Model Citroën Berlingo se do povědomí automobilového průmyslu zapsal jako velmi univerzální a varibilní vozidlo. Poslouží velké rodině, nabídne prostor pro řemesníka nebo aktivní jedince. S možností převést až sedm lidí jde o jedno z prostroných vozidel při zachování rozumného městského půdorysu. Je ovšem také pravdou, že vzhledově šlo vždy spíše o šedou myš. S novou generací se toho u Berlinga změnilo mnohem více, než jen jeho design. Budete překvapeni stejně jako my!
Nová generace Citroën Berlingo (2024) se na ty minulé odkazuje snad jen svojí stavbou karoserie. Velmi radikální změnu poznáte hned na první pohled. Logo automobilky má nyní více plochý a jednodušší design. Jde o jeden z prvních modelů značky, který prezentuje nový designový jazyk Citroënu. Nutno říci, že vůz rozhodně dospěl a působí více sebevědomě. Výrobce popisuje výraz vozu jako asertivní.
Při prvním pohledu vás možná napadne, že se Čínané pokusili klasický Citroën napodobit. Vůz nicméně patří do skupiny Stellantis, a proto je více než jasné, že velkou dávku techniky bude sdílet se svými sourozenci od ostatních automobilek. Vůz se má zbavit svého „dodávkového“ řízení. Díky zcela novým komforním sedadlům se máte cítit jako v limuzíně vyšší třídy.
Digitální komfort u nového Berlinga zajišťuje 10″ centrální displej infotainmentu. Jak je u vozů skupiny zvykem, svůj mobilní telefon připojíte k vozu i platformám Android Auto i Apple CarPlay zcela bez kabelů. Při jízdě si telefon můžete dobít bezdrátově Qi nabíječkou. Řidič nově vidí nejdůležitější informace v kapličce budíků v digitálním zobrazení.
Čtěte také: Citroën ë-C3 je tu! První levný elektromobil z Evropy zaujme i pesimistické Čechy
Kromě zcela přepracovaného interiéru, který je především zaměřený na skvělou ergonomii, pomáhá řidiči nově i komplexnější systém asistenčních programů. Infotainment Drive Plus standardně nabízí 3D navigaci a umí ovládat adaptivní tempomat s dopravním asistentem s funkcí Stop & Go. Umí zvýšit stabilitu přípojného vozíku a pomůže s rozjezdem do kopce. Celkem můžete mít své Berlingo vybaveno až osmnácti podobnými systémy. Dvanáct senzorů hlídá bezprostřední okolí vozu a pomůže vám i s parkováním.
Ovšem tou největší změnou je typ zvoleného pohonu. Berlingo si už navždy přidá před svůj název písmenko „e“. V Evropě se totiž bude prodávat výhradně elektrická verze Citroën e-Berlingo (2024). Není ovšem důvod k panice. Oproti minulé generaci narostl dojezd o více než 20 % a na jedno nabití byste měli být schopní dojezdu 320 kilometrů. Energii vůz ukládá v baterii o využitelné kapacitě 50 kWh. Pro naprostou většinu dosavadních klientů je takový dojezd pro denní potřeby dostačující.
Vzdálenost dojezdu elektrického Berlinga lze lépe korigovat i s novým systémem rekuperace brzdného účinku volitelným ve třech stupních efektivity. Teplotní komfort zajišťuje tepelné čerpadlo. Standardně dostanete vůz vybavený palubní nabíječkou 7,4 kW, lze ji ale vylepšit až na 11 kW. Běžně vůz dobijete za 7,5 hodiny, respektive za 5 hodin. Z rychlých nabíječek vytáhnete nejvíce 100 kW a z prázdné kapacity do 80 % se dostanete za 30 minut. Aplikace e-Routes umí výrazně pomoci s plánováním dlouhých tras a plánováním zastávek pro nabíjení.
