Další odklad. Aston Martin nepřijde s prvním elektromobilem ani za 2 roky
- Aston Martin znovu reaguje na nižší poptávku po elektromobilech
- Elektrický Aston by se měl na trhu objevit o další rok později, tedy v 2027
- Nastává éra polospalováků, DBX dostane k V8 elektromotor

Automobilky reagují na další zpomalení prodejů elektrických modelů. Takový trend se nelíbí především výrobcům, kteří obecně vyrábí menší počet vozidel vzhledem k jejich účelu i exkluzivitě. I takový Mercedes se rozhodl, že si v nabídce spalovací agregáty ponechá déle ,než se v posledních letech odhadovalo. Nyní se přidává i Aston Martin. Podle vyjádření si ponechají léty ověřenou technologii až do poslední možné chvíle.
Elektrický Aston Martin je opět na vedlejší koleji
Britové se chystali uvést na trh první elektrický model již příští rok. Již počátkem letošního roku termín raději o další rok posunuli. Již to byl náznak, že není potřeba s bateriovým vozem tolik spěchat. Záminku odložení nakonec potvrdil i samotný ředitel společnosti, Lawrence Stroll. Aktuální zájem o rozšíření podílu elektromobilů je nyní více řízen z politických míst než z peněženek zájemců.
Situace ovšem není taková, že by Aston Martin odkládal celý vývoj. Části jsou již vyvinuté a automobilka je použije i pro další plánované modely. Mezi těmi je standardní sportovní vůz, vysoké SUV, kupé SUV typu BMW X6 a speciální okruhový hypercar. Stroll dále potvrdil, že odložení EV nahradí silnějším vývojem plug-in hybridních motorizací. Podle jeho vyjádření musí Aston zatím stále lákat zákazníky na velké motory a odpovídající sportovní zvuk. Proto zatím odkládá příchod elektrovozu na rok 2027.

Čtěte také: Elektromobily prý netáhnou. Aston Martin odkládá uvedení své prvotiny
Astony jen tak vrčet nepřestanou!
Vozy kombinující spalovací i elektrický motor se budou v naprosté většině případů spoléhat na osmiválcové motory AMG V8 a dvanáctiválce vlastní výroby. Elektrická složka pomůže modelům k téměř tisíc koňové hranici výkonu. Aston nehodlá nijak experimentovat, půjde jak o vozy s předním uložením motoru, tak s motorem uprostřed. Na trhu se udrží jak dlouho to jen půjde, proto pokud se nezmění legislativa, v nabídce je výrobce udrží až do poloviny třicátých let.
I když se předpokládá postupný úbytek zájmu, zcela o zákazníky by Aston u spalováků přijít neměl. Nejdříve by se měl své plug-in hybridní verze dočkat model DBX, tedy první model značky typu SUV. V tomto případě motory dodává AMG a generuje kolem 550 koní výkonu. S elektromotorem by se tato hranice mohla posunout až k 800 koním. Pro zájemce o čistě elektrickou jízdu by měl vůz být schopný ujet 12 kilometrů.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.