Když Elon Musk nedávno hovořil o budoucnosti Tesly, řekl, že příští vůz bude fungovat téměř na 100 % v autonomním režimu. Faktem ale je, že automobilka zatím ani zdaleka nesplnila předchozí slib, že všechna auta vyrobená od roku 2016 budou vybavena systémem autonomního řízení.
I když Tesla minulý týden na svém Investor Day představila plán na vybudování nové platformy vozidel, která bude z hlediska výroby efektivnější, mnozí posluchači byli zklamáni. Automobilka totiž neuvedla žádné podrobnosti o konkrétních modelech, které budou na této nové platformě stavěny.
Během krátkého vystoupení na konferenci Morgan Stanley zmínil Elon Musk, že elektromobily, které mají být postaveny na platformě nové generace, budou téměř stoprocentně fungovat v autonomním režimu. Prezentace vyzněla tak, že za volantem budou muset být lidé jen v mimořádných případech.
Vyjádření je v souladu s tím, co řekl Elon Musk již dříve v souvislosti, že Tesla plánuje vyrábět nové elektrické robotaxi. Přesto se zdá, že myšlenka vývoje speciálního vozidla pro provoz v autonomním režimu silně znepokojuje některé dosavadní fanoušky značky.
Čtěte také: To bude fofr! Tesla chce novou Gigafactory v Mexiku postavit v rekordním čase
Musk totiž dlouhodobě slibuje, že Tesla prostřednictvím aktualizací softwaru umožní všem vozidlům vyrobeným od roku 2016 plně autonomní režim řízení. Generální ředitel dokonce zmínil autonomní řízení úrovně 5. I z toho důvodu zaplatili někteří zákazníci dopředu částky 5 000 až 15 000 dolarů v domnění, že automobilka v průběhu času slib splní.
Tesla ale dosud vydala pouze systém Full Self Driving Beta, což je stále jenom systém podpory řidiče úrovně 2, jak sama automobilka přiznává. Program FSD navíc již několik měsíců stagnuje a týkají se ho jen malé nebo vůbec žádné aktualizace, všímá si server Electrek.
Společnost sice tvrdí, že stále počítá se splněním slibu, ale někteří majitelé již neskrývají pochybnosti, protože Tesla přechází na výrobu účelových autonomních robotaxi a začíná představovat novou hardwarovou sadu pro autonomní řízení. Tuto sadu ale Elon Musk nehodlá nabízet majitelům stávajících vozů. Důvodem jsou údajně vysoké náklady a náročnost přestavby.
Nyní se nabízí otázka, jak se k celé věci postaví majitelé současných vozů, kteří v dobré víře automobilku financovali předem a nyní se právem mohou cítit podvedeni. Ze Spojených států již přicházejí zprávy o prvních žalobách. Autonomní režim úrovně 5 nebo 4 je totiž stále v nedohlednu.
Když Elon Musk nedávno hovořil o budoucnosti Tesly, řekl, že příští vůz bude fungovat téměř na 100 % v autonomním režimu. Faktem ale je, že automobilka zatím ani zdaleka nesplnila předchozí slib, že všechna auta vyrobená od roku 2016 budou vybavena systémem autonomního řízení.
I když Tesla minulý týden na svém Investor Day představila plán na vybudování nové platformy vozidel, která bude z hlediska výroby efektivnější, mnozí posluchači byli zklamáni. Automobilka totiž neuvedla žádné podrobnosti o konkrétních modelech, které budou na této nové platformě stavěny.
Během krátkého vystoupení na konferenci Morgan Stanley zmínil Elon Musk, že elektromobily, které mají být postaveny na platformě nové generace, budou téměř stoprocentně fungovat v autonomním režimu. Prezentace vyzněla tak, že za volantem budou muset být lidé jen v mimořádných případech.
Vyjádření je v souladu s tím, co řekl Elon Musk již dříve v souvislosti, že Tesla plánuje vyrábět nové elektrické robotaxi. Přesto se zdá, že myšlenka vývoje speciálního vozidla pro provoz v autonomním režimu silně znepokojuje některé dosavadní fanoušky značky.
Čtěte také: To bude fofr! Tesla chce novou Gigafactory v Mexiku postavit v rekordním čase
Musk totiž dlouhodobě slibuje, že Tesla prostřednictvím aktualizací softwaru umožní všem vozidlům vyrobeným od roku 2016 plně autonomní režim řízení. Generální ředitel dokonce zmínil autonomní řízení úrovně 5. I z toho důvodu zaplatili někteří zákazníci dopředu částky 5 000 až 15 000 dolarů v domnění, že automobilka v průběhu času slib splní.
Tesla ale dosud vydala pouze systém Full Self Driving Beta, což je stále jenom systém podpory řidiče úrovně 2, jak sama automobilka přiznává. Program FSD navíc již několik měsíců stagnuje a týkají se ho jen malé nebo vůbec žádné aktualizace, všímá si server Electrek.
Společnost sice tvrdí, že stále počítá se splněním slibu, ale někteří majitelé již neskrývají pochybnosti, protože Tesla přechází na výrobu účelových autonomních robotaxi a začíná představovat novou hardwarovou sadu pro autonomní řízení. Tuto sadu ale Elon Musk nehodlá nabízet majitelům stávajících vozů. Důvodem jsou údajně vysoké náklady a náročnost přestavby.
Nyní se nabízí otázka, jak se k celé věci postaví majitelé současných vozů, kteří v dobré víře automobilku financovali předem a nyní se právem mohou cítit podvedeni. Ze Spojených států již přicházejí zprávy o prvních žalobách. Autonomní režim úrovně 5 nebo 4 je totiž stále v nedohlednu.