I když je pravda, že kola s tlustými pneumatikami jsou všestrannější a umožňují jízdu téměř v jakémkoli terénu, jsou také větší a těžší než jejich štíhlejší protějšky. Kanadský výrobce ale tvrdí, že jeho kolo je třikrát lehčí, než kterýkoliv dosud vyrobený Fat-bike. Nemluvě o tom, že je to jedno z nejzajímavějších kol, jaké jsme za dlouhou dobu viděli.
Firma Luup-Cube se specializuje na vývoj rychlých elektrokol, o kterých říká, že „o míle předběhla svou dobu.“ Její kolo Luup-X je v současnosti téměř připraveno k uvedení na trh a slibuje takové funkce a technické parametry, až je těžké jim uvěřit. Začněme designem této mohutné bestie, která vypadá tak dobře, že se na ni dá dívat donekonečna.
Kolo bude dostupné ve dvou barvách, matně modré a matně černé. Vyznačuje se velmi lehkým rámem z uhlíkových vláken, který výrazně snižuje jeho hmotnost na pouhých 22,6 kg včetně baterie. Kolo se dodává v provedení s tlustými pneumatikami 26 × 4,8″. Pokud jde o maximální užitečné zatížení, stroj zvládne až 170 kg.
Čtěte také: Jak postavit vlastní elektrokolo? Musíte dát pozor i na naprosté banality
Další pozoruhodnou vlastností Luup-X je výkonný motor se středovým pohonem. Kolo je vybaveno motorem Bafang M620, který je k dispozici ve třech velikostech s výkony 500 W, 750 W nebo 1 000 W. Dokáže dodat točivý moment 160 Nm a nabízí pět úrovní podpory. Kolo je schopné dosáhnout rychlosti 45 km/h nebo se můžete rozhodnout pro verzi se sníženou rychlostí 32 km/h, v závislosti na místních předpisech. Bohužel, v rámci evropských zákonů se stále pohybujeme v nepovolených hodnotách.
Luup-X nezklame ani z hlediska baterie, protože obsahuje jednotku s kapacitou 30 Ah (1 440 Wh), která dokáže nabídnout až 180 km čisté zábavy na jedno nabití. K následnému dobití baterie na 100 % je třeba pět až šest hodin. Kanadský výrobce použil na své elektrokolo s tlustými pneumatikami jen vybrané komponenty, například vidlici RockShox Bluto RL, pláště Kenda nebo Maxxis, hydraulické kotoučové brzdy, 9rychlostní převody Shimano, LCD displej a sedlo Ergon.
Luup-Cube plánuje své elektrokolo s tlustými pneumatikami představit 5. dubna na stránkách Indiegogo, kde ho bude možné získat za cenu 4 200 dolarů (téměř 95 tisíc korun). Cena to opravdu není nízká, ale je dobré vědět, že již obsahuje slevu 40 %. Kolo si můžete za tuto cenu rezervovat složením vratné zálohy ve výši 150 dolarů (zhruba 3 300 korun).
I když je pravda, že kola s tlustými pneumatikami jsou všestrannější a umožňují jízdu téměř v jakémkoli terénu, jsou také větší a těžší než jejich štíhlejší protějšky. Kanadský výrobce ale tvrdí, že jeho kolo je třikrát lehčí, než kterýkoliv dosud vyrobený Fat-bike. Nemluvě o tom, že je to jedno z nejzajímavějších kol, jaké jsme za dlouhou dobu viděli.
Firma Luup-Cube se specializuje na vývoj rychlých elektrokol, o kterých říká, že „o míle předběhla svou dobu.“ Její kolo Luup-X je v současnosti téměř připraveno k uvedení na trh a slibuje takové funkce a technické parametry, až je těžké jim uvěřit. Začněme designem této mohutné bestie, která vypadá tak dobře, že se na ni dá dívat donekonečna.
Kolo bude dostupné ve dvou barvách, matně modré a matně černé. Vyznačuje se velmi lehkým rámem z uhlíkových vláken, který výrazně snižuje jeho hmotnost na pouhých 22,6 kg včetně baterie. Kolo se dodává v provedení s tlustými pneumatikami 26 × 4,8″. Pokud jde o maximální užitečné zatížení, stroj zvládne až 170 kg.
Čtěte také: Jak postavit vlastní elektrokolo? Musíte dát pozor i na naprosté banality
Další pozoruhodnou vlastností Luup-X je výkonný motor se středovým pohonem. Kolo je vybaveno motorem Bafang M620, který je k dispozici ve třech velikostech s výkony 500 W, 750 W nebo 1 000 W. Dokáže dodat točivý moment 160 Nm a nabízí pět úrovní podpory. Kolo je schopné dosáhnout rychlosti 45 km/h nebo se můžete rozhodnout pro verzi se sníženou rychlostí 32 km/h, v závislosti na místních předpisech. Bohužel, v rámci evropských zákonů se stále pohybujeme v nepovolených hodnotách.
Luup-X nezklame ani z hlediska baterie, protože obsahuje jednotku s kapacitou 30 Ah (1 440 Wh), která dokáže nabídnout až 180 km čisté zábavy na jedno nabití. K následnému dobití baterie na 100 % je třeba pět až šest hodin. Kanadský výrobce použil na své elektrokolo s tlustými pneumatikami jen vybrané komponenty, například vidlici RockShox Bluto RL, pláště Kenda nebo Maxxis, hydraulické kotoučové brzdy, 9rychlostní převody Shimano, LCD displej a sedlo Ergon.
Luup-Cube plánuje své elektrokolo s tlustými pneumatikami představit 5. dubna na stránkách Indiegogo, kde ho bude možné získat za cenu 4 200 dolarů (téměř 95 tisíc korun). Cena to opravdu není nízká, ale je dobré vědět, že již obsahuje slevu 40 %. Kolo si můžete za tuto cenu rezervovat složením vratné zálohy ve výši 150 dolarů (zhruba 3 300 korun).