Cybertruck díky svému neobvykle hranatému tvaru sklidil dost posměchu. Jak se ale ukazuje, tak tento tvar vozu pomáhá dosáhnout na pickup nevídaně nízkého koeficientu aerodynamického odporu a přispívá to tak velkou měrou k prodloužení dojezdu či lepším jízdním vlastnostem!
Podle měření třetí strany dosahuje ostře řezaný tvar Cybetrucku od Tesly hodnoty cd=0,39, což je v porovnání s konkurenčním a velmi oblíbeným pickupem Dodge Ram (cd=0,59) či Fordem F-150 (cd=0,56) podstatně lepší výsledek. Podívejte se na srovnání na videu.
Téma aerodynamiky Cybertrucku se díky své hranaté konstrukci rychle stalo horkým tématem. Přestože si nemůžeme být zatím jisti, jestli je tento koeficient pro Cybertruck správný, můžeme bezpečně předpokládat, že bude mezi nejvíce aerodynamickými pickupy, jaké kdy byly vyrobeny. Ačkoli skepse mezi lidmi na internetu přetrvává zejména kvůli plochému předku a zádi Cybertrucku, tak dle Elona Muska by to neměl být problém. Prý totiž záleží hlavně na tom, jak vzduch obtéká samotné hrany a jak je směrován přes kola.
Overall shape is good for low drag coefficient. Matters a lot exactly how you trip airflow at edges & guide air around wheels, like an invisible sculpture.
— Elon Musk (@elonmusk) December 1, 2019
Elon Musk se dokonce nechal slyšet, že by Cybertruck mohl dosáhnout i koeficientu cd=0,30, což by na pickup byla až neuvěřitelná hodnota. Uvidíme tedy, jestli se tomuto číslo v reálu alespoň přiblíží.
Cybertruck díky svému neobvykle hranatému tvaru sklidil dost posměchu. Jak se ale ukazuje, tak tento tvar vozu pomáhá dosáhnout na pickup nevídaně nízkého koeficientu aerodynamického odporu a přispívá to tak velkou měrou k prodloužení dojezdu či lepším jízdním vlastnostem!
Podle měření třetí strany dosahuje ostře řezaný tvar Cybetrucku od Tesly hodnoty cd=0,39, což je v porovnání s konkurenčním a velmi oblíbeným pickupem Dodge Ram (cd=0,59) či Fordem F-150 (cd=0,56) podstatně lepší výsledek. Podívejte se na srovnání na videu.
Téma aerodynamiky Cybertrucku se díky své hranaté konstrukci rychle stalo horkým tématem. Přestože si nemůžeme být zatím jisti, jestli je tento koeficient pro Cybertruck správný, můžeme bezpečně předpokládat, že bude mezi nejvíce aerodynamickými pickupy, jaké kdy byly vyrobeny. Ačkoli skepse mezi lidmi na internetu přetrvává zejména kvůli plochému předku a zádi Cybertrucku, tak dle Elona Muska by to neměl být problém. Prý totiž záleží hlavně na tom, jak vzduch obtéká samotné hrany a jak je směrován přes kola.
Overall shape is good for low drag coefficient. Matters a lot exactly how you trip airflow at edges & guide air around wheels, like an invisible sculpture.
— Elon Musk (@elonmusk) December 1, 2019
Elon Musk se dokonce nechal slyšet, že by Cybertruck mohl dosáhnout i koeficientu cd=0,30, což by na pickup byla až neuvěřitelná hodnota. Uvidíme tedy, jestli se tomuto číslo v reálu alespoň přiblíží.