Dodavatel baterií pro Teslu udělal zásadní pokrok. „Évéčka“ ujedou 1 000 km
- CATL vyvinul novou platformu, která slibuje dojezd 1 000 km
- Tato společnost dodává baterie například i Tesle
- Co všechno jsme se o nové platformě od Číňanů dozvěděli?

Čínská společnost CATL, která dodává svoje baterie i kalifornské Tesle, odhalila svoji novou platformu pro elektromobily. Ta slibuje dojezd až neuvěřitelných 1 000 kilometrů. Jaké informace o ní máme k dispozici?
Takový dojezd byste u elektromobilu nečekali
Šéf vědeckého týmu čínské společnosti CATL, Wu Kai, uvedl, že její nová platforma nazvaná CIIC dosáhlá v rámci testování spotřeby 10,5 kWh/100 km a dojezdu 1 000 kilometrů. Testování proběhlo opravdu důkladně, a tak se baterie pořádně vyzkoušela v zimních i letních podmínkách.
Zatímco zimní testy probíhaly v severočínské městské prefektuře Heihe, ty letní pak v ujgurském Turfanu. Jedna slabina však přeci jen byla při zimním testování opravdu odhalena. Při -7 °C totiž klesl dojezd o asi 30 %. Naopak, příjemným překvapením je například velmi krátká doba nabíjení nové baterie. Dojezd 300 kilometrů zvládnete přidat za pouhých pět minut.

Čtěte také: Stellantis má mít levnější elektromobily díky spolupráci s Číňany
Kdy se platforma objeví na trhu?
Platforma byla testována v kompaktním sedanu, pravděpodobně od společnosti Neta. Právě její auto bude na základě dohody z ledna prvním vozem, který přijde s platformou na trh. Podle dostupných informací bychom se prvního takového modelu mohli dočkat již na podzim roku 2024.
Podle čínských médií se pak společnost CATL dohodla i s vietnamskou automobilkou VinFast. S tou měla o platformě CIIC podepsat takzvané memorandum o porozumění. V posledních zprávách se však samotná čínská společnost ani média o této dohodě vůbec nezmiňují.