Přetrvávajícím a jistě silným argumentem odpůrců elektromobilů je dojezd bateriových vozidel a jejich zdlouhavé nabíjení. Automobilky tak čelí poměrně prostému, a přesto těžko řešitelnému problému – jakýmkoliv způsobem urychlit nabíjení, aby se čas potřebný k prodloužení dojezdu alespoň vzdáleně podobal čerpání pohonných hmot.
Vědci z americké laboratoře věří, že našli způsob, jakým lze nabít akumulátor během pouhých 10 minut, a to bez úhony na kondici bateriových článků. S trochou nadsázky by se dalo říct, že k tomu stačilo pár řádků kódu.
Vědci z národní laboratoře Ministerstva energetiky Spojených států v Idaho zveřejnili pozoruhodný zprávu, která odhaluje výrazné vylepšení nabíjení stejnosměrným proudem. Standardní nabíjecí protokol obvykle začíná s nižším výkonem, který se postupně stupňuje a po překročení poloviny začne opět klesat, aby baterie nebyla přílišně zatěžována. Experti se tedy pokusili tuto křivku optimalizovat tak, aby bylo možné udržet vysoký výkon po delší dobu s minimálním dopadem na kondici baterie.
Čtěte také: Nabíječky automobilek Tesla a Nio jsou bez energie. Čína jim zastavila dodávky elektřiny
Eric Dufek a jeho kolegové nasadili umělou inteligenci, která postupně vyzkoušela mnoho různých scénářů nabíjení. Jako nejlepší se zdál být protokol, který dokáže nabít průměrnou baterii elektromobilu z 0 na 90 % během 10 minut bez přílišného zatížení baterie.
Protokol by mohl být implementován prostou aktualizací softwaru v elektromobilech, který nabíjení řídí. Vědci však předpokládají, že pokud se jejich protokol skutečně objeví v sériově vyráběných vozech, nastane tak nejdříve za 5 let.
Autoři zprávy věří, že tímto krokem by do budoucna mohli donutit automobilky k výrobě elektromobilů s menšími bateriemi, které by byly výrazně levnější. Majitelé by sice museli zastavovat častěji, ovšem pokaždé pouze na několik málo minut.
Přetrvávajícím a jistě silným argumentem odpůrců elektromobilů je dojezd bateriových vozidel a jejich zdlouhavé nabíjení. Automobilky tak čelí poměrně prostému, a přesto těžko řešitelnému problému – jakýmkoliv způsobem urychlit nabíjení, aby se čas potřebný k prodloužení dojezdu alespoň vzdáleně podobal čerpání pohonných hmot.
Vědci z americké laboratoře věří, že našli způsob, jakým lze nabít akumulátor během pouhých 10 minut, a to bez úhony na kondici bateriových článků. S trochou nadsázky by se dalo říct, že k tomu stačilo pár řádků kódu.
Vědci z národní laboratoře Ministerstva energetiky Spojených států v Idaho zveřejnili pozoruhodný zprávu, která odhaluje výrazné vylepšení nabíjení stejnosměrným proudem. Standardní nabíjecí protokol obvykle začíná s nižším výkonem, který se postupně stupňuje a po překročení poloviny začne opět klesat, aby baterie nebyla přílišně zatěžována. Experti se tedy pokusili tuto křivku optimalizovat tak, aby bylo možné udržet vysoký výkon po delší dobu s minimálním dopadem na kondici baterie.
Čtěte také: Nabíječky automobilek Tesla a Nio jsou bez energie. Čína jim zastavila dodávky elektřiny
Eric Dufek a jeho kolegové nasadili umělou inteligenci, která postupně vyzkoušela mnoho různých scénářů nabíjení. Jako nejlepší se zdál být protokol, který dokáže nabít průměrnou baterii elektromobilu z 0 na 90 % během 10 minut bez přílišného zatížení baterie.
Protokol by mohl být implementován prostou aktualizací softwaru v elektromobilech, který nabíjení řídí. Vědci však předpokládají, že pokud se jejich protokol skutečně objeví v sériově vyráběných vozech, nastane tak nejdříve za 5 let.
Autoři zprávy věří, že tímto krokem by do budoucna mohli donutit automobilky k výrobě elektromobilů s menšími bateriemi, které by byly výrazně levnější. Majitelé by sice museli zastavovat častěji, ovšem pokaždé pouze na několik málo minut.