Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche

  • Od Porsche zaznívají zajímavé informace
  • Klesající zájem o elektromobily může způsobit odklad zákazu spalovacích motorů
  • První vlaštovky odkládají zákaz o pět let. Bude EU tento trend následovat?
Automobilka končí se spalovacími motory

Automobilka končí se spalovacími motory

V Porsche se nyní vše točí okolo nástupce menšího SUV Macan, který v nové generaci přijde o spalovací agregáty. Novinky se ovšem netýkají pouze tohoto pohledného modelu. Z úst finančního ředitele zazněla informace, která může dramaticky změnit vývoj automobilové transformace. V Evropě může dojít k velkému obratu.

Spalováky ještě nedovrčely!

Výkonný finanční ředitel, Lutz Meschke, se zmínil, že ve vyšších sférách automobilového průmyslu se intenzivně debatuje o plánovaném konci spalovacích motorů. Dokonce existují náznaky, že by mělo dojít k celoevropskému odkladu. Tyto zvěsti ředitel potvrdil médiím na včerejším představení elektrického Macanu na události v Singapuru.

Zájem o elektromobily není tak vysoký, jak by si Evropská unie představovala. V Parlamentu se tak začíná řešit, zda by bylo vhodné odchod spalovacích agregátů odložit. Zákazníci nyní především řeší nedostatek spolehlivých nabíjecích míst a postupný úbytek státních dotací na pořízení bateriových vozidel. Premiér Velké Británie před třemi lety odsouhlasil ukončení prodeje spalovacích vozidel od roku 2030. Aktuálně se ale více přiklání k odkladu na rok 2035.

Spalovací auto

Spalovací auto, ilustrační | foto: Volvo


Čtěte také: Norsko přitvrzuje! Od roku 2030 zakazuje spalovací nákladní vozidla


Německo si už výjimku vydobylo, teď je na řadě zbytek Evropy

První náznaky nespokojenosti s výhledy Evropského parlamentu již vloni vyjádřilo Německo. Tomu se zatím podařilo alespoň vyhádat výjimku pro konvenční vozy spalující syntetická paliva. Porsche patří mezi podporovatele tohoto alternativního paliva. Navíc je naplno angažováno v jeho výzkumu a tvoří důležitého investora pro probíhající pilotní projekt v Chile.

Jestliže bude Evropský parlament následovat i drobnými krůčky Velkou Británii, mohl by se zákaz odložit nejméně o pět let na rok 2040. Podmínky pro letošní rok jsou na ostrovním státě vcelku přísné. Roční prodeje musí obsáhnout alespoň 22 procent elektrických vozidel. Jestliže výrobce této kvóty nedosáhne, za každé prodané spalovací vozidlo navíc zaplatí státu pokutu ve výši 15 tisíc liber. V přepočtu jde zhruba o 435 tisíc korun. Populární výrobci jako Toyota či Ford mohou dosáhnout i během půl roku na částky ve výši miliard liber.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zákaz prodeje spalovacích aut v EU se možná odloží, tvrdí šéf Porsche

  • Od Porsche zaznívají zajímavé informace
  • Klesající zájem o elektromobily může způsobit odklad zákazu spalovacích motorů
  • První vlaštovky odkládají zákaz o pět let. Bude EU tento trend následovat?
Automobilka končí se spalovacími motory

Automobilka končí se spalovacími motory

V Porsche se nyní vše točí okolo nástupce menšího SUV Macan, který v nové generaci přijde o spalovací agregáty. Novinky se ovšem netýkají pouze tohoto pohledného modelu. Z úst finančního ředitele zazněla informace, která může dramaticky změnit vývoj automobilové transformace. V Evropě může dojít k velkému obratu.

Spalováky ještě nedovrčely!

Výkonný finanční ředitel, Lutz Meschke, se zmínil, že ve vyšších sférách automobilového průmyslu se intenzivně debatuje o plánovaném konci spalovacích motorů. Dokonce existují náznaky, že by mělo dojít k celoevropskému odkladu. Tyto zvěsti ředitel potvrdil médiím na včerejším představení elektrického Macanu na události v Singapuru.

Zájem o elektromobily není tak vysoký, jak by si Evropská unie představovala. V Parlamentu se tak začíná řešit, zda by bylo vhodné odchod spalovacích agregátů odložit. Zákazníci nyní především řeší nedostatek spolehlivých nabíjecích míst a postupný úbytek státních dotací na pořízení bateriových vozidel. Premiér Velké Británie před třemi lety odsouhlasil ukončení prodeje spalovacích vozidel od roku 2030. Aktuálně se ale více přiklání k odkladu na rok 2035.

Spalovací auto

Spalovací auto, ilustrační | foto: Volvo


Čtěte také: Norsko přitvrzuje! Od roku 2030 zakazuje spalovací nákladní vozidla


Německo si už výjimku vydobylo, teď je na řadě zbytek Evropy

První náznaky nespokojenosti s výhledy Evropského parlamentu již vloni vyjádřilo Německo. Tomu se zatím podařilo alespoň vyhádat výjimku pro konvenční vozy spalující syntetická paliva. Porsche patří mezi podporovatele tohoto alternativního paliva. Navíc je naplno angažováno v jeho výzkumu a tvoří důležitého investora pro probíhající pilotní projekt v Chile.

Jestliže bude Evropský parlament následovat i drobnými krůčky Velkou Británii, mohl by se zákaz odložit nejméně o pět let na rok 2040. Podmínky pro letošní rok jsou na ostrovním státě vcelku přísné. Roční prodeje musí obsáhnout alespoň 22 procent elektrických vozidel. Jestliže výrobce této kvóty nedosáhne, za každé prodané spalovací vozidlo navíc zaplatí státu pokutu ve výši 15 tisíc liber. V přepočtu jde zhruba o 435 tisíc korun. Populární výrobci jako Toyota či Ford mohou dosáhnout i během půl roku na částky ve výši miliard liber.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."