Dacia porazila Teslu i Mercedes. Ovládat infotainment jde nejlépe v Mazdě
- Německý autoklub ADAC se zaměřil na uživatelskou přívětivost infotainmentů
- Do testu si vybral 6 různých vozů, které podrobil podrobné zkoušce
- Mezi účastníky bylo třeba BMW 1, VW Golf, Mercedes A nebo Tesla Model 3

V moderních vozech je dnes tolik funkcí, že kdyby každá z nich měla mít vlastní tlačítko, vypadá prostor za volantem jako kokpit letadla. Výrobci se však snaží ovládání co nejvíce ulehčit a většinu nastavení schovávají do infotainmentu.
ADAC hodnotil uživatelskou přívětivost infotainmentů
Přepínání skladeb, ovládání vyhřívaného čelního skla nebo volba jízdních režimů — to a mnohem více dnes ovládáme dotykem nebo příslušným ovladačem systému. Německý autoklub ADAC se rozhodl vyzkoušet uživatelskou přívětivost 6 různých vozů a následně jim udělit hodnocení podle různých kritérií. Jaký model bez problému obstál a jaký naopak pohořel?
Společnost Tesla byla jedním z největších průkopníků, co se multimediálních systémů týče. Odhalení první generace Modelu S s sebou neslo výraznou kontroverzi — automobilka odstranila veškerá fyzická tlačítka kromě spínače výstražných světel. Od té doby ostatní výrobci experimentují a vytváří vlastní verze interiérů s využitím této vize, přičemž příkladem může být třeba Ford Mustang Mach-E, Renault Megane E-Tech Electric a mnoho dalších.

Čtěte také: Google dělá čistku v systému Android Auto. Starší telefony mají utrum!
Jedno překvapení vedle druhého
Vítězem testu se stala Mazda 3, která dominovala především v prvních dvou disciplínách. V těsném závěsu skončilo BMW řady 1, další byl Volkswagen Golf. Dacia Duster skončila nad Mercedesem třídy A a Tesla Model 3 se propadla až na poslední místo.
Jediný plně elektrický vůz dramaticky neobstál především v prvních dvou disciplínách — bezpečnostní funkce a klimatizace. Naopak poslední disciplínu (zábavní systém) zvládla ze všech testovaných vozů nejlépe.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz.