Driftování s elektromobilem? Ken Block konečně pokřtil své Audi RS e-tron GT
- Ken Block konečně otestoval své nové elektrické Audi
- Díky spolupráci s automobilkou nyní jezdí s modelem RS e-tron GT
- Ani elektronika nedokáže zkušeného jezdce Kena přemoci v ovládání vozu

Je tomu sotva pár týdnů, kdy jsme informovali o novém voze Kena Blocka. Ten po navázání spolupráce s Audi začal pro své běžné denní ježdění používat Audi RS e-tron GT. Pod karoserií se jedná o sériový vůz. Z venku má krásnou matně bílou barvu a hliníková kola, která mu vybrali fanoušci v online anketě. Netrvalo dlouho a Ken musel vyzkoušet, kam až ho elektrický pohon ve voze pustí.
Zátěžový test Audi RS e-tron GT podle Kena Blocka
Nebyl by to Ken Block, kdyby s vozem nevyzkoušel své oblíbené triky. Při kaskadérských jízdách dosud používal běžná vozidla se spalovacími motory, které mají skvělé dávkování plynu a mnohdy i méně elektroniky, které by Kenovi do řízení “kecaly”. Jak si ale povede při osmičkách, “donutech” a dalších šílenostech sériový elektromobil, byť se sportovním rodokmenem od Audi?
Tento vůz pohání dvojice elektrických motorů, které dohromady poskytují 440 kW výkonu a 830 Nm točivého momentu. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,1 sekundy. S funkcí Overboost je pak možné navýšit výkon až na 475 kW. S tímto výkonem na rozdávání není pro Kena problém vůz rychle uvést do driftu. Vůz ale běžně nemá klasickou ruční brzdu, a tak je řízeného smyku mnohem složitější dosáhnout.

Čtěte také: Audi vyvinulo speciální e-tron pro brutální závody. Posvětil ho i slavný Ken Block
Těšíme se na nový díl (elektrické) Gymkhany
Podle slov Kena si musí zvyknout na vyšší hmotnost vozu. I práce s plynem musí být více precizní než v případě spalovacích vozů. Navíc elektronika vozu se stále snažila dostat vůz plně pod kontrolu a doslova bojovala s řidičem o nadvládu nad řízením. Kdo jiný, než Ken Block má šanci elektroniku přesvědčit, aby ustoupila.
Podívejte se sami, jak si Ken během chvilky na vůz zvykl. Co se nejdříve zdálo být nemožné v tak moderním a elektřinou nabitím voze, po pár minutách působí, jako by Ken dělal denně od rána do večera.
Video
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.