlového nákladu. Jako bonus Ford nabídne přední kufr pod kapotou o objemu 44 litrů. Toto úložiště najdete již v základní nabídce a bude se perfektně hodit pro uložení nabíjecích kabelů a příslušenství. Vpřed je vůz poháněn elektrickým motorem o výkonu 100 kW s funkcí ovládání jedním pedálem. Na nabíječce příliš mnoho času také nestrávíte, zde vám skvěle poslouží možnost nabíjení až výkonem 100 kW. 87 kilometrů dojezdu na takovém stojanu doplníte během deseti minut. Sedmdesát procent kapacity pak dobijete během 35 minut.

Plnohodnotný E-transit v malém balení
V práci za volantem bude řidiči pomáhat nový dvanáctipalcový displej palubních přístrojů, centrální displej infotainmentu o stejné úhlopříčce a přapracovaný volant, který více než kruh připomíná zaoblený obdélník. Ve výbavě najdete skládací stolek pro notebook nebo pro pohodlné vypisování přepravních listů a poznámek. Mnoho těchto vychytávek najdete i ve větších sourozencích pracovních užitkových vozů.
Podle výrobce by měli provozovatelé tohoto modelu očekávat úsporu až 35 % nákladů ve srovnání se spalovací dieselovou verzí. Pokud si klient objedná pět a více kusů, může se těšit na roční bezplatné předplatné digitálních funkcí Ford Pro E-Telematics. Tato funkce pomůže optimalizovat práci celé flotily, umožní majiteli sledovat stav baterií i nabíjení, nabídne funkci digitální knihy jízd, zbývajícího dojezdu a mnoho dalšího. Vůz se bude vyrábět v rumunském závodě od druhé poloviny příštího roku.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.