Tesla Model Y se vloni stala nejprodávanějším autem na světě, což bylo naprosto zlomové jak pro americkou společnost, tak pro svět elektromobility. Do té doby nikdy nebylo prodávanějšího vozidla, které by jezdilo na elektřinu a ne na pohonné hmoty.
Prodeje Modelu Y se ovšem v letošním roce začaly výrazněji propadat a jedním z možných důvodů zřejmě bude očekávání trhu na modernizovanou verzi v rámci projektu Juniper. Nepůjde jen o facelift, ale o mnohem víc. V hantýrce Tesly se tomu říká „upgrade“.
Na internetu se již objevilo mnoho neoficiálních renderů a dokonce i reálné fotky, na kterých je zachycen částečně maskovaný vůz. Dle těchto úniků bylo možné vytvořit poměrně realistické rendery, které ukazují, jak by asi chystaný Model Y (2025) mohl vypadat.
Server Autocar teď přispěchal se svými neoficiálními rendery, které jsou snad až na jeden detail poměrně povedené a mohly by mít i podle nás celkem blízko k realitě. Předek vozu je jasný, tam vidíme nová světla ze sesterského Modelu 3 (2024 alias Highland), který prošel modernizací vloni.
Tvary jsou také trochu odlišné, což má přispívat k lepší aerodynamice (5% zlepšení). Tesla díky tomu vloni u Modelu 3 zlepšila hodnotu aerodynamického odporu na rekordních 0,219, což nemá žádné jiné auto této značky. A dojezd u Modelu 3 vzrostl o cca 5-8 %.
Zadní strana už tak slavná není, tedy pokud hodnotíme neoficiální rendery od grafika Autocaru. Svítící linka mezi zadními světlomety má být jednou z nepřehlédnutelných novinek, nicméně to, jak je zde zasazené logo TESLA, to nevypadá úplně povedeně. U nového Modelu 3 (Highland) je výsledek mnohem lepší a jako celek působí zadní strana minimalisticky a elegantně, což se zde tak úplně říct nedá.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
To je jedna z hlavních otázek, které by si měl v současnosti pokládat každý potenciální zájemce o Model Y. Změn očekáváme hodně, protože když se podíváte, s čím přišel modernizovaný Model 3, dá bude to v případě Modelu Y něco obdobného, ne-li stejného.
V interiéru se objeví světelná lišta kolem palubní desky táhnoucí se až před dveře nebo odvětrávané sedačky. Dá se tušit, že celkově bude interiér mnohem lépe odhlučněný a dočkáme se i lepšího podvozku. U zadního kufru zase bude možné automatické otevírání po přiblížení se s telefonem v kapse. A takových novinek je mnohem více.
To nejdůležitější, tedy baterie, elektromotor, či nabíjení, nejspíše zůstanou beze změn. U nového Modelu 3 tomu tak bylo, resp. jen nepatrně narostla kapacita například u základní LFP varianty s pohonem zadních kol. Ale chemické složení, výkon elektromotoru či nabíjení, to zůstalo stejné. Díky lepší aerodynamice se však dojezd nepatrně zvýšil (5-8 %) a něco podobného nejspíš uvidíme také u nového Modelu Y.
Tesla Model Y se vloni stala nejprodávanějším autem na světě, což bylo naprosto zlomové jak pro americkou společnost, tak pro svět elektromobility. Do té doby nikdy nebylo prodávanějšího vozidla, které by jezdilo na elektřinu a ne na pohonné hmoty.
Prodeje Modelu Y se ovšem v letošním roce začaly výrazněji propadat a jedním z možných důvodů zřejmě bude očekávání trhu na modernizovanou verzi v rámci projektu Juniper. Nepůjde jen o facelift, ale o mnohem víc. V hantýrce Tesly se tomu říká „upgrade“.
Na internetu se již objevilo mnoho neoficiálních renderů a dokonce i reálné fotky, na kterých je zachycen částečně maskovaný vůz. Dle těchto úniků bylo možné vytvořit poměrně realistické rendery, které ukazují, jak by asi chystaný Model Y (2025) mohl vypadat.
Server Autocar teď přispěchal se svými neoficiálními rendery, které jsou snad až na jeden detail poměrně povedené a mohly by mít i podle nás celkem blízko k realitě. Předek vozu je jasný, tam vidíme nová světla ze sesterského Modelu 3 (2024 alias Highland), který prošel modernizací vloni.
Tvary jsou také trochu odlišné, což má přispívat k lepší aerodynamice (5% zlepšení). Tesla díky tomu vloni u Modelu 3 zlepšila hodnotu aerodynamického odporu na rekordních 0,219, což nemá žádné jiné auto této značky. A dojezd u Modelu 3 vzrostl o cca 5-8 %.
Zadní strana už tak slavná není, tedy pokud hodnotíme neoficiální rendery od grafika Autocaru. Svítící linka mezi zadními světlomety má být jednou z nepřehlédnutelných novinek, nicméně to, jak je zde zasazené logo TESLA, to nevypadá úplně povedeně. U nového Modelu 3 (Highland) je výsledek mnohem lepší a jako celek působí zadní strana minimalisticky a elegantně, což se zde tak úplně říct nedá.
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
To je jedna z hlavních otázek, které by si měl v současnosti pokládat každý potenciální zájemce o Model Y. Změn očekáváme hodně, protože když se podíváte, s čím přišel modernizovaný Model 3, dá bude to v případě Modelu Y něco obdobného, ne-li stejného.
V interiéru se objeví světelná lišta kolem palubní desky táhnoucí se až před dveře nebo odvětrávané sedačky. Dá se tušit, že celkově bude interiér mnohem lépe odhlučněný a dočkáme se i lepšího podvozku. U zadního kufru zase bude možné automatické otevírání po přiblížení se s telefonem v kapse. A takových novinek je mnohem více.
To nejdůležitější, tedy baterie, elektromotor, či nabíjení, nejspíše zůstanou beze změn. U nového Modelu 3 tomu tak bylo, resp. jen nepatrně narostla kapacita například u základní LFP varianty s pohonem zadních kol. Ale chemické složení, výkon elektromotoru či nabíjení, to zůstalo stejné. Díky lepší aerodynamice se však dojezd nepatrně zvýšil (5-8 %) a něco podobného nejspíš uvidíme také u nového Modelu Y.