Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Design Cybertrucku byl pro smích, ale teď ukazuje svou sílu

  |  Luboš Sochr  |  104 komentářů

Cybertruck díky svému neobvykle hranatému tvaru sklidil dost posměchu. Jak se ale ukazuje, tak tento tvar vozu pomáhá dosáhnout na pickup nevídaně nízkého koeficientu aerodynamického odporu a přispívá to tak velkou měrou k prodloužení dojezdu či lepším jízdním vlastnostem!

Podle měření třetí strany dosahuje ostře řezaný tvar Cybetrucku od Tesly hodnoty cd=0,39, což je v porovnání s konkurenčním a velmi oblíbeným pickupem Dodge Ram (cd=0,59) či Fordem F-150 (cd=0,56) podstatně lepší výsledek. Podívejte se na srovnání na videu.

Téma aerodynamiky Cybertrucku se díky své hranaté konstrukci rychle stalo horkým tématem. Přestože si nemůžeme být zatím jisti, jestli je tento koeficient pro Cybertruck správný, můžeme bezpečně předpokládat, že bude mezi nejvíce aerodynamickými pickupy, jaké kdy byly vyrobeny. Ačkoli skepse mezi lidmi na internetu přetrvává zejména kvůli plochému předku a zádi Cybertrucku, tak dle Elona Muska by to neměl být problém. Prý totiž záleží hlavně na tom, jak vzduch obtéká samotné hrany a jak je směrován přes kola.

Elon Musk se dokonce nechal slyšet, že by Cybertruck mohl dosáhnout i koeficientu cd=0,30, což by na pickup byla až neuvěřitelná hodnota. Uvidíme tedy, jestli se tomuto číslo v reálu alespoň přiblíží.

ŠTÍTKY:, ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
30 Comment threads
74 Thread replies
5 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
65 Comment authors
JanekTvoje mamaKokot kterýmu smrdí prdel a má péro v záchoděLolJaroslav Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Karel
Karel

Elektromobilita je debilita. Staci si precist, jak vypadalo Dikuvzdani u nabijecek v Kalifornii.

picup1
picup1

Souhlasím,auta budou bez emisí ale několikanásobně větší emise půjdou z komínů,někde se ta elektřina přece vyrobit musí

lol
lol

z Temelína jde jen vodní pára, chce to jen postavit víc bloků a zavřít uhelné elektrárny a těch pár tyčí se uloží pěkně pod zem bezpečně utěsněné a zalité betonem a fakt mi tento odpad žíly netrhá !!!

Tom
Tom

Úplná blbost! Uhelné a plynové elektrárny nikdo zavřít nemůže, protože v ČR dávají 86% energie a další jaderné elektrárny vzhledem k nákladnosti stavět nebudeme. V Německu jádro opustili úplně. Mimo jiné, stavba jaderné elektrárny trvá včetně přípravy minimálně 15 let

Kerosin
Kerosin

No podle energetického mixu je to z fosilních zdroju jen 47%, ale i tak je to tristní.
Výhodou EV je, že jakožto dopravní prostředek je na je jejich činnost nejvíce (v rozhodujícím množství) vyžadována ráno a v podvečer. Přes den z většiny stojí (parkují) u firem či domu, takže pro jejich nabíjení jsou vhodné FVE.

David
David

vic jádra co ty sráči, žily ti to netrhá? tak si zjisti vice o radiaci a odpadu ty hnido hloupá !!!! další hloupej plebs konzument bože muj….

Lol
Lol

Jádro je momentálně nejekologitcejsi že všech druhů elektráren. Poté už jedině plazma, ale tu momentálně není lidstov schopno využít, z důvod naší primitivnosti.

fikusek
fikusek

To není problém, ale jediná výhoda. Určitě je jednodušší zachytit emise z jednoho komínu než z milionu výfuků. Nikdo nechce napsat o tom, co udělá s člověkem celodenní sezení na bedně baterek. Potom by si to už nikdo nekoupil.

Filip
Filip

a co ty fabriky na baterie a co za par let s temy starymy bateriemy

Ondřej M.
Ondřej M.

Bože můj, když už nevíte zhola nic k tématu, a troubíte do světa své rozumy, o které nikdo nestojí, aspoň by jste si mohl dát pozor na ty příšerné hrubky. !!

