Elektrická Škoda Octavia je tu. Automobilka odkryla siluetu, láká na představení

Škoda Vision O je koncept dlouho očekávaného plně elektrického modelu Octavia. Představení proběhne v září v Mnichově, zatím máme alespoň malou ochutnávku.
Koncept Škoda Vision O je předobrazem
Je to neuvěřitelné, ale po dlouhých letech se v elektrickém segmentu objevuje pouhá hrstka rodinných kombi. Ty, které by stály za hřích, jsou navíc pro většinu zájemců stále cenově hůře dostupná. Jestli na trhu chybí elektrické kombi, tak je to zaručeně od naší domácí automobilky. Zdá se ale, že začíná svítat na lepší časy.
Škoda Auto letos slaví své 130. výročí od založení. Při této příležitosti se rozhodla, že sobě a svým fanouškům nadělí nový koncept Škoda Vision O. Moderní pojetí karoserie kombi má nastavit směr dalšího rozvoje této kategorie. Můžeme očekávat design v současném trendu Modern Solid, ovšem i ten bude omlazen a naznačí směr automobilky pro další roky.
Designéři zatím ukázali pouze siluetu, už podle ní si ale můžeme udělat obrázek, jakým směrem se značka vydává. Linka denních světlometů připomíná v obrácené podobě poslední generaci Octavie. Zadní sdružené lampy se nadobro zbaví populárního tvaru písmene C a nahradí jej tvarem písmene T. Takové úpravy jsme již mohli vidět například u sedmimístného konceptu Vision 7S.

Čtěte také: Obří elektromobil Škoda Eviatiq nafocen při testování na slavném okruhu
V září uvidíme koncept v celé kráse
Všehovšudy vůz siluetou více připomíná Octavii než Superb, ovšem až oficiální odhalení celého konceptu začátkem letošního září nám dá lepší odpověď. Škoda ale slibuje, že drobné střípky bude postupně zveřejňovat ještě před tímto slavnostním dnem. Představení konceptu elektrické Octavie proběhne v Mnichově a již tradičně bude možné jej sledovat online.
Písmenné označení má odkazovat nejen na recyklaci, ale obecně na cirkularitu, která má být podstatou částí současného designového směru. Veškeré systémy, design i uživatel mají být propojeny v jeden kompaktní celek. Škoda to shrnuje do principu holistického přístupu.
Kromě moderních technologií má ale Škoda Vision O odkazovat na samotný začátek dlouhé cesty a to až do dvacátých let minulého století a k vozu L&K 110. Vedení se nicméně netají tužbou, aby se budoucí elektrické kombi Škoda prodávalo stejně tak dobře, jako dlouholetý etalon segmentu kombi, Octavia Combi. Ta má na svém kontě více než 3 miliony a 61 tisíc prodaných vozidel.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.