Rozhodnutí o stavbě Gigafactory v Česku Volkswagenem se odkládá
Je to již poněkolikáté, původně už mělo být jasno před rokem
Nakonec to může dopadnou tak, že VW o unikátní lokalitu přijde
Volkswagen měl vybrat novou lokalitu pro stavbu Gigafactory pro výrobu baterií a elektromobilů ve východní Evropě. Zvažovalo se, kdo z trojice Polsko, Maďarsko a Česko projekt získá. Jenže se tak nestalo a původní plán nabral zpoždění.
Setkání českého vedení s VW nic nového nepřineslo
Nic se nevyřešilo ani dnes, kdy se potkal šéf představenstva koncernu VW Oliver Blume s českými ministry, premiérem Petrem Fialou a ministrem průmyslu a obchodu Jozefem Síkelou. „Vzhledem k situaci na trhu včetně pomalejšího náběhu trhu s elektromobily v Evropě zatím neexistují obchodní důvody, proč rozhodnout o dalších lokalitách v Evropě,“ uvedl Blume.
V současnosti má Volkswagen vybrané 3 lokality pro stavbu Gigafactory, a sice: Salzgitter (Německo), Valencii (Španělsko) a St. Thomas (Kanada). Celkový výrobní potenciál je až 200 GWh ročně. Podle šéfa mladoboleslavské automobilky Škoda Auto a člena představenstva VW Klause Zellmera nyní nelze z obchodního pohledu učinit rozhodnutí o stavbě další Gigafactory.
Bude v Líních Gigafactory Volkswagenu, nebo někoho jiného?
Vypadá to, že jednání zatím nikam nepokročila, takže v Líních u Plzně Gigafactory od Volkswagenu v dohledné době nevyroste. Přesněji řečeno, německý koncern uvádí, že se aktuálně nebude rozhodovat o další evropské lokalitě pro svou továrnu na baterie a elektromobily. Takže není to o tom, že by místo Česka byl vybraný jiný ze zvažovaných států.
Vedení České republiky se to samozřejmě nelíbí, protože daná lokalita je pro stavbu Gigafactory ideálním místem. Jak uvedl premiér Fiala, nakonec může dostat přednost jiný podnik, než Volkswagen. „My nemůžeme dál čekat na Volkswagen, takže se budeme soustředit na další projekty. Pozemek v Líních nemůžeme dále držet pro tento projekt.“
Volkswagen chtěl podle ministra průmyslu a obchodu Síkely čas na rozhodnutí až do roku 2025. „My si další odklad už nemůžeme dovolit. Pro projekt bychom potřebovali dalšího investora,“ zdůraznil. Může se tedy stát, že v Česku postaví Gigafactory jiná automobilka a nemusí to být zrovna evropská. Ve hře je prý nejméně 5 dalších firem, které mají o stavbu Gigafactory v Česku zájem.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.