Čínští výrobci elektromobilů budou čelit vysokým clům na prodej v zemích Evropské unie. Při dnešním hlasování členských států EU byl schválený návrh, kterým budou elektromobily vyráběné v Číně a dovážené do Evropy zatíženy clem ve výši až téměř 36 %. Jak které země, včetně České republiky, hlasovaly?
Členské země EU hlasovaly o tom, zda se na elektromobily, které mají být zvýhodněné čínskou dotační politikou, uvalí vysoká cla. Hlasování nebylo zdaleka jednotné, ale návrh nakonec prošel. Výsledek hlasování není veřejně dostupný, informace o tom, jak se jednotlivé země k hlasování staví, měly zpravodajské agentury od jednotlivých diplomatů. Podle těchto zpráv bylo pro 10 zemí, a to Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Francie, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Nizozemsko a Polsko, což je 45,99 % populace EU.
Nezanedbatelný počet zemí se nevyslovilo pro ani proti, mimo jiné také Česká republika, kromě ní Belgie, Řecko, Španělsko, Chorvatsko, Kypr, Lucembursko, Rakousko, Portugalsko, Rumunsko, Švédsko a Finsko, šlo o 31,36 % populace. Proti bylo pět zemí – Německo, Maďarsko, Malta, Slovinsko a Slovensko, což bylo 22,65 % populace.
Tato opatření mají pomoci evropským automobilkám, které čínská konkurence drtí a způsobuje nenahraditelné ztráty, takže hrozí jejich zánik a ztráta 2,5 milionu přímých a 10,3 milionu nepřímých pracovních míst v celém bloku.
Čtěte také: Nedaleko od českých hranic roste největší větrná elektrárna na světě
Mimořádná cla na elektromobily dovážené z Číny jsou navržena tak, aby vyrovnala škodlivé účinky čínských subvencí a liší se podle značky a úrovně jejich spolupráce s šetřením Komise. Cla by měla činiti u Tesly 7,8 %, BYD 17 %, Geely 18,8 %, SAIC 35,3 % stejně jako ostatní výrobci elektromobilů v Číně, kteří nespolupracovali. Cla vstoupí v platnost začátkem listopadu.
Čínští výrobci elektromobilů budou čelit vysokým clům na prodej v zemích Evropské unie. Při dnešním hlasování členských států EU byl schválený návrh, kterým budou elektromobily vyráběné v Číně a dovážené do Evropy zatíženy clem ve výši až téměř 36 %. Jak které země, včetně České republiky, hlasovaly?
Členské země EU hlasovaly o tom, zda se na elektromobily, které mají být zvýhodněné čínskou dotační politikou, uvalí vysoká cla. Hlasování nebylo zdaleka jednotné, ale návrh nakonec prošel. Výsledek hlasování není veřejně dostupný, informace o tom, jak se jednotlivé země k hlasování staví, měly zpravodajské agentury od jednotlivých diplomatů. Podle těchto zpráv bylo pro 10 zemí, a to Bulharsko, Dánsko, Estonsko, Francie, Irsko, Itálie, Litva, Lotyšsko, Nizozemsko a Polsko, což je 45,99 % populace EU.
Nezanedbatelný počet zemí se nevyslovilo pro ani proti, mimo jiné také Česká republika, kromě ní Belgie, Řecko, Španělsko, Chorvatsko, Kypr, Lucembursko, Rakousko, Portugalsko, Rumunsko, Švédsko a Finsko, šlo o 31,36 % populace. Proti bylo pět zemí – Německo, Maďarsko, Malta, Slovinsko a Slovensko, což bylo 22,65 % populace.
Tato opatření mají pomoci evropským automobilkám, které čínská konkurence drtí a způsobuje nenahraditelné ztráty, takže hrozí jejich zánik a ztráta 2,5 milionu přímých a 10,3 milionu nepřímých pracovních míst v celém bloku.
Čtěte také: Nedaleko od českých hranic roste největší větrná elektrárna na světě
Mimořádná cla na elektromobily dovážené z Číny jsou navržena tak, aby vyrovnala škodlivé účinky čínských subvencí a liší se podle značky a úrovně jejich spolupráce s šetřením Komise. Cla by měla činiti u Tesly 7,8 %, BYD 17 %, Geely 18,8 %, SAIC 35,3 % stejně jako ostatní výrobci elektromobilů v Číně, kteří nespolupracovali. Cla vstoupí v platnost začátkem listopadu.