Společnosti Honda a Sony spojí své síly a navrhnou elektromobily založené na stejné platformě. Cílem obou společností je zkrátit dobu vývoje a snížit náklady, a to hlavně kvůli rostoucí hrozbě čínských automobilek, které mají velkou výhodu ve formě financování od čínské vlády.
Honda v současnosti vyvíjí novou řadu elektromobilů s označením 0. Vozy z této řady se budou pohybovat na cenové hranici okolo 40 000 dolarů (938 tisíc korun). V této cenové hladině je největší konkurence. Vozy značky Afeela, kterou sdílí Honda a Sony, by měly být o něco dražší, i když přesná cena zatím známa není.
Společný vývoj jednoho elektromobilu může oběma společnostem ušetřit mnoho výdajů jak na výzkum, tak na následnou montáž těchto vozů, jelikož společnosti mezi sebou budou sdílet své zdroje a infrastrukturu. Sdílená platforma dokáže ušetřit zhruba 10 % nákladů, jak informuje web NikkieAsia.
Čtěte také: Google Mapy mají skrytou funkci. Zapněte si ji, než se vydáte na dovolenou
Nová generace elektromobilů japonské automobilky bude zahrnovat celkem 7 různých modelů. Ty budou uvedeny na trh do roku 2031 a všechny tyto vozy budou mít ultratenké baterie a kompaktní e-nápravu.
Honda se v některých věcech inspirovala u monopostů Formule 1. Veškeré elektromobily řady 0 budou mít lehké rámy karoserie a pokročilé pohonné jednotky, které jsou lehčí a tenčí než běžné systémy tohoto typu. Nová platforma také umožní namontovat baterie a pohonné jednotky dost nízko, čímž se sníží těžiště vozu. To ve výsledku zlepší ovladatelnost a zajistí více místa v kabině vozu.
Na výsledky práce Hondy a Sony nebudeme muset čekat dlouho. Očekává se, že první elektromobil Afeela se na trhu objeví v roce 2026. Ve stejném roce se na trhu objeví také první tři elektromobily Hondy z řady 0.
Všechny tři modely budou mít dojezd minimálně 480 km, ale zatím není jasné, jak velké baterie budou mít. Sedan Afeela by měl mít lithium-iontovou sadu baterií s kapacitou 91 kWh.
Společnosti Honda a Sony spojí své síly a navrhnou elektromobily založené na stejné platformě. Cílem obou společností je zkrátit dobu vývoje a snížit náklady, a to hlavně kvůli rostoucí hrozbě čínských automobilek, které mají velkou výhodu ve formě financování od čínské vlády.
Honda v současnosti vyvíjí novou řadu elektromobilů s označením 0. Vozy z této řady se budou pohybovat na cenové hranici okolo 40 000 dolarů (938 tisíc korun). V této cenové hladině je největší konkurence. Vozy značky Afeela, kterou sdílí Honda a Sony, by měly být o něco dražší, i když přesná cena zatím známa není.
Společný vývoj jednoho elektromobilu může oběma společnostem ušetřit mnoho výdajů jak na výzkum, tak na následnou montáž těchto vozů, jelikož společnosti mezi sebou budou sdílet své zdroje a infrastrukturu. Sdílená platforma dokáže ušetřit zhruba 10 % nákladů, jak informuje web NikkieAsia.
Čtěte také: Google Mapy mají skrytou funkci. Zapněte si ji, než se vydáte na dovolenou
Nová generace elektromobilů japonské automobilky bude zahrnovat celkem 7 různých modelů. Ty budou uvedeny na trh do roku 2031 a všechny tyto vozy budou mít ultratenké baterie a kompaktní e-nápravu.
Honda se v některých věcech inspirovala u monopostů Formule 1. Veškeré elektromobily řady 0 budou mít lehké rámy karoserie a pokročilé pohonné jednotky, které jsou lehčí a tenčí než běžné systémy tohoto typu. Nová platforma také umožní namontovat baterie a pohonné jednotky dost nízko, čímž se sníží těžiště vozu. To ve výsledku zlepší ovladatelnost a zajistí více místa v kabině vozu.
Na výsledky práce Hondy a Sony nebudeme muset čekat dlouho. Očekává se, že první elektromobil Afeela se na trhu objeví v roce 2026. Ve stejném roce se na trhu objeví také první tři elektromobily Hondy z řady 0.
Všechny tři modely budou mít dojezd minimálně 480 km, ale zatím není jasné, jak velké baterie budou mít. Sedan Afeela by měl mít lithium-iontovou sadu baterií s kapacitou 91 kWh.