Cybertruck má problém. V klíčové disciplíně na konkurenci ztrácí

Matouš Vrchota
  • I s velkou baterií nedosahuje Tesla Cybertruck oslnivých hodnot
  • Rivian to umí ještě o něco lépe a to i s většími koly
  • Efektivitu může časem zlepšit aktualizace softwaru
Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck

O novince Tesly, nerezovém Cybertrucku, se postupně dozvídáme více a více informací. Především jde o data z oficiálních příruček a souborů, které jsou sdíleny s různými autoritami. Nejnovější poznatky se týkají efektivity provozu, které byly vyvěšeny na stránky americké agentury pro ekologii (EPA). Výsledky jsou poměrně šokující.

Konkurence Tesly je velká, Cybertruck to bude mít těžké

Cybertruck by si měl téměř ve všech ohledech vést lépe než jeho konkurenti ve stejném segmentu. Ovšem zdá se, že každé vozidlo narazí na své limity. V tomto případě v efektivitě je Cybertruck zostuzen lehce menším Rivianem R1T. A to i při použití větší baterie i větším průměru hliníkových kol. Oproti prvním ukázkám dostál vůz mnoha vylepšení. Okna se již skutečně zdají být nerozbitná, karoserie je pevnější, ale také cenovka vyskočila výše, než se původně prezentovalo. Nižší je i slibovaný dojezd Cybertrucku, což se nelíbí mnoha čekatelům v dlouhých řadách s rezervací.

Ve své třídě se bude Tesla Cybertruck rvát o místo po boku kolosů, jakými jsou GMC Hummer EV, Ford F-150 Lightning, Chevy Silverado EV nebo právě i zmíněný Rivian R1T. Ten je ze zmíněných modelů na trhu nejdéle a poptávka po něm stále neutichá. Rivian musí i navyšovat výrobní kapacity. Velkou výhodou tohoto pickupu je také deklarovaná, ale i reálná efektivita provozu. Podle papírových hodnot navíc překoná všechny verze Cybertrucku.

Rivian R1T vs F-150 Ford Lightning
Rivian R1T vs F-150 Ford Lightning

Čtěte také: Muskovi zamrzne úsměv na tváři. Cybertruck lidé nechtějí, ukázal průzkum


Cybertruck je dražší, s menší baterií, i s horší spotřebou

Ač Tesla neuvádí konkrétní hodnoty kapacity baterie, umíme si dostupné převést zhruba na 123 kWh. Takovou powerbankou jsou osazeny dvě nejvyšší verze Cybertrucku. Rivian ve svých vrcholných verzích nabízí baterii o kapacitě až 149 kWh. Dostupné informace o motorizacích se lehce rozchází, ale pro další výpočet nejde o příliš důležitá data. Aerodynamika Rivianu má lepší hodnotu s koeficientem 0,30, Cybertruck má skóre o pět setin horší.

Ve spotřebě při konstantní rychlosti se Tesla v obou verzích řadí až na čtvrté a páté místo, za trojicí verzí Rivianu. Jeho efektivita se oproti slabším verzím liší o 6 %, v případě těch výkonných pak i o 9,5 %. Ve vyšších rychlostech se vyšší verze téměř srovnají, jak uvádí server Electrek. S postupem času se očekává mnoho aktualizací, takže i efektivita a práce s baterií by se měly ještě zlepšit. Celkově nejde u vozu s takto velkou baterií o špatné hodnoty. Jen se zdá, že to někteří výrobci umí ještě o něco lépe.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články