František Drcman
František Drcman

OK Boomer, tebe to zajímalo natolik, že jsi napsal komentář, takže si vlastně popřel své tvrzení. A mimochodem jsi nebyl schopen přinést žádné racionální odůvodnění tvého tvrzení.

Petr
Petr

by jste je taky hrubka!

Petr
Petr

👍👍👍😀😀😀😀👍👍👍

Jaroslav
Jaroslav

Zase jeden, co umět dobře čéésky a poučuje jiné, že? Co to hnusný “by jste”. Chce se mi blejt.

Kokot kterýmu smrdí prdel a má péro v záchodě
Kokot kterýmu smrdí prdel a má péro v záchodě

Idiot, ty jsi idiot… Elektromkbily jsou extremne neekologicke z důvodu výroby těch bateryjý

Tom
Tom

Baterie obsahují cenný materiál, budou se prostě recyklovat, o tom jste ještě neslyšel? Druhá možnost je použit tyto stále minimálně z 50% funkční baterie do stacionárních úložišť el. energie. Bude nutné na tyto stále stejné a už 100x odpovězené otázky odpovídat ještě dalších 10 let?

Tomas
Tomas

Se proste bude recyklovat…. wow… a jak? Baterie budou za desetileti 10x lepsi… jak? Kolik vody, energie ats se spotrebuje na tu recyklaci o ktety ani vlastne nikdo nevi jak asi bude probyhat? Vytahni si hlavu z analu a vnimej svet v kontextech. Ne jen ve zkratkach. To bude to se vymysli a cos vymyslel ty? Dalsi nasleduje blabol o aramde…. velka vetsina objevu moderni vedy je spjata s armadou, nebo astronautikou. Vime? Nesedis nahodou ve vlade? Nebo europarlamentu? Sasulo…

Kerosin
Kerosin

Ale on má naprostou pravdu, evidentně nejste obeznámen se zpusoby recyklace baterií. Je to obdobný postup jako u klasických baterií doposud. V zásadě se ted užívají hlavně dva zpusoby. Jeden lacinější, ale méně efektivní tj. Acydo a druhý dražší, ale mnohem efektyvnější tj. Pyro. Acydo – je postupné rozpouštění v kyselině bez aktivního vstupu (energeticky méně náročné). Baterie se rozpoští v kyselině a postupně se z ní odfiltrovávají dané složky co se rozpustili. Efektivita je cca 85% puvodní hodnoty (kvality) surovin. Pyro – baterie se umístí do tavící pece. Zvyšováním teploty se postupně odtavují ruzné prvky dle teploty jejich tání.… Číst vice »

David
David

hahah prober se, recyklace je dražší než výroba zahrabou to zas do země jako všechno vy čuráci hloupý…

Kerosin
Kerosin

Pár jsou DVA, takže jste asi chtěl napsat, co za PÁR DESÍTEK let…
A pokud je následně využijete jako úložiště FVE, tak v za čtyři dekády???
Hmm, už dnes je recyklace na velmi slušné úrovni, a přitom kolik se do daného oboru investuje a jaký v tom lze očekávat bussines, fakt nemám strach, že by se to ještě násobně nezlepšilo.

despota
despota

a ty jsi chtel napsat co?v t vtak v z v tv vole dementni

Pepe
Pepe

No, nemyslím si. POdobné přirovnání by mohlo být k čističce odpadních vod. Jedna velká všechen sajrajt nezpracuje..
Kdyby měl každý barák svoji malou čističku, ryby by neměly co žrát.. Mimochodem auta s funkčními filtry pevných částic už dnes fungují jako vysavače prachu… A že těch vysavačů je..

aaa.aa
aaa.aa

A jak vypadají místa, kde se těží ropa? Ať už souš nebo ocean. Jak vypadají stroje, co přepravují ropu? Obří tankery, co vypustí do vzduchu i oceanu mnohem víc sr*ček než kdejaká elektrárna. On se ten benzín a nafta na benzínkách sám neobjevuje :)

Joseph
Joseph

Přesně, nejprve ekoteroristy na ropné tankery. Vyzkoušet, otestovat a teprve až pak zjistit, že aplikovat pro všeobecný osobní automobilismus je holý a iracionální nesmysl a proto neaplikovat povinně a předčasně, tudíž bez zbytečných ekologických a ekonomických škod,které již nelze vrátit.

