Stellantis má mít levnější elektromobily díky spolupráci s Číňany
- Skupina Stellantis podepsala memorandum o spolupráci s firmou CATL
- Ta ji má dodávat LFP baterie pro její elektromobily v Evropě
- Povede partnerství ke snížení cen elektrických aut?

Francouzsko-italská skupina Stellantis, do které patří například Peugeot, Fiat, a další, podepsala smlouvu o strategické spolupráci s čínským výrobcem baterií, firmou CATL. Ta by měla evropským automobilkám ze skupiny Stellantis pomoci lokálně vyrábět levnější LFP baterie a tedy snížit cenu elektromobilů.
Povedou LFP baterie ke snížení cen elektromobilů?
Pro v Evropě vyráběné elektromobily Stellantisu bude čínská firma CATL, která patří mimojiné i mezi výrobce baterií pro Teslu, dodávat své lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie. Ty mají sice nižší energetickou hustotu, ale jsou levnější a také mnohem bezpečnější.
Partnerství je pro Stellantis poměrně důležité s ohledem na stanovené cíle prodávat v Evropě již od roku 2030 pouze elektromobily v segmentu osobních aut. Celá automobilová skupina bude potřebovat spoustu baterií, navíc battery-packy od čínského CATLu patří mezi technicky pokročilejší.

Čtěte také: Gigafactory v Česku možná nepostaví Volkswagen, ale jiná společnost
Stellantis v Evropě staví zatím 3 gigafactory
Skupina Stellantis staví v Evropě zatím 3 továrny, tzv. gigafactory pro výrobu elektromobilů a baterií, a to ve Francii, Německu a Itálii. Jde o společný podnik ACC s německou automobilkou Mercedes a francouzským energetickým koncernem TotalEnergies.
Spekuluje se, že Stellantis zvažuje a hledá další lokality na starém kontinentu vhodné pro stavbu dalších gigafactory.
Autor článku

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.