Cla na čínské elektromobily v EU: Reakce automobilek jsou hodně ostré

BYD-Seal-06-DM-i-1

Na elektromobily vyráběné v Číně a dovážené do EU budou vysoká cla

Země Evropské unie hlasovaly pro nebo proti clům na dovoz čínských elektromobilů, ve svém hlasování nebyly jednotné a pro nehlasovala většina. Přesto se nepodařilo odpůrcům zavedení cel zablokovat. Podle německých automobilek nešlo o dobrý krok, který dokonce znamená „smrtelný signál“ pro evropský automobilový průmysl.

Německé automobilky jsou proti

Vedoucí představitelé EU podpořili další čínská cla na elektromobily navzdory rozdělenému hlasování. Proti tomuto rozhodnutí se postavilo pět zemí včetně Německa, kde automobilky tvrdí, že by to pro průmysl mohla být „smrtelná“ rána.

Smrtelný signál pro automobilový průmysl

BMW a Volkswagen rozhodnutí EU kritizovaly. BMW uvedlo, že to byl smrtelný signál pro evropský automobilový průmysl, zatímco Volkswagen řekl, že to byl špatný přístup. Německá asociace automobilového průmyslu prohlásila, že hlasování země proti clům je správným signálem pro průmysl. Odpor automobilek vedl k určité kritice, že místo toho, aby stály za politikou EU, stojí na straně Číny, která hlasování odsoudila jako protekcionistické.

Čína chce další konzultace

Zavedení cel se nelíbí pochopitelně Číně: „Důrazně vyzýváme EU, aby odložila implementaci těchto cel a upřednostnila řešení sporů a obchodního napětí prostřednictvím konzultací a dialogu,” uvedla v prohlášení Čínská obchodní komora.

Výroba aut

Výroba aut, ilustrační

Volkswagen chce odměňovat investice

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume vyzval k přístupu k Číně založenému na investicích. Podle něj hrozí odvetná cla ze strany Číny, která mohou poškodit evropský průmysl, proto dává přednost vzájemným investičním úvěrům, jak se vyjádřil v rozhovoru pro Bild am Sonntag: „Namísto represivních cel by to mělo být o vzájemném poskytování úvěrů na investice. Ti, kteří investují, vytvářejí pracovní místa a spolupracují s místními společnostmi, by měli těžit, pokud jde o cla.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Cla na čínské elektromobily v EU: Reakce automobilek jsou hodně ostré

BYD-Seal-06-DM-i-1

Na elektromobily vyráběné v Číně a dovážené do EU budou vysoká cla

Země Evropské unie hlasovaly pro nebo proti clům na dovoz čínských elektromobilů, ve svém hlasování nebyly jednotné a pro nehlasovala většina. Přesto se nepodařilo odpůrcům zavedení cel zablokovat. Podle německých automobilek nešlo o dobrý krok, který dokonce znamená „smrtelný signál“ pro evropský automobilový průmysl.

Německé automobilky jsou proti

Vedoucí představitelé EU podpořili další čínská cla na elektromobily navzdory rozdělenému hlasování. Proti tomuto rozhodnutí se postavilo pět zemí včetně Německa, kde automobilky tvrdí, že by to pro průmysl mohla být „smrtelná“ rána.

Smrtelný signál pro automobilový průmysl

BMW a Volkswagen rozhodnutí EU kritizovaly. BMW uvedlo, že to byl smrtelný signál pro evropský automobilový průmysl, zatímco Volkswagen řekl, že to byl špatný přístup. Německá asociace automobilového průmyslu prohlásila, že hlasování země proti clům je správným signálem pro průmysl. Odpor automobilek vedl k určité kritice, že místo toho, aby stály za politikou EU, stojí na straně Číny, která hlasování odsoudila jako protekcionistické.

Čína chce další konzultace

Zavedení cel se nelíbí pochopitelně Číně: „Důrazně vyzýváme EU, aby odložila implementaci těchto cel a upřednostnila řešení sporů a obchodního napětí prostřednictvím konzultací a dialogu,” uvedla v prohlášení Čínská obchodní komora.

Výroba aut

Výroba aut, ilustrační

Volkswagen chce odměňovat investice

Generální ředitel Volkswagenu Oliver Blume vyzval k přístupu k Číně založenému na investicích. Podle něj hrozí odvetná cla ze strany Číny, která mohou poškodit evropský průmysl, proto dává přednost vzájemným investičním úvěrům, jak se vyjádřil v rozhovoru pro Bild am Sonntag: „Namísto represivních cel by to mělo být o vzájemném poskytování úvěrů na investice. Ti, kteří investují, vytvářejí pracovní místa a spolupracují s místními společnostmi, by měli těžit, pokud jde o cla.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."