Nabíječky automobilek Tesla a Nio jsou bez energie. Čína jim zastavila dodávky elektřiny

  • Čínu zužuje vlna veder
  • Energetikům chybí elektřina pro auta
  • Provozovatelé nabíječek jsou nuceni omezovat jejich provoz
Stanice pro výměnu baterií

Stanice pro výměnu baterií | foto: Nio

Čínská energetická krize začíná mít dopad na uživatele elektromobilů. Jak informovala agentura Bloomberg, výrobci elektrických vozidel, včetně automobilek Tesla a Nio, museli pozastavit některá ze svých nabíjecích zařízení.

Na některých místech v Číně elektromobil nenabijete

Uživatelské aplikace zobrazují nefunkční nabíjecí stanice ve městě Čcheng-tu v provincii Sečuán, kde panují nejhorší sucha od 60. let minulého století. Nedostatek vody se projevil ve snížení výroby elektřiny vodními elektrárnami. Vlna veder současně vyvolala prudký nárůst poptávky v nedalekém městě Čchung-čching.

Společnost Nio nyní ve své aplikaci pro nabíjení zveřejnila dočasné oznámení, informující vlastníky elektrických vozidel, že některé ze stanic pro výměnu baterií v Čcheng-tu jsou vzhledem k vážnému přetížení sítě mimo provoz. Také Tesla musela omezit služby a vypnula řadu nabíječek. V noci na 17. srpna zůstala v provozu pouze dvě místa. Výpadky elektřiny také ovlivnily výrobu v Toyotě a uzavřely továrnu na výrobu baterií Contemporary Amperex Technology Limited (CATL).

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Čínská automobilka Nio otevře svoji první továrnu v Evropě. Co bude vyrábět?


Cestu je nutné předem plánovat

Společnost Teld New Energy, která v zemi provozuje přibližně 300 tisíc nabíjecích míst, žádá řidiče, aby se před vyjetím přesvědčili, zda jsou nabíjecí místa v provozu. Místní energetické úřady si totiž vyžádaly odstavení některých zařízení. Firma současně nabízí zvýhodněné sazby těm uživatelům, kteří své vozy nabíjejí mimo špičku.

Nio vyzývá místní uživatele, aby v období mezi 20. srpnem a 20. zářím sdíleli své domácí nabíječky. Někteří řidiči také vyměňují plně nabité baterie ze svých vozů za polonabité na výměnných stanicích, aby pomohli jiným elektromobilistům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nabíječky automobilek Tesla a Nio jsou bez energie. Čína jim zastavila dodávky elektřiny

  • Čínu zužuje vlna veder
  • Energetikům chybí elektřina pro auta
  • Provozovatelé nabíječek jsou nuceni omezovat jejich provoz
Stanice pro výměnu baterií

Stanice pro výměnu baterií | foto: Nio

Čínská energetická krize začíná mít dopad na uživatele elektromobilů. Jak informovala agentura Bloomberg, výrobci elektrických vozidel, včetně automobilek Tesla a Nio, museli pozastavit některá ze svých nabíjecích zařízení.

Na některých místech v Číně elektromobil nenabijete

Uživatelské aplikace zobrazují nefunkční nabíjecí stanice ve městě Čcheng-tu v provincii Sečuán, kde panují nejhorší sucha od 60. let minulého století. Nedostatek vody se projevil ve snížení výroby elektřiny vodními elektrárnami. Vlna veder současně vyvolala prudký nárůst poptávky v nedalekém městě Čchung-čching.

Společnost Nio nyní ve své aplikaci pro nabíjení zveřejnila dočasné oznámení, informující vlastníky elektrických vozidel, že některé ze stanic pro výměnu baterií v Čcheng-tu jsou vzhledem k vážnému přetížení sítě mimo provoz. Také Tesla musela omezit služby a vypnula řadu nabíječek. V noci na 17. srpna zůstala v provozu pouze dvě místa. Výpadky elektřiny také ovlivnily výrobu v Toyotě a uzavřely továrnu na výrobu baterií Contemporary Amperex Technology Limited (CATL).

Tesla Supercharger

Tesla Supercharger, ilustrační | foto: Tesla


Čtěte také: Čínská automobilka Nio otevře svoji první továrnu v Evropě. Co bude vyrábět?


Cestu je nutné předem plánovat

Společnost Teld New Energy, která v zemi provozuje přibližně 300 tisíc nabíjecích míst, žádá řidiče, aby se před vyjetím přesvědčili, zda jsou nabíjecí místa v provozu. Místní energetické úřady si totiž vyžádaly odstavení některých zařízení. Firma současně nabízí zvýhodněné sazby těm uživatelům, kteří své vozy nabíjejí mimo špičku.

Nio vyzývá místní uživatele, aby v období mezi 20. srpnem a 20. zářím sdíleli své domácí nabíječky. Někteří řidiči také vyměňují plně nabité baterie ze svých vozů za polonabité na výměnných stanicích, aby pomohli jiným elektromobilistům.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."