Elektromobily značky Mercedes mohou kdykoliv vzplanout. Moc se o tom nemluví

Matouš Vrchota
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | foto: Zdeněk Buček
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | foto: Zdeněk Buček

Mercedes svolává do servisů tisíce elektromobilů EQB a EQA kvůli riziku požáru baterie. Oprava proběhne softwarově, majitelé mají omezit nabíjení.

Elektrické Mercedesy mohou hořet

Mercedes byl nucený svolat do servisů řadu elektrických modelů EQB. Jde navíc o globální model a postižené mohou být vozy na vícero trzích. Minulý týden automobilka vyhlásila akci pro kontrolu baterií. V několika případech totiž došlo k požáru. Nyní se ukázalo, že problém se může vyskytnout i u menšího sourozence, u modelu EQA.

Jde o vozy, které sjely z výrobních linek mezi lety 2021 a 2024. Automobilka spolu s dodavateli i bezpečnostními institucemi došly k závěru, že chyba je přímo ve vysoko napěťovém bateriovém systému. Ke vzplanutí se musí sejít mnoho proměnných a nemělo by k němu dojít během běžného provozu.

Americká agentura NTHSA spočítala, že jen na svém území je třeba svolat přes 7 tisíc vozidel řady EQB. Německá bezpečnostní agentura KBA přičetla i modely EQA, dohromady jde o téměř 34 tisíc vozidel. Původcem požáru je zkrat v hlavní trakční baterii. Důsledek je stejný, evropské dokumenty jsou ale více specifické, přesto je souhrn nálezu kratší než v americké verzi. Společným činitelem je baterie typu EB330.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | foto: Zdeněk Buček
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic | foto: Zdeněk Buček

Oprava proběhne formou OTA updatu

Nápravou by měla být aktualizace tepelného managementu baterie. Než výrobce vydá potřebné opravní balíky, měli by majitelé nabíjet vozy maximálně na 80 procent kapacity. Pro více instrukcí a detailů o akci mají majitelé postižených vozidel kontaktovat své nejbližší servisní centrum Mercedes Benz.

Podle zmíněných informací by tedy k nápravě mělo dojít pouze softwarovou aktualizací systému. Fyzické opravy tedy nejsou zatím na místě. Vozy pravděpodobně nebude nutné dopravit do servisu, Mercedes umí aktualizace doručit do vozů bezdrátově přes internetové připojení, jako například Tesla.

Dosud nejsou zaznamenané všechny případy, u kterých v důsledku chyby došlo k požáru. Německá agentura je tajnůstkářská a žádné konkrétní případy nezmiňuje. Američané jsou obeznámeni s pěticí výskytů v Číně. Spekuluje se ale o tom, že i v Německu již záchranné složky zasahovaly při několika požárech, které by této chybě odpovídaly.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články