Dejte si pozor na ojetiny. Toto jsou největší podvodníci, kteří dovážejí auta do Česka

Ojeté vozy mohou skrývat vážná rizika. Zatímco německá auta bývají spolehlivá, z Polska, Itálie či USA hrozí stočené kilometry nebo skryté závady.
Ojeté vozy skrývají mnohá nebezpečí
Jelikož jsou ceny nových vozidel stále velmi vysoké, spoléhá se velké množství nejen českých zájemců na nabídku ojetých vozů. Mezi stálice našich bazarů patří vozy s německým rodokmenem. Kromě Volkswagenu Češi rádi jezdí ve vozech Audi nebo BMW. Při nákupu se tak rádi koukají po vozech, které i ze země západních sousedů pochází od minulých majitelů. Zpozornět by ale měli u ojetin pocházejících z Itálie, Polska nebo USA.
Z Německa do naší republiky přijede ročně kolem 40 procent ojetých vozidel. Tato vozidla mívají z pravidla slušnou minulost a pokusy o podvody se vyskytují spíše výjimečně. To se bohužel nedá říci o vozech z Polska, Slovenska nebo Itálie. Tyto vozy by si měli zájemci mnohem důkladněji před koupí prověřit.
Společnost carVertical u vozů z těchto zemí mnohem častěji zaznamenává manipulaci s najetými kilometry, neodborně opravené kusy po nehodách nebo se skrytými závadami. Do stejné kategorie často spadají i vozy s původem z USA. Místní pojišťovny nabízí vozy z bouraček v dražbách a ty se poté dováží do Evropy, kde jsou často levně a nedostatečně opravené a nabízení všemi běžnými inzertními způsoby.

Důkladné prověření je základ
U amerických vozidel ale často nejde o běžné vozy, spíše jde o sportovní a nákladní vozy, které se na našich silnicích běžně nevyskytují. V takovém případě je rozhodně nejlepší volbou si na obhlídku vozu přizvat i renomovaného mechanika. Češi často vozí spíše konzervativnější země jako například Itálii. Vozy zde bývají vcelku slušné a díky stálejšímu podnebí nemívají problém s korozí jako například české ojetiny.
Různé země se navíc staví odlišně ke stáčení tachometrů i údajům, které musí například pojišťovny uchovávat v databázích. To je právě problém i amerických dovozů. I když se do Evropy dostanou s původním nájezdem, podle společnosti carVertical se téměř pětina prodá s falešným nájezdem. Stejný osud potká každé desáté vozidlo z Polska. Italové kilometry stáčí v průměru v sedmi procentech a Slováci v šesti případech ze sta.
Pořízení vozidel z Německa, Belgie, Nizozemí nebo Francie jsou v poslední době čím dál populárnější. Místní vozy se totiž do bazaru dostávají brzy po skončení leasingu, kdy jsou stále ve velmi dobrém stavu a kdy musely být vozy kontrolované v síti autorizovaných servisů. Cenovka sice bude vyšší než v případě dalších zemí, ovšem s kvalitou na tom budou vozy výrazně lépe.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.