EU nevěřícně kroutí hlavou. Emise u fosilních aut jsou stejné, jako před 12 lety

  • Spalovacím autům nepomáhá ani částečná elektrifikace
  • Auta jsou sice efektivnější, ale současně bohužel mnohem těžší
  • Jediným řešením je přechod na čisté elektromobily
Norma Euro 7 znamená prakticky konec „spalováků“

Emise CO2, ilustrační

Na základě zprávy Evropského účetního dvora (EÚD) vypouští většina spalovacích aut na evropských silnicích stále tolik oxidu uhličitého jako před 12 lety. Veškerý pokles průměrných emisí CO2, zaznamenaný v posledních letech je podle auditorů Evropské unie způsoben výhradně elektromobily.

Realita je mnohem horší než oficiální data

Podle zprávy Evropského účetního dvora zůstaly skutečné emise z dieselových vozidel za poslední desetiletí konstantní, zatímco u benzínových aut mírně poklesly (o 4,6 %). Na základě revizní zprávy došlo díky technickému pokroku ke zefektivnění spalovacích motorů.

To ale negativně kompenzuje vyšší hmotnost vozidel (v průměru okolo +10 %) a také vyšší výkon motoru (průměrně +25 %). Stejné zjištění platí také pro hybridní vozidla. Ta totiž při běžné jízdě produkují výrazně vyšší emise než emise naměřené v laboratoři.

Auto se spalovacím motorem

Auto se spalovacím motorem


Čtěte také: Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche


Plug-in hybridy jsou čisté, ale jen dočasně

Aby bylo možné lépe posoudit skutečné emise hybridních aut, navrhuje účetní dvůr, aby se proporcionální využití elektrických a spalovacích motorů evidovalo od roku 2025 přesněji. „Do té doby budou plug-in hybridní vozidla vnímána jako vozidla s nízkými emisemi ve prospěch jejich výrobců,“ uzavírají auditoři Evropské unie. To bude automobilkám umožňovat i nadále uplatňovat některá ustanovení nařízení o CO2, co jim jen v roce 2020 ušetřilo téměř 13 miliard eur na poplatcích za překročení emisí.

„Zelená revoluce v Evropě může nastat pouze v případě, že bude mnohem méně znečišťujících vozidel,“ řekl Pietro Russo, člen EÚD, který audit vedl. „Skutečné snížení emisí CO2 u automobilů nenastane, dokud budou převládat vozidla se spalovacími motory, i když elektrifikace vozového parku Evropské unie je obrovskou výzvou a změnou.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

EU nevěřícně kroutí hlavou. Emise u fosilních aut jsou stejné, jako před 12 lety

  • Spalovacím autům nepomáhá ani částečná elektrifikace
  • Auta jsou sice efektivnější, ale současně bohužel mnohem těžší
  • Jediným řešením je přechod na čisté elektromobily
Norma Euro 7 znamená prakticky konec „spalováků“

Emise CO2, ilustrační

Na základě zprávy Evropského účetního dvora (EÚD) vypouští většina spalovacích aut na evropských silnicích stále tolik oxidu uhličitého jako před 12 lety. Veškerý pokles průměrných emisí CO2, zaznamenaný v posledních letech je podle auditorů Evropské unie způsoben výhradně elektromobily.

Realita je mnohem horší než oficiální data

Podle zprávy Evropského účetního dvora zůstaly skutečné emise z dieselových vozidel za poslední desetiletí konstantní, zatímco u benzínových aut mírně poklesly (o 4,6 %). Na základě revizní zprávy došlo díky technickému pokroku ke zefektivnění spalovacích motorů.

To ale negativně kompenzuje vyšší hmotnost vozidel (v průměru okolo +10 %) a také vyšší výkon motoru (průměrně +25 %). Stejné zjištění platí také pro hybridní vozidla. Ta totiž při běžné jízdě produkují výrazně vyšší emise než emise naměřené v laboratoři.

Auto se spalovacím motorem

Auto se spalovacím motorem


Čtěte také: Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche


Plug-in hybridy jsou čisté, ale jen dočasně

Aby bylo možné lépe posoudit skutečné emise hybridních aut, navrhuje účetní dvůr, aby se proporcionální využití elektrických a spalovacích motorů evidovalo od roku 2025 přesněji. „Do té doby budou plug-in hybridní vozidla vnímána jako vozidla s nízkými emisemi ve prospěch jejich výrobců,“ uzavírají auditoři Evropské unie. To bude automobilkám umožňovat i nadále uplatňovat některá ustanovení nařízení o CO2, co jim jen v roce 2020 ušetřilo téměř 13 miliard eur na poplatcích za překročení emisí.

„Zelená revoluce v Evropě může nastat pouze v případě, že bude mnohem méně znečišťujících vozidel,“ řekl Pietro Russo, člen EÚD, který audit vedl. „Skutečné snížení emisí CO2 u automobilů nenastane, dokud budou převládat vozidla se spalovacími motory, i když elektrifikace vozového parku Evropské unie je obrovskou výzvou a změnou.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."