Nissan uvádí, že baterie v Leafu by měla vydržet až 22 let. Životnost samotného Leafu je 10-12 let a je tak otázka, jak využít ještě funkční baterii poté, co auto doslouží.
Automobilka se tak cítí zodpovědná za to, co bude s bateriemi dál. Jako první možnost se nabízí využití starých akumulátorů do obří bateriové stanice. Nissan už jednu takovou má. Není tedy zase až tak velká, zatím v ní je 148 baterií.
Další možnost je kombinace solárního panelu a baterie, která by energii ze slunečního záření ukládala. Toto už automobilka nabízí, ale v Nissanu by rádi poskytli i možnost použít samotný elektromobil jako domácí úložiště. Dodejme, že z japonských automobilek už na tomto řešení pracuje například i Honda.
Možností je tedy spousta a ukazuje se, že nejde jen o likvidaci baterií na konci jejich životnosti, ale důležité je i jejich využití v době, kdy jsou z elektromobilu vyjmuty a ještě zdaleka nejsou nepoužitelné.
Zdroj: electrek
Nissan uvádí, že baterie v Leafu by měla vydržet až 22 let. Životnost samotného Leafu je 10-12 let a je tak otázka, jak využít ještě funkční baterii poté, co auto doslouží.
Automobilka se tak cítí zodpovědná za to, co bude s bateriemi dál. Jako první možnost se nabízí využití starých akumulátorů do obří bateriové stanice. Nissan už jednu takovou má. Není tedy zase až tak velká, zatím v ní je 148 baterií.
Další možnost je kombinace solárního panelu a baterie, která by energii ze slunečního záření ukládala. Toto už automobilka nabízí, ale v Nissanu by rádi poskytli i možnost použít samotný elektromobil jako domácí úložiště. Dodejme, že z japonských automobilek už na tomto řešení pracuje například i Honda.
Možností je tedy spousta a ukazuje se, že nejde jen o likvidaci baterií na konci jejich životnosti, ale důležité je i jejich využití v době, kdy jsou z elektromobilu vyjmuty a ještě zdaleka nejsou nepoužitelné.
Zdroj: electrek