Dieselgate je zpátky! Do podvodů s emisemi je zapletena další značka

  • Ve Spojených státech vypukla obří emisní aféra
  • Automobilka RAM svolává 600 000 pickupů
  • Firma Cummins přijde o zhruba 2 miliardy dolarů
Naftový pickup RAM Heavy Duty (2019)

Naftový pickup RAM Heavy Duty (2019) | foto: RAM

Zdá se, že se čas zastavil na nesprávném místě a opět se vracíme do roku 2015. Jen s malým rozdílem. Obří emisní aféra se netýká koncernu Volkswagen, ale ohromujícího množství dieselových pickupů americké značky RAM. Co o nejnovějším případu, některými přezdívaném trefně Dieselgate 2.0, víme?

Automobilka RAM si vysloužila exemplární potrestání

Výrobce motorů, firma Cummins, stahuje z provozu 600 000 pickupů značky RAM v rámci obrovské emisní aféry a v souvislosti s finančním vyrovnáním ve výši dvou miliard dolarů. Uvedenou částku bude muset automobilka zaplatit federálním a kalifornským úřadům. Důvodem je používání nelegálního softwaru sloužícího ke zkreslování výsledků při testování emisí naftových motorů.

Nové podrobnosti, které se objevily v tomto týdnu a o kterých píše například AP News, hovoří o tom, že společnost Cummins souhlasí se zaplacením 1,675 miliardy dolarů v rámci občanskoprávních pokut. Ty jsou nejvyšší, jaké kdy byly uloženy na základě zákona o čistém ovzduší. Dalších 325 milionů dolarů uhradí výrobce motorů za nápravu škod na životním prostředí. Celkový účet činí více než dvě miliardy dolarů.

Motory Cummins disponují výkonem 400 koní

Motory Cummins disponují výkonem 400 koní | foto: RAM


Čtěte také: Ekologie především. Švédové mají nejvyšší dřevěnou větrnou elektrárnu na světě


Flotila pickupů produkovala tisíce tun emisí

„Nechť je tento případ ponaučením pro ostatní: nedovolíme chamtivým korporacím, aby si cestu k úspěchu dláždily na úkor zdraví a blahobytu spotřebitelů a našeho životního prostředí,“ řekl novinářům kalifornský generální prokurátor Rob Bonta.

Rozsah skandálu je ohromný, protože RAM, který je součástí skupiny Stellantis, prodal během posledního desetiletí statisíce pickupů RAM 2500 a 3500, které byly vybaveny dieselovými motory Cummins a jejich nelegálním softwarem. Podle dostupných informací software snižoval znečištění oxidy dusíku během emisních textů, při běžném provozu ale emise neřešil a vozy mnohonásobně překračovaly předepsané emisní normy.

Dieselový pickup RAM

Dieselový pickup RAM | foto: RAM

Cummins se k pochybení nehlásí

Od roku 2013 do roku 2019 bylo softwarem vybaveno asi 630 000 pickupů z modelových let 2013 až 2019, které musí být staženy z provozu. Společnost Stellantis se k případu nevyjádřila.

Společnost Cummins, která popírá jakékoli pochybení, musí nyní zajistit celostátní stažení všech nevyhovujících nákladních vozů RAM s tím, že majitelé těchto automobilů budou informováni, jaké kroky mají dále podniknout. „Odhady naznačují, že vadné nákladní automobily produkovaly tisíce tun nadbytečných emisí oxidu dusíku,“ uvedl ve svém prohlášení americký generální prokurátor Merick B.Garland.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Dieselgate je zpátky! Do podvodů s emisemi je zapletena další značka

  • Ve Spojených státech vypukla obří emisní aféra
  • Automobilka RAM svolává 600 000 pickupů
  • Firma Cummins přijde o zhruba 2 miliardy dolarů
Naftový pickup RAM Heavy Duty (2019)

Naftový pickup RAM Heavy Duty (2019) | foto: RAM

Zdá se, že se čas zastavil na nesprávném místě a opět se vracíme do roku 2015. Jen s malým rozdílem. Obří emisní aféra se netýká koncernu Volkswagen, ale ohromujícího množství dieselových pickupů americké značky RAM. Co o nejnovějším případu, některými přezdívaném trefně Dieselgate 2.0, víme?

Automobilka RAM si vysloužila exemplární potrestání

Výrobce motorů, firma Cummins, stahuje z provozu 600 000 pickupů značky RAM v rámci obrovské emisní aféry a v souvislosti s finančním vyrovnáním ve výši dvou miliard dolarů. Uvedenou částku bude muset automobilka zaplatit federálním a kalifornským úřadům. Důvodem je používání nelegálního softwaru sloužícího ke zkreslování výsledků při testování emisí naftových motorů.

Nové podrobnosti, které se objevily v tomto týdnu a o kterých píše například AP News, hovoří o tom, že společnost Cummins souhlasí se zaplacením 1,675 miliardy dolarů v rámci občanskoprávních pokut. Ty jsou nejvyšší, jaké kdy byly uloženy na základě zákona o čistém ovzduší. Dalších 325 milionů dolarů uhradí výrobce motorů za nápravu škod na životním prostředí. Celkový účet činí více než dvě miliardy dolarů.

Motory Cummins disponují výkonem 400 koní

Motory Cummins disponují výkonem 400 koní | foto: RAM


Čtěte také: Ekologie především. Švédové mají nejvyšší dřevěnou větrnou elektrárnu na světě


Flotila pickupů produkovala tisíce tun emisí

„Nechť je tento případ ponaučením pro ostatní: nedovolíme chamtivým korporacím, aby si cestu k úspěchu dláždily na úkor zdraví a blahobytu spotřebitelů a našeho životního prostředí,“ řekl novinářům kalifornský generální prokurátor Rob Bonta.

Rozsah skandálu je ohromný, protože RAM, který je součástí skupiny Stellantis, prodal během posledního desetiletí statisíce pickupů RAM 2500 a 3500, které byly vybaveny dieselovými motory Cummins a jejich nelegálním softwarem. Podle dostupných informací software snižoval znečištění oxidy dusíku během emisních textů, při běžném provozu ale emise neřešil a vozy mnohonásobně překračovaly předepsané emisní normy.

Dieselový pickup RAM

Dieselový pickup RAM | foto: RAM

Cummins se k pochybení nehlásí

Od roku 2013 do roku 2019 bylo softwarem vybaveno asi 630 000 pickupů z modelových let 2013 až 2019, které musí být staženy z provozu. Společnost Stellantis se k případu nevyjádřila.

Společnost Cummins, která popírá jakékoli pochybení, musí nyní zajistit celostátní stažení všech nevyhovujících nákladních vozů RAM s tím, že majitelé těchto automobilů budou informováni, jaké kroky mají dále podniknout. „Odhady naznačují, že vadné nákladní automobily produkovaly tisíce tun nadbytečných emisí oxidu dusíku,“ uvedl ve svém prohlášení americký generální prokurátor Merick B.Garland.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."