Elektromobil Alpine A390 zaujme vzhledem, má 463 koní a dojezd až 555 km

Matouš Vrchota
Alpine A390 (2025) | foto: Alpine
Alpine A390 (2025) | foto: Alpine

Alpine A390 je sportovní elektrický fastback, který cílí na konkurenci jako Porsche Macan EV. Nabídne výkon až 463 koní a dojezd až 555 km.

První čistokrevný elektrický Alpine

Sportovní divize Renaultu se zatím věnovala spalovacím vozům. S příchodem městského Renaultu 5 ale představila i vyladěnou verzi právě tohoto ambiciózního hatchbacku. Ten se může těšit i na nového sourozence. Alpine A390 bude mít výhradně sportovní kořeny a jeho běžnou verzi v nabídce Renaultu nenajdete.

Alpine s tímto modelem míří rozhodně výše a apelovat by chtěl na zájemce o elektrické vozy Porsche. Aby ale nevystoupil příliš ze zajetých kolejí, bude svou velikostí srovnatelný i s oblíbenou Teslou. Oproti mainstreamovému Modelu Y bude zhruba o 13 centimetrů kratší a o 10 cm nižší. I když tedy stavbou bude připomínat kupé crossover, dá se jeho karoserie nazvat i moderním sportovním fastbackem.

Dravé až agresivní rysy

Sportovnost a dravost bude z modelu čišet z každého detailu. Řada světel pod hranou kapoty bude vyhrazena pro denní svícení, doplněné budou o ostré kapky, připomínající padající déšť. Hlavní světlomety jsou umístěné níže, podobně jak je známe z vozů Hyundai nebo i od české Škodovky. Zadní světla budou úzká v podobném provedení jako přední LED zdroje. Doplňkem bude pásek spojující obě krajní světla po celé šířce víka s prosvětleným nápisem značky.

Alpine A390 (2025) | foto: Alpine
Alpine A390 (2025) | foto: Alpine

Spodní partie masky jsou vyhrazené pro aktivní klapky přivádějící vzduch k trojici pohonných agregátů. Z počtu již jde usoudit, že A390 nabídne pohon všech kol. Zatímco zadní kola dostanou každé po jednom motoru, přední kola budu sdružena do motoru na nápravě. Standardem má být vektoring točivého momentu, výkon 396 koní a 650 Nm u verze GT a až 463 koní s 808 Nm u vrcholné varianty GTS. Na stovku zrychlí za 4,8, respektive 3,9 sekundy.

Baterie bude shodná pro obě verze a dostane kapacitu 89 kWh. Dojezd se bude pohybovat mezi 520 a 555 kilometry. Alpine A390 bude postaven na platformě AmpR Medium, kterou známe z Megane E-Tour, ale i od skupinového kolegy, z Nissanu Ariya. Platforma umožní vůz nabíjet výkonem až 190 kW. Za 25 minut by měla baterie doplnit 65 procent kapacity (15-80%). Chybět nebudou ani funkce obousměrného nabíjení V2L a V2G.

Alpine A390 (2025) | foto: Alpine
Alpine A390 (2025) | foto: Alpine

Skupinový základ dostane vlastní nástavbu

Nad rámec společných prvků ale Alpine dostane vylepšené a přesnější řízení a odpružení. Téměř ideálnímu rozložení váhy v poměru 49:51 pomohou ve špičkovém projevu i šesti pístové brzdy na přední nápravě doplněné o velké kotouče (365 mm).

Ač se to nezdá, model nabídne v běžném uspořádání kapacitu 532 litrů zavazadlového prostoru. Alpine se zatím nepochlubil, na kolik vůz zájemce přijde. Jelikož chce ale soupeřit s Porsche Macan EV a Maserati Grecale Folgore, dá se očekávat podobná cenová politika. Vůz se bude vyrábět ve Francii. Alpine sice prezentoval své úmysly expanze i za oceán, model A390 ale velmi pravděpodobně zůstane dostupný výhradně evropskému publiku.

zdroj: Alpine Cars


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články