Elektrický Dodge Charger bude slyšet na míle daleko. Od spalovacího Hellcatu nepoznáte rozdíl

  • Dodge vylepšuje systém umělé produkce zvuku motoru
  • Z tohoto hukotu vám bude lézt mráz po zádech
  • Zvukový projev je téměř dokonalý
Dodge Charger Daytona EV Koncept

Dodge Charger Daytona EV Koncept | foto: Dodge

Dodge představil koncept elektrického muscle sportovního vozu Charger Daytona Banshee v polovině loňského roku. Šlo o první ukázku toho, jak může vypadat budoucnost silných amerických vozidel bez spalovacích motorů. Vůz se ale nechce vzdát ikonického zvuku. I proto Dodge pracuje na unikátním zvukovém systému Fratzonic. Jeho první verze ale fanoušky příliš neoslovila. Nyní to zkouší s vyladěnou druhou verzí.

Tiché elektromobily nemají duši

Stále jsme zvyklí na to, že zvuk tvoří duši vozu. O tom jsou přesvědčení i v Dodge a proto neustále pracují na vylepšení nového zvukového systému. Ten totiž není tvořený pouze digitálně. V divizi SRT vozu přidali hudební nástroj. Ten principem připomíná varhany. Proud vzduchu prochází laděnými trubicemi a výsledkem je hukot téměř spalovacího vozu. Poslechněte si Charger sami, tohle už se dá považovat za úspěch.

První verze zdaleka nebyla tak líbezná uším fanoušků. Byla příliš elektronická a umělá a chyběly jí hluboké tóny a příliš se nepodobala zvuku vydávaného motorovým ústrojím. Vývojáři tak zapracovali na nové verzi a tu poprvé odprezentovali návštěvníkům na Auto Show v Chicagu minulý týden.

Dodge Daytona SRT EV koncept

Dodge Daytona SRT EV koncept si zahraje ve filmu Rychle a zběsile 10 | foto: Dodge


Čtěte také: Elektromobily Ferrari nebudou mít umělý zvuk motoru, ale něco mnohem lepšího


Místo výfuku varhany a reproduktory

Síla, hlasitost a další aspekty projevu se váží na polohu plynového pedálu a rychlost vozu. A na hlasitosti rozhodně nešetří. Jeho maximum je 126 decibelů, což je stejná hodnota jako u výfuku nejsilnější verze Hellcat se spalovacím motorem. Jestliže se vám tento projev již zamlouvá a můžete si odškrtnout další políčko ze seznamu vlastností nového elektromobilu, ještě si musíte chvíli počkat.

Zahájení výroby se plánuje až na příští rok. Do té doby mohou vývojáři dále pracovat na vylepšení téměř dokonalé repliky zvuku. Je však dobré vědět, že nejen Dodge pracuje na takovém systému, i když je zatím ze všech konkurentů nejdál s jeho věrností. Lamborghini již podalo žádost o patent zvuku svého hybridního dvanáctiválce. I Ferrari pracuje na patentu pro své budoucí čistě elektrické modely.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrický Dodge Charger bude slyšet na míle daleko. Od spalovacího Hellcatu nepoznáte rozdíl

  • Dodge vylepšuje systém umělé produkce zvuku motoru
  • Z tohoto hukotu vám bude lézt mráz po zádech
  • Zvukový projev je téměř dokonalý
Dodge Charger Daytona EV Koncept

Dodge Charger Daytona EV Koncept | foto: Dodge

Dodge představil koncept elektrického muscle sportovního vozu Charger Daytona Banshee v polovině loňského roku. Šlo o první ukázku toho, jak může vypadat budoucnost silných amerických vozidel bez spalovacích motorů. Vůz se ale nechce vzdát ikonického zvuku. I proto Dodge pracuje na unikátním zvukovém systému Fratzonic. Jeho první verze ale fanoušky příliš neoslovila. Nyní to zkouší s vyladěnou druhou verzí.

Tiché elektromobily nemají duši

Stále jsme zvyklí na to, že zvuk tvoří duši vozu. O tom jsou přesvědčení i v Dodge a proto neustále pracují na vylepšení nového zvukového systému. Ten totiž není tvořený pouze digitálně. V divizi SRT vozu přidali hudební nástroj. Ten principem připomíná varhany. Proud vzduchu prochází laděnými trubicemi a výsledkem je hukot téměř spalovacího vozu. Poslechněte si Charger sami, tohle už se dá považovat za úspěch.

První verze zdaleka nebyla tak líbezná uším fanoušků. Byla příliš elektronická a umělá a chyběly jí hluboké tóny a příliš se nepodobala zvuku vydávaného motorovým ústrojím. Vývojáři tak zapracovali na nové verzi a tu poprvé odprezentovali návštěvníkům na Auto Show v Chicagu minulý týden.

Dodge Daytona SRT EV koncept

Dodge Daytona SRT EV koncept si zahraje ve filmu Rychle a zběsile 10 | foto: Dodge


Čtěte také: Elektromobily Ferrari nebudou mít umělý zvuk motoru, ale něco mnohem lepšího


Místo výfuku varhany a reproduktory

Síla, hlasitost a další aspekty projevu se váží na polohu plynového pedálu a rychlost vozu. A na hlasitosti rozhodně nešetří. Jeho maximum je 126 decibelů, což je stejná hodnota jako u výfuku nejsilnější verze Hellcat se spalovacím motorem. Jestliže se vám tento projev již zamlouvá a můžete si odškrtnout další políčko ze seznamu vlastností nového elektromobilu, ještě si musíte chvíli počkat.

Zahájení výroby se plánuje až na příští rok. Do té doby mohou vývojáři dále pracovat na vylepšení téměř dokonalé repliky zvuku. Je však dobré vědět, že nejen Dodge pracuje na takovém systému, i když je zatím ze všech konkurentů nejdál s jeho věrností. Lamborghini již podalo žádost o patent zvuku svého hybridního dvanáctiválce. I Ferrari pracuje na patentu pro své budoucí čistě elektrické modely.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."