Podle nejnovějších, ale zatím nepotvrzených zpráv se Tesla připravuje na uvedení sedmimístné verze svého oblíbeného Modelu Y. Tento model by se měl začít dodávat na čínský a evropský trh již v říjnu tohoto roku, píše server CNEVPOST. Zprávy naznačují, že v Gigafactory v Šanghaji již probíhá intenzivní příprava výroby.
Sedmimístná varianta Modelu Y byla poprvé představena v roce 2019, kdy bylo vozidlo poprvé uvedeno na trh, ale trvalo až do roku 2021, než Tesla tuto konfiguraci začala prodávat v USA. Aktuálně je na tamním trhu sedmimístná konfigurace dostupná pouze pro verzi Model Y Long Range s pohonem všech kol a dvěma motory, a to za příplatek 2 000 dolarů (přibližně 45 000 korun).
Pokud jsou spekulace pravdivé, sedmimístný Model Y vyrobený v Číně bude vážit přibližně o 45 kg více než jeho pětimístná verze. Vozidlo údajně již prošlo nezbytnými certifikačními procesy v Evropě.
V Číně je Model Y obrovským úspěchem. Od ledna do července zde Tesla prodala impozantních 298 384 kusů, což z něj činí nejprodávanější elektromobil v zemi. Model Y je v Číně nesmírně populární také díky preferencím místních spotřebitelů, kteří upřednostňují prostornější interiéry svých vozů.
Čtěte také: Na sedačkách Tesly Model Y se rychle zpotíte. Řešení je přitom jednoduché
Tesla však začíná mít na některých trzích problémy nejen s pomaleji rostoucí poptávkou po elektromobilech, ale i s konkurencí. Například letos v červenci ji na evropském trhu v celkovém prodeji bateriových vozidel předstihlo BMW, čímž ukončilo prvenství, které Tesla držela od vstupu Modelu Y v roce 2020 na evropský trh. Celkové automobilové tržby Tesly ve světě se pak meziročně ve druhém čtvrtletí tohoto roku propadly o 7 %.
Uvedení sedmimístného Modelu Y na zmíněné trhy by mohlo pomoci navýšit jeho prodeje, a to zejména vzhledem k tomu, že Tesla svůj klíčový model dosud výrazněji nemodernizovala. Na upgradovanou verzi Model Y v rámci projektu Juniper se stále čeká. Sedmimístná verze Modelu Y tak může být pro Teslu klíčovým krokem, jak zlepšit prodeje a tím posílit svou pozici na světových trzích.
Podle nejnovějších, ale zatím nepotvrzených zpráv se Tesla připravuje na uvedení sedmimístné verze svého oblíbeného Modelu Y. Tento model by se měl začít dodávat na čínský a evropský trh již v říjnu tohoto roku, píše server CNEVPOST. Zprávy naznačují, že v Gigafactory v Šanghaji již probíhá intenzivní příprava výroby.
Sedmimístná varianta Modelu Y byla poprvé představena v roce 2019, kdy bylo vozidlo poprvé uvedeno na trh, ale trvalo až do roku 2021, než Tesla tuto konfiguraci začala prodávat v USA. Aktuálně je na tamním trhu sedmimístná konfigurace dostupná pouze pro verzi Model Y Long Range s pohonem všech kol a dvěma motory, a to za příplatek 2 000 dolarů (přibližně 45 000 korun).
Pokud jsou spekulace pravdivé, sedmimístný Model Y vyrobený v Číně bude vážit přibližně o 45 kg více než jeho pětimístná verze. Vozidlo údajně již prošlo nezbytnými certifikačními procesy v Evropě.
V Číně je Model Y obrovským úspěchem. Od ledna do července zde Tesla prodala impozantních 298 384 kusů, což z něj činí nejprodávanější elektromobil v zemi. Model Y je v Číně nesmírně populární také díky preferencím místních spotřebitelů, kteří upřednostňují prostornější interiéry svých vozů.
Čtěte také: Na sedačkách Tesly Model Y se rychle zpotíte. Řešení je přitom jednoduché
Tesla však začíná mít na některých trzích problémy nejen s pomaleji rostoucí poptávkou po elektromobilech, ale i s konkurencí. Například letos v červenci ji na evropském trhu v celkovém prodeji bateriových vozidel předstihlo BMW, čímž ukončilo prvenství, které Tesla držela od vstupu Modelu Y v roce 2020 na evropský trh. Celkové automobilové tržby Tesly ve světě se pak meziročně ve druhém čtvrtletí tohoto roku propadly o 7 %.
Uvedení sedmimístného Modelu Y na zmíněné trhy by mohlo pomoci navýšit jeho prodeje, a to zejména vzhledem k tomu, že Tesla svůj klíčový model dosud výrazněji nemodernizovala. Na upgradovanou verzi Model Y v rámci projektu Juniper se stále čeká. Sedmimístná verze Modelu Y tak může být pro Teslu klíčovým krokem, jak zlepšit prodeje a tím posílit svou pozici na světových trzích.