JP77
JP77

jo jo objevuje, teče to tam přímo z hadice :-D

Tom
Tom

ČR dnes vyváží cca 20% produkce elektřiny. Těchto 20% by bylo schopno pravidelně nabíjet 5 milionů elektromobiů při nájezdu každého 15.000 km ročně. To znamená nemusí se vyrobit NIC navíc oproti dnešku. To znamená nic “několikanásobného” z hlediska emisí nebude. Jen ubudou emise ze nahrazených spalováků. Tzn. výsledek bude jednoznačně pozitivní. Bohužel to bude trvat hoooodně dlouho než budeme mít alespoň první milion EVs.

Elektro realista
Elektro realista

Pak bude chybět těch 20% v Evropě, takže se budou muset někde vyrobit.

Radovan
Radovan

No a co, to je jejich problém. Jenže další obrovské přebytky budou díky nečerpání a netransportu a neskladování a nerafinaci ropy. To je na elektřinu brutálně náročný proces.

Robin
Robin

Na tohle byl v komentáři u jiného článku fundovaný rozbor a výpočet a není tomu tak. Ovšem pokud jste humanitně a ne technicky vzdělán, tak je to mimo vaše chápání.

Kerosin
Kerosin

A navíc ruku v ruce s elektromobilitou jde leckdy rozvoj OZE, v ČR tedy převážně FVE. Ty také vykryjí obrovskou část výpadku v sektoru osobní spotřeby. Není to řešení pro prumysl, nebo mandatorní prvozy státu, ale sektor individuální potřeby domácností to uspokojí dostatečně.

Joseph
Joseph

Rozdíl je prodat do zahraničí za draho nadbytečně vyrobenou elektrickou energii z hnědouhelných elektráren z dolů například na Sokolovsku, Chomutovsku nebo třeba Ostravsku a za ideálně ekologických podmínek, oproti levné a hlavně bezpečné jaderné do sítě, když to už sama o sobě perfektně zvládá naše dokonalá přenosová síť a napětí v ní nekolísá jako Babišovi volební preference (nakonec stejně vyhraje, i když všichni tvrdí, že ho nikdo nevolil) a hlavně díky těm nejlepším, nejefektivnějším a nejekologičtějším energetickým úložištím v podobě lithiových ekumulátorů. Není to v zájmu výrobců ani distributorů elektrické energie, ačkoliv se usmívají, kývají hlavou a tváří se, co… Číst vice »

kroc
kroc

Pepíčkova logika a jeho rádcoství ukazuje ubohost takových exotů. Většinou nemají nic, ale co si koupí jinej za auto, do toho by kecali. Je vám do toho pepíčkové trus, co si kdo koupí. A jak je ostatním jedno v čem pepini jezděj, tak i oni at jdou do šípku s radama. A rozbory o ničem si tam strč taky.

Kerosin
Kerosin

Souhlasil bych ze předpokladu, že to jaké si koupíte auto by neovlivnilo mé zdraví a mnou obývané životní prostředí.
Pokud dokážete zajistit, že Vaše svobodná volba auta bude jen Vaše se všemi jejími následky nemám nic proti, ale dokud to dýcháme všichni, tak do toho taky všichni budeme mluvit.

Robin
Robin

Ale to vaše jako čisté elektroauto nevzniká ze vzduchu a výroba energie pro něj také zatěžuje prostředí. To co vyžadujete po fosilech sám ignorujete. Jak pokrytecké! Takže pokud chcete být akurátní a neškodit, choďte pěšky. Chraňte se rouškou a zvažte čepici z alobalu.

Kerosin
Kerosin

Neignoruju, a nikdy jsem netvrdil, že jsou EV bez chyby. Jen zastávám názor, že jsou nejmenší zlo. Nejsou ideální, ae nic lepšího neznáme a nemáme.

