Stellantis má mít levnější elektromobily díky spolupráci s Číňany

Luboš Srb
  • Skupina Stellantis podepsala memorandum o spolupráci s firmou CATL
  • Ta ji má dodávat LFP baterie pro její elektromobily v Evropě
  • Povede partnerství ke snížení cen elektrických aut?
Cylindrické baterie StoreDot
Cylindrické baterie StoreDot

Francouzsko-italská skupina Stellantis, do které patří například Peugeot, Fiat, a další, podepsala smlouvu o strategické spolupráci s čínským výrobcem baterií, firmou CATL. Ta by měla evropským automobilkám ze skupiny Stellantis pomoci lokálně vyrábět levnější LFP baterie a tedy snížit cenu elektromobilů.

Povedou LFP baterie ke snížení cen elektromobilů?

Pro v Evropě vyráběné elektromobily Stellantisu bude čínská firma CATL, která patří mimojiné i mezi výrobce baterií pro Teslu, dodávat své lithium-železo-fosfátové (LFP) baterie. Ty mají sice nižší energetickou hustotu, ale jsou levnější a také mnohem bezpečnější.

Partnerství je pro Stellantis poměrně důležité s ohledem na stanovené cíle prodávat v Evropě již od roku 2030 pouze elektromobily v segmentu osobních aut. Celá automobilová skupina bude potřebovat spoustu baterií, navíc battery-packy od čínského CATLu patří mezi technicky pokročilejší.

Stellantis STLA Medium
Stellantis STLA Medium

Čtěte také: Gigafactory v Česku možná nepostaví Volkswagen, ale jiná společnost


Stellantis v Evropě staví zatím 3 gigafactory

Skupina Stellantis staví v Evropě zatím 3 továrny, tzv. gigafactory pro výrobu elektromobilů a baterií, a to ve Francii, Německu a Itálii. Jde o společný podnik ACC s německou automobilkou Mercedes a francouzským energetickým koncernem TotalEnergies.

Spekuluje se, že Stellantis zvažuje a hledá další lokality na starém kontinentu vhodné pro stavbu dalších gigafactory.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články