Další výrobce elektromobilů se řítí do záhuby a není zdaleka poslední

  • CEO automobilky Polestar, bývalý šéfdesignér ve Volvu, odchází
  • Kanibalizace Volva láme čínskému výrobci vaz
  • Na změnu kurzu už nezbývá příliš času
Elektromobil Polestar 4

Elektromobil Polestar 4 vypadá skvěle, ale prodejně na tom není zrovna nejlépe

Letošní krach Fiskaru nemusí být zdaleka poslední. Trh s elektromobily je extrémně konkurenční a v kombinaci s globálním ochlazením poptávky vzniká pro některé slabší automobilky vražedná situace. Jednou z těch, která to má nahnuté, je podle serveru InsideEVs i čínský Polestar, za kterým sice stojí silné Geely, ale dojíždí na samotný svůj koncept a provázanost s Volvem.

Nad Polestarem se stahují mračna

Polestar úspěšně fungoval jako podznačka zaměřená na výkon švédského Volva, která původně pro tuningovou firmu a závodní tým získalo v roce 2015. Medvědí službu Volvu i Polestaru však udělal jen o dva roky později jejich čínský majitel Geely, když se rozhodl vyčlenit Polestar jako samostatnou čistě elektrickou značku.

Za situace, kdy i Volvo sází na kompletní elektrifikaci své řady, se pro Polestar stávají jeho kořeny spíše přítěží. Koncepty Volva, které do Polestaru při jeho osamostatnění přinesl dosavadní generální ředitel Thomas Ingenlath, bývalý šéfdesigner Volva, se ukazují jako problém. Polestaru chybí jeho vlastní unikátní identita, která by ho odlišila. Proč by si měl zákazníci kupovat něco jako Volvo?

Problémů však má Polestar víc. Jeho prodeje klesají. Příliš dlouho spoléhal na svůj jediný sedan, což v době, kdy jsou v módě SUV, není zrovna sázka na jistotu. Katastrofou skončil i jeho vstup na burzu a jako další přítěž se ukazuje i jeho závislost na Číně. Tamní trh je sice největší, ale současně také nejvražednější.

Interiér v modelu Polestar 4

Interiér v modelu Polestar 4


Čtěte také: Tesla má eso v rukávu. Model Y dostane „větší“ sedmimístnou verzi


Má ještě šanci?

Jak z takové situace ven, pokud už není pozdě, je úkol pro Michaela Lohschellera. Tento veterán automobilového průmyslu, který má zkušenosti z velkých značek, jako je Daimler, Mitsubishi, Volkswagen a Opel, přebírá roli generálního ředitele v nezáviděníhodné situaci. Jeho hlavním úkolem je udělat to, co Ingenlath nedokázal, a to zajistit, aby Polestar prosperoval díky svému vlastnímu úsilí. Vyřešení „Problému Volvo“ by pomohlo oběma značkám. Zda už pro Polestar není pozdě, ukáže čas.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Další výrobce elektromobilů se řítí do záhuby a není zdaleka poslední

  • CEO automobilky Polestar, bývalý šéfdesignér ve Volvu, odchází
  • Kanibalizace Volva láme čínskému výrobci vaz
  • Na změnu kurzu už nezbývá příliš času
Elektromobil Polestar 4

Elektromobil Polestar 4 vypadá skvěle, ale prodejně na tom není zrovna nejlépe

Letošní krach Fiskaru nemusí být zdaleka poslední. Trh s elektromobily je extrémně konkurenční a v kombinaci s globálním ochlazením poptávky vzniká pro některé slabší automobilky vražedná situace. Jednou z těch, která to má nahnuté, je podle serveru InsideEVs i čínský Polestar, za kterým sice stojí silné Geely, ale dojíždí na samotný svůj koncept a provázanost s Volvem.

Nad Polestarem se stahují mračna

Polestar úspěšně fungoval jako podznačka zaměřená na výkon švédského Volva, která původně pro tuningovou firmu a závodní tým získalo v roce 2015. Medvědí službu Volvu i Polestaru však udělal jen o dva roky později jejich čínský majitel Geely, když se rozhodl vyčlenit Polestar jako samostatnou čistě elektrickou značku.

Za situace, kdy i Volvo sází na kompletní elektrifikaci své řady, se pro Polestar stávají jeho kořeny spíše přítěží. Koncepty Volva, které do Polestaru při jeho osamostatnění přinesl dosavadní generální ředitel Thomas Ingenlath, bývalý šéfdesigner Volva, se ukazují jako problém. Polestaru chybí jeho vlastní unikátní identita, která by ho odlišila. Proč by si měl zákazníci kupovat něco jako Volvo?

Problémů však má Polestar víc. Jeho prodeje klesají. Příliš dlouho spoléhal na svůj jediný sedan, což v době, kdy jsou v módě SUV, není zrovna sázka na jistotu. Katastrofou skončil i jeho vstup na burzu a jako další přítěž se ukazuje i jeho závislost na Číně. Tamní trh je sice největší, ale současně také nejvražednější.

Interiér v modelu Polestar 4

Interiér v modelu Polestar 4


Čtěte také: Tesla má eso v rukávu. Model Y dostane „větší“ sedmimístnou verzi


Má ještě šanci?

Jak z takové situace ven, pokud už není pozdě, je úkol pro Michaela Lohschellera. Tento veterán automobilového průmyslu, který má zkušenosti z velkých značek, jako je Daimler, Mitsubishi, Volkswagen a Opel, přebírá roli generálního ředitele v nezáviděníhodné situaci. Jeho hlavním úkolem je udělat to, co Ingenlath nedokázal, a to zajistit, aby Polestar prosperoval díky svému vlastnímu úsilí. Vyřešení „Problému Volvo“ by pomohlo oběma značkám. Zda už pro Polestar není pozdě, ukáže čas.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."