Na základě zprávy Evropského účetního dvora (EÚD) vypouští většina spalovacích aut na evropských silnicích stále tolik oxidu uhličitého jako před 12 lety. Veškerý pokles průměrných emisí CO2, zaznamenaný v posledních letech je podle auditorů Evropské unie způsoben výhradně elektromobily.
Podle zprávy Evropského účetního dvora zůstaly skutečné emise z dieselových vozidel za poslední desetiletí konstantní, zatímco u benzínových aut mírně poklesly (o 4,6 %). Na základě revizní zprávy došlo díky technickému pokroku ke zefektivnění spalovacích motorů.
To ale negativně kompenzuje vyšší hmotnost vozidel (v průměru okolo +10 %) a také vyšší výkon motoru (průměrně +25 %). Stejné zjištění platí také pro hybridní vozidla. Ta totiž při běžné jízdě produkují výrazně vyšší emise než emise naměřené v laboratoři.
Čtěte také: Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche
Aby bylo možné lépe posoudit skutečné emise hybridních aut, navrhuje účetní dvůr, aby se proporcionální využití elektrických a spalovacích motorů evidovalo od roku 2025 přesněji. „Do té doby budou plug-in hybridní vozidla vnímána jako vozidla s nízkými emisemi ve prospěch jejich výrobců,“ uzavírají auditoři Evropské unie. To bude automobilkám umožňovat i nadále uplatňovat některá ustanovení nařízení o CO2, co jim jen v roce 2020 ušetřilo téměř 13 miliard eur na poplatcích za překročení emisí.
„Zelená revoluce v Evropě může nastat pouze v případě, že bude mnohem méně znečišťujících vozidel,“ řekl Pietro Russo, člen EÚD, který audit vedl. „Skutečné snížení emisí CO2 u automobilů nenastane, dokud budou převládat vozidla se spalovacími motory, i když elektrifikace vozového parku Evropské unie je obrovskou výzvou a změnou.“
Na základě zprávy Evropského účetního dvora (EÚD) vypouští většina spalovacích aut na evropských silnicích stále tolik oxidu uhličitého jako před 12 lety. Veškerý pokles průměrných emisí CO2, zaznamenaný v posledních letech je podle auditorů Evropské unie způsoben výhradně elektromobily.
Podle zprávy Evropského účetního dvora zůstaly skutečné emise z dieselových vozidel za poslední desetiletí konstantní, zatímco u benzínových aut mírně poklesly (o 4,6 %). Na základě revizní zprávy došlo díky technickému pokroku ke zefektivnění spalovacích motorů.
To ale negativně kompenzuje vyšší hmotnost vozidel (v průměru okolo +10 %) a také vyšší výkon motoru (průměrně +25 %). Stejné zjištění platí také pro hybridní vozidla. Ta totiž při běžné jízdě produkují výrazně vyšší emise než emise naměřené v laboratoři.
Čtěte také: Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche
Aby bylo možné lépe posoudit skutečné emise hybridních aut, navrhuje účetní dvůr, aby se proporcionální využití elektrických a spalovacích motorů evidovalo od roku 2025 přesněji. „Do té doby budou plug-in hybridní vozidla vnímána jako vozidla s nízkými emisemi ve prospěch jejich výrobců,“ uzavírají auditoři Evropské unie. To bude automobilkám umožňovat i nadále uplatňovat některá ustanovení nařízení o CO2, co jim jen v roce 2020 ušetřilo téměř 13 miliard eur na poplatcích za překročení emisí.
„Zelená revoluce v Evropě může nastat pouze v případě, že bude mnohem méně znečišťujících vozidel,“ řekl Pietro Russo, člen EÚD, který audit vedl. „Skutečné snížení emisí CO2 u automobilů nenastane, dokud budou převládat vozidla se spalovacími motory, i když elektrifikace vozového parku Evropské unie je obrovskou výzvou a změnou.“