Bruno
Bruno

Vyliž si koule draku! :)

David
David

jo přesně tohle svět potřebuje, víc kreténu co budou kupovat věci který nepotřebujou, věci který nejsou zas tak ekologický jak vám říkaj… jste hloupý konzumenti nic víc.Vubec nechápeš vo co tu jde a plácáte tu slova o ekologii atd. kreténi hloupý jste

Radovan
Radovan

A jakpak vzniká benzín? Prší z nebe? Ne. Jen v rafinerii se na 1 L benzínu spotřebuje 1,3 kWh elektřiny. Která se musí někde vyrobit. Elektromobil na ni rovnou ujede 10 km. Spalováku se musí benzín přečerpat (pomocí elektřiny) do cisterny, odvézt na benzínku (pomocí kamionu spotřebovávajícího naftu vyrobenou podobnou porcí elektřiny), přečerpat do podzemních zásobníků (pomocí elektřiny) a pak z nich přes stojan vyčerpat (pomocí elektřiny) do nádrže spalovacího auta. Odkud ho elektrické čerpadlo dopraví do válců motoru pomocí elektřiny z baterie spalováku, kterou tam dostal alternátor poháněný opět tím benzínem, vyrobeným díky elektřině. A teď mudrujte o elektormobilitě,… Číst vice »

kroc
kroc

Tak tak. Ale z týhle elektriky se asi nekouří, ani se nikam z ní nesype popel na skládku, ani z jejich laptopů a mobilů nezbydou baterky, nečuměj na elektrickou TV v elektrikou vytopeným domku, na elektrickým grilu si nikdy nic nepekli, čaj se asi vaří v benzínový konvici…. Sami úžívají elektriku jako by se nechumelilo, ale když na ní někdo jede, to maj keců jak Palackej A medů o vejfuku v elektrárně, a prodlužkách na sídlištích, Chorvatsko, smrt v koloně umrznutím, to maj kolem mordy porád…. Jaxe tomu odporu k novejm věcem říká? Xenofobie? Fosilovská xenofobie?

rock
rock

A to všechno se dá shrnout do pojmu 6.5 l / 100 km (152 g CO2 / km) paliva vytěženého, vyrobeného a dopraveného s účinností cca 85 % (v těch 15 % je zahrnuta i ta spotřeba energie, v drtivé většině získané přímo z té zpracovávané ropy a ne z externích zdrojů), po započítání ztrát tedy asi 179 g CO2 / km. Mildhybrid bude mít spotřebu okolo 5 l / 100 km, což odpovídá i se ztrátami 138 g CO2 / km. Průměrný elektromobil jezdí za 20 kWh / 100 km, což je (alespoň podle údajů na faktuře mého dodavatele… Číst vice »

Ondřej M.
Ondřej M.

prohlásil odborník Karel…

František Drcman
František Drcman

zareagoval odborník Ondřej

Ondřej M.
Ondřej M.

Neříkám že odborník, ale když už mám potřebu komentovat článek, tak bych měl mít alespoň elementární znalosti. Nehledě na fakt, že elektromobilitě se intenzivně věnuji více než 2 roky, pracuji v oboru a denně jezdím EV.

František Drcman
František Drcman

a mohl byste mi dodat nějaké podrobnosti o vaší profesi, jelikož já mohu klidně napsat že řídím temelín.

František Drcman
František Drcman

a doporučil bych si přečíst komentář od uživatele: “rock”, pěkně to shrnul. Přeji pěkný večer.

Radovan
Radovan

je zajímavé, že naprosto stejné každoroční řady spalováků u benzínek v rámci amerických svátků už nikoho nezajímají….

Meli
Meli

Tak jako ty se mluvilo v dobách když člověk zjistil že se dá jezdit i na benzín pochop konečně pokrok technologie pač jinak seš tady za jitrnici.

Lukas
Lukas

MAXIMALNI SOUHLAS…..vse co je medialne tlaceno do lidi pod tlakem vzdy stalo za hovno a i zde tonebude jinak

Jozef
Jozef

To si mysleli v 19tom storočí o autách tiež:-))))))))))))))))))

Karel
Karel

Nedavno jsem nekde zahledl studii o moznosti elektrifikace armady… A zaver byl, ze dokud nebudou mit baterie ctyrnasobnou kapacitu, tak je to nesmysl.

dnd
dnd

Ergo vyhledove za dvacet let? … Pokud vezmem, jak jdou baterie dopredu. Co udelal objev lipolovych baterii… Jeden dalsi skok a hurrey!

Sumy
Sumy

Jo, ale Lipolky tu jsou s námi už 40 let. První komerční nasazeni-Sony.

Surcuf
Surcuf

POKUD to bude 4 násobek, jsme tam , kde u spalováku dnes, tedy opět to nemá smysl….nehledě na to, že potenciál Lionek je vyčerpán.

