Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

ČR má rekordní prodeje elektromobilů. Významně rostou i hybridy

  |  Luboš Srb  |  5 komentářů

Centrální registr vozidel přichází s nejnovější statistikou popisující vývoj prodejů osobních automobilů v České republice.

Tip: Půl roku s elektromobilem. Co všechno nás překvapilo?

Asi nejzajímavějším údajem v aktuálně sledovaném období od začátku roku 2019, tj. od ledna do dubna je dosažení rekordních prodejů elektromobilů v podobě 0,25 % (nárůst o 4 %), což je více než 200 elektroaut. Jedná se o historicky nejvyšší počet registrací aut s plně elektrickým pohonem ve sledovaném období.

Meziroční nárůst zaznamenaly také prodeje hybridních vozů, a to dokonce o 91,5 %, což dělá přesně 2 172 hybridních aut. Celkově bylo od začátku letošního roku prodáno 82 537 osobních vozidel.

Naopak konvenční auta se prodávají méně. Co do počtu registrací byl například v kategorii dieselových vozidel zaznamenán vůbec největší propad, a to -23 %. Trend v podobě elektrifikace je tedy jasný a číselně se potvrzuje i v České republice.

„Alternativní pohony, resp. hybridy a elektromobily, jsou z pohledu paliv jediné kategorie, které v letošním roce v oblasti registrací osobních automobilů rostou“, říká Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Téměř dvojnásobný růst hybridů byl podpořen 4% růstem elektromobilů, kterých bylo v období uplynulých čtyř měsíců registrováno více než 200, historicky nejvíce. Nejvyšší relativní propad byl evidován u registrací CNG vozidel, jen 328 registrací znamenal meziročně propad o 62,6 %.“

Tip: Opravdu jezdí hybridy od Toyoty převážně na elektřinu?

Suverénně nejvíce osobních elektromobilů v letošním roce registroval Nissan (57), následoval Volkswagen (39) a BMW (33). Celkem u 10 značek je letos v Centrálním registru vozidel evidován nějaký elektromobil, mimo Nissan, Volkswagen a BMW je to dále Hyundai (24), Tesla (22), Jaguár (14), Audi (9), Kia (3), Renault (3) a Smart (3). Zatímco celkový podíl registrací osobních elektromobilů představoval 0,25 %, v případě některých automobilek byl významně vyšší – např. Smart (13,04 %), Jaguar (10,85 %), Nissan (6,33 %).

Trhu s hybridními automobily dominuje Toyota, 317 registrací si připsal model C-HR, 275 Yaris, 202 RAV4 a 193 Auris. Pomyslná pátá příčka pak patřila automobilce Honda se 113 registracemi modelu CR-V. Z uvedených více než 2 tisíc registrací hybridů připadalo 73, tj. 3,4 % tzv. plug-in hybridům. Nejvíce registrací si připsalo Mitsubishi Outlander PHEV (15), jenž disponuje maximálním dojezdem jen na elektřinu až 45 km, se 14 registracemi následoval Mini Countryman, 10 registrací pak Volvo XC60. I když trh s osobními hybridy významně rostl, registrací plug-in hybridů naopak ubylo, zatímco v roce 2018 bylo od ledna do dubna registrováno 98 plug-in hybridů, letos to bylo o 25 méně, tj. -25,5 %.

Ze srovnání jednotlivých značek dle průměrných emisí oxidu uhličitého u nově registrovaných osobních automobilů je zřejmé, že průměr za první 4 měsíce činil 128 g CO2 na ujetý kilometr. Emise oxidu uhličitého však u nově registrovaných osobních automobilů v posledních 3 letech rostou, v roce 2018: 126 g CO2/km, v roce 2017: 125, v roce 2016: 123 a v roce 2015: 129 g CO2/km.

zdroj: CDV

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
3 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
SpontexHobitTomPetrCarlos Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Carlos
Carlos

to jsou tedy všechny nově registrované EV včetně ind. dovozu ?

Petr
Petr

Pokud budou všechna auta na elektřinu,potom kobalt a lithium dojdou v roce 2035.Tak vymýšlejte páni konstruktéři raději něco jiného.

Tom
Tom

Tak, úspěšně začínáme přesouvat emise z místa kde žijeme na místa kde se dolujou suroviny pro tyhle elektro příšery. Však těm lidem a dětem, za plat jedné brambory na den to nevadí. Oni at si tam pochcípaj, ale hlavně at mi tu máme vzduch jak z alpské vyhlídky. To je ta ekologie? A přestavba kompletních výrobních linek je taky na dobré slovo boží. Baterky se budou ekologicky likvidovat v číně, kam je přiveze jedna taková velice ekologická lod. Protože je to tam levnější nežu nás v EU. Tohle snad těm lidem musí docházet ne? Nebo tupě věřej těm blábolům co… Číst vice »

Hobit
Hobit

Tihle trolové jsou srandovní. Tak nejdřív začni u sebe a zahoď mobil, notebook, tablet apod. Když ti vadí baterie, tak si vrať všechny tyhle přístroje, protože i když mají malou baterii o proti elektroautu, tak díky jejich počtu je na světě víc baterií v těchto mobilních zařízeních, než ve všech elektromobilech!!! Sice jestli se elektromobily rozšíří, tak se poměr změni, ale ta situace dnes ještě nenastala a ještě nějaký ten čas to nebude. Zatím je stále víc baterií v jiných zařízeních než v elektromobilech. Takže Jak to, že jsi nehejtoval, když jsi si kupoval nový mobil? Nejdřív si zameť před… Číst vice »

Spontex
Spontex

Chápu, že máš takovýhle názor. Nejspíš jezdíš multiplou a fakt tě to štve. Pravda je že baterie jsou dnes už všude, obrovské množství baterií s malou kapacitou, takže i se zlomkem potřebných surovin. A s likvidací je už teď problém. Elektro auta zatím nehrajou hlavní prim, ale to se zanedlouho změní. Taková baterka co má 80KWh bude potřebovat i o to víc surovin na výrbu + doprava do montovny (Nedělám si iluze že se bude baterka vyrábět ve stejné fabrice jako je montovna). Pokud baterka v autě vydřží podobně jako ta v mobilu tak to potěš.. to už abych si… Číst vice »

Mobilní zobrazení