Cupra Tavascan oficiálně – Německá technika, španělský design
- První elektrické SUV od Cupry ukazuje omlazenou technologii koncernu
- Mnoho stejných prvků se bude montovat i do sedanu Volkswagen ID.7
- Vylepšení se dočká i hlavní motorová jednotka

Cupra světu představila oficiálně svůj druhý bateriový elektromobil a první vůz konstrukce SUV kupé s názvem Tavascan. Postavený bude na koncernové platformě MEB a do prodeje se má dostat během příštího roku. Zájemci budou moci vybírat ze dvou výkonnostních verzí, 210 a 250 kW. Díky tomu Tavascan převezme štafetu za nejvýkonnější koncernový elektromobil.
Motor ze sesterského elektromobilu
Silnější verze nabídne pohon dvojicí elektromotorů. Dosavadní čtyřkolky s MEB platformou dosahovaly výkonu maximálně 220 kW. I když tuto informaci Cupra zatím oficiálně nepotvrdila, o nárůst výkonu by se měl zasloužit nový typ elektromotoru montovaného na zadní nápravu. Současné generace motorů generovaly nejvíce 150 kW. Vylepšený elektromotor s označením APP550 byl představený nedávno s novým modelem Volkswagen ID.7. Ten maximální výkon jediného motoru zvyšuje na 210 kW.
Díky těmto hodnotám víme, že motor na přední nápravě doplňuje systémový výkon o dalších 40 kW. Motor má teoreticky výkon dvojnásobný, ve spojení se zadním motorem a použitou baterií bylo ale potřeba jeho výkon omezit. Jelikož se Cupra Tavascan dostane na trh dříve než zmiňovaný Volkswagen ID.7, dá se tak aktuálně nové SUV kupé považovat za nejvýkonnější koncernový elektromobil.

Čtěte také: Elektromobil Cupra Born zazářil v nárazových testech, odnáší si celých pět hvězdiček
Stejná baterie, ale přesto lepší dojezd
Oproti změnám v pohonných jednotkách má baterie stejné parametry jako její platformoví sourozeni. Z kapacity 87 kW je 77 kW využitelných. Model s pohonem zadních kol má nabídnout dojezd 549 km. Obě poháněné nápravy sníží dojezd na 517 kilometrů. Pro srovnání lze uvést vůz podobné konstrukce, Volkswagen ID.5, který v zadokolce s výkonem 150 kW udává dojezd 534 km. Nový motor tedy nejen že je výkonnější, nabídne i lepší efektivitu provozu.
Maximální nabíjecí výkon je zastropovaný na 135 kW. 70 procent baterie doplníte za půl hodiny. I když Cupra v představení nijak nezmiňuje palubní nabíječku, ze zkušenosti s vozy na stejné platformě můžeme očekávat standardní výkon 11 kW. Uvnitř vozu najdeme zatím největší displej infotainmentu, který Cupra do svých vozů osadila. Jeho úhlopříčka činí patnáct palců. Shodně velký displej má být použitý opět i u modelu ID.7.

Těšíte se na ID.7? Tavascan si půjčil velký kus stejné techniky
Obecně se dá říci, že v mnoha aspektech bude Cupra Tavascan jakousi ukázkou technologie, kterou mnohokrát zmiňovaný sedan od Volkswagenu bude používat. Zatím můžeme s jistotou říci, že se nám líbí, jakým směrem se elektrická technika u koncernových vozů ubírá. Tavascan se bude pro celosvětový trh vyrábět v čínské továrně Volkswagenu v Anhui. Automobilka předpokládá, že by ročně mohla prodat na 70 tisíc kusů modelu.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.