Evropský automobilový trh zatím nenabídl klasické kombi s čistě elektrickým pohonem. To by se mělo změnit krátce po přelomu roku, kdy se v Německu představí MG5 Electric. Ve Velké Británii je tento vůz k dispozici již nějaký čas, před uvedením na trh v jiných evropských zemích ale projde rozsáhlým faceliftem. Termín je v tomto případě třeba vzít doslova, protože MG dává své “pětce” podstatně modernější tvář.
Dřívější přední část ve stylu spalovacího automobilu s vizuálně velmi přítomnou maskou chladiče a objemnými světlomety ustoupila zcela novému vzhledu. Světlomety jsou mnohem užší a a přepracovaný nárazník zasahuje víc nahoru. Pod jeho středem se skrývá klapka s nabíjecím konektorem. Boční linie vozu zůstala stejná, ale zadní část dostala také upravená světla, která spojuje ozdobná chromovaná lišta.
Také technologie je výrazným způsobem změněna. Elektromotor, pohánějící přední kola, má maximální výkon 115 kW (156 koní) a poskytuje točivý moment až 260 Nm. Automobil dostane při uvedení na trh 61,1 kWh baterii, která by měla umožnit dojezd 400 km podle normy WLTP. Později přijde varianta s nižší kapacitou baterie 50,3 kWh a dojezdem 320 km.
Čtěte také: Kvůli elektromobilům vymřou kombíky a kabria, prý o ně není zájem
Doba nabití na 80 % by neměla na rychlé nabíječce přesahovat 30 minut. Automobil má také palubní nabíječku, jejíž výkon třífázového nabíjení dosahuje 11 kW. Automobil může táhnout přívěsný vozík o hmotnosti až 500 kg, přičemž povolené zatížení střechy činí 75 kg.
Elektrické kombi o délce 4,5 metru, šířce 1,8 metru a výšce 1,5 metru má kufr o objemu 479 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit na téměř 1400 litrů. Stejně jako další modely MG má vůz také nejnovější informační systém I-Smart, který mimo jiné umožňuje připojení chytrého telefonu prostřednictvím Apple Carplay.
MG5 Electric bude na německý trh dodáváno s výbavou Comfort a Luxury od začátku roku 2022. Britsko-čínská značka, která patří do skupiny SAIC, zatím neuvedla přesnou cenu vozu. Základní cena, před odečtením ekologické prémie, by měla být nižší než 30 000 eur. To dělá v přepočtu asi 760 000 Kč.
Evropský automobilový trh zatím nenabídl klasické kombi s čistě elektrickým pohonem. To by se mělo změnit krátce po přelomu roku, kdy se v Německu představí MG5 Electric. Ve Velké Británii je tento vůz k dispozici již nějaký čas, před uvedením na trh v jiných evropských zemích ale projde rozsáhlým faceliftem. Termín je v tomto případě třeba vzít doslova, protože MG dává své “pětce” podstatně modernější tvář.
Dřívější přední část ve stylu spalovacího automobilu s vizuálně velmi přítomnou maskou chladiče a objemnými světlomety ustoupila zcela novému vzhledu. Světlomety jsou mnohem užší a a přepracovaný nárazník zasahuje víc nahoru. Pod jeho středem se skrývá klapka s nabíjecím konektorem. Boční linie vozu zůstala stejná, ale zadní část dostala také upravená světla, která spojuje ozdobná chromovaná lišta.
Také technologie je výrazným způsobem změněna. Elektromotor, pohánějící přední kola, má maximální výkon 115 kW (156 koní) a poskytuje točivý moment až 260 Nm. Automobil dostane při uvedení na trh 61,1 kWh baterii, která by měla umožnit dojezd 400 km podle normy WLTP. Později přijde varianta s nižší kapacitou baterie 50,3 kWh a dojezdem 320 km.
Čtěte také: Kvůli elektromobilům vymřou kombíky a kabria, prý o ně není zájem
Doba nabití na 80 % by neměla na rychlé nabíječce přesahovat 30 minut. Automobil má také palubní nabíječku, jejíž výkon třífázového nabíjení dosahuje 11 kW. Automobil může táhnout přívěsný vozík o hmotnosti až 500 kg, přičemž povolené zatížení střechy činí 75 kg.
Elektrické kombi o délce 4,5 metru, šířce 1,8 metru a výšce 1,5 metru má kufr o objemu 479 litrů, který lze v případě potřeby rozšířit na téměř 1400 litrů. Stejně jako další modely MG má vůz také nejnovější informační systém I-Smart, který mimo jiné umožňuje připojení chytrého telefonu prostřednictvím Apple Carplay.
MG5 Electric bude na německý trh dodáváno s výbavou Comfort a Luxury od začátku roku 2022. Britsko-čínská značka, která patří do skupiny SAIC, zatím neuvedla přesnou cenu vozu. Základní cena, před odečtením ekologické prémie, by měla být nižší než 30 000 eur. To dělá v přepočtu asi 760 000 Kč.