Tom
Tom

Proboha další nesmysl. Proč by armáda měla řešit elektromobilitu? Armáda ať si jezdí klidně třeba na koks, zrovna ta naše ujede ročně zcela zanedbatelné kilometry oproti celku. Navíc obměna nákladních aut v armádě trvá doslova desetiletí. To už budou baterie 10x lepší než dnes.

Radovan
Radovan

To byl taky jeden z velkých důvodů prosazení spalováků před oběma světovými válkami. Tehdejšími elektromobily s olověnými bateriemi se blbě zabíjelo. Zato spalovacími technologiemi přímo nádherně. Bohužel.

Skrew77
Skrew77

A nebude to nahodou tim, ze ten model cybertrucku ma kryty nakladovy prostor a zbyle dva pickupy ne? Nekoukal jsem na prezentaci cybertrucku, tak nevim jestli ma kryt nakladoveho prostoru nejak integrovany. Kazdopadne kdyz poveze naklad, tak uz to asi takova slava nebude.

Petr
Petr

Pst! To se elektromobilistům nesmí říkat.
Jinak ano, máme dodávku s kufrem na svačinu, v základu s dojezdem pod 200 km (400 papírových, bez topení, bez rádia…), zato s rekordně nízkým odporem vzduchu. Nebo kufr oddeklujeme, naložíme možná tolik, co do konkurence, odpor vzduchu vzroste, dojezd klesne – pracovní nástroj jak vyšitý.

Tom
Tom

Ježiši to jsem se fakt zasmál, nejvtipnější příspěvek dne! Palec nahoru.

Milan
Milan

Ano, také jsem si všiml, že to vlastně nemá tvar jako pickup. Pokud by měl plnit účel pickupu, musí mít nákladní prostor pro vyšší náklady. To znamená, že zadek musí být nějak otevřený při přepravě takového nákladu. Což zcela určitě tu aerodynamiku dost pokazí. Ale pokud je srovnávají prázdné, je už od oka patrné, že Cybertruck na tom je líp.

jan
jan

Elektromobilita je výborná věc.
Fronty na mlíko byly i u klasických čerpaček – no coment.

Petr
Petr

Jenže u nás to byly fronty typu “byl za dvě, bude za čtyři”, “dneska je, od zítřka jen pro armádu” apod.
Tesly vyvolaly frontu jen proto, že byl dlouhý víkend a víc lidí chtělo odjet.

Surcuf
Surcuf

Akorát, že u běžného stopjanu se zdržíš , když hodně tak 5 minut, u superchargeru(kterých je málo o nabíjení ze zásuvky se ani nebavme, tam jsou to dny) hodinu!

Tomas
Tomas

Jasne, ale nejak zapomneli “experti” CFD analysti priznat proudeni vzduchu pod tou hranatou kraksnou a pridat kryt nakladoveho prostoru na tu F150, to se to potom “dokazuje” smesny:-/…

Gouda
Gouda

F150 (stejne jako vsechny ostatni moderni pickupy) je aerodynamicky navrzen tak, aby nezakrytovany nakladovy prostor spolu s odtokovou hranou generoval stabilni vir, ktery nakladovy prostor “uzavre”, proudeni nad kabinou tak hladce pokracuje pres tento vir. Tim padem je kryt temer zbytecny, a nekdy muze byt naopak aerodynamicky kontraproduktivni. Pokud rozumite vyobrazenemu rezu rychlosti porudeni, vidite to tam. Celkovy tvar vozu v tomto pripade za Cx muze pramalo, Musk zamerne fabuluje aby ospravedlnil komicky tvar vozu (ktery je ve skutecnosti, jak bylo priznano drive, zpusobeny nemoznosti vice opracovat pouzivout slitinu). Tesla Cybertruck ma nizke Cx predevsim proto, ze ma na celni… Číst vice »

Surcuf
Surcuf

Stačí sepodívat na to video a na ty víry na korbě, melete kraviny.

Gouda
Gouda

Nepochopil ani slovo co jsem napsal, co? Nápověda: Najdi na tom videu proud vzduchu z odtokové hrany střechy do nákladového prostoru. Nenajdeš, protože kromě minimálních rychlostí se to prostě neděje. Víry od víka a zadní hrany s tím nesouvisí.

Kokot
Kokot

Jste všichni kok oti

Mobilní zobrazení