Čím si Citroën své zákazníky rozmazlil, je především možnost vnitřního uspořádání sedadel. I nová verze Citroën Berlingo (2024) nabízí prostor až pro sedm cestujících (v případě delší varianty XL, která je o 34 cm delší). Ve druhé řadě standardně najdete trojici samostatných sedadel. V interiéru potěší 27 odkládacích ploch o celkovém objemu 186 litrů. Přístup do zavazadlového prostotu je usnadněn díky otvíracímu sklu. Základní objem kratší verze činí 775 litrů a může být zvětšen až na 4 000 litrů u delší varianty. Tolik ke specifikacím, které u tohoto modelu jistě budou zajímat každého.
Nové Berlingo aktuálně prochází posledními kontrolami a homologací, proto zatím nejdou k dispozici kompletní technické specifikace nového modelu Citroën Berlingo (2024), ani přesné datum uvedení na trh. Ceník pro český trh zatím nebyl zveřejněn. Některé zdroje uvádí cenu pro evropský trh v přepočtu zhruba od 900 tisíc korun. Na přesnější údaje si zatím musíme chvíli vyčkat.
Model Citroën Berlingo se do povědomí automobilového průmyslu zapsal jako velmi univerzální a varibilní vozidlo. Poslouží velké rodině, nabídne prostor pro řemesníka nebo aktivní jedince. S možností převést až sedm lidí jde o jedno z prostroných vozidel při zachování rozumného městského půdorysu. Je ovšem také pravdou, že vzhledově šlo vždy spíše o šedou myš. S novou generací se toho u Berlinga změnilo mnohem více, než jen jeho design. Budete překvapeni stejně jako my!
Nová generace Citroën Berlingo (2024) se na ty minulé odkazuje snad jen svojí stavbou karoserie. Velmi radikální změnu poznáte hned na první pohled. Logo automobilky má nyní více plochý a jednodušší design. Jde o jeden z prvních modelů značky, který prezentuje nový designový jazyk Citroënu. Nutno říci, že vůz rozhodně dospěl a působí více sebevědomě. Výrobce popisuje výraz vozu jako asertivní.
Při prvním pohledu vás možná napadne, že se Čínané pokusili klasický Citroën napodobit. Vůz nicméně patří do skupiny Stellantis, a proto je více než jasné, že velkou dávku techniky bude sdílet se svými sourozenci od ostatních automobilek. Vůz se má zbavit svého „dodávkového“ řízení. Díky zcela novým komforním sedadlům se máte cítit jako v limuzíně vyšší třídy.
Digitální komfort u nového Berlinga zajišťuje 10″ centrální displej infotainmentu. Jak je u vozů skupiny zvykem, svůj mobilní telefon připojíte k vozu i platformám Android Auto i Apple CarPlay zcela bez kabelů. Při jízdě si telefon můžete dobít bezdrátově Qi nabíječkou. Řidič nově vidí nejdůležitější informace v kapličce budíků v digitálním zobrazení.
Čtěte také: Citroën ë-C3 je tu! První levný elektromobil z Evropy zaujme i pesimistické Čechy
Kromě zcela přepracovaného interiéru, který je především zaměřený na skvělou ergonomii, pomáhá řidiči nově i komplexnější systém asistenčních programů. Infotainment Drive Plus standardně nabízí 3D navigaci a umí ovládat adaptivní tempomat s dopravním asistentem s funkcí Stop & Go. Umí zvýšit stabilitu přípojného vozíku a pomůže s rozjezdem do kopce. Celkem můžete mít své Berlingo vybaveno až osmnácti podobnými systémy. Dvanáct senzorů hlídá bezprostřední okolí vozu a pomůže vám i s parkováním.
Ovšem tou největší změnou je typ zvoleného pohonu. Berlingo si už navždy přidá před svůj název písmenko „e“. V Evropě se totiž bude prodávat výhradně elektrická verze Citroën e-Berlingo (2024). Není ovšem důvod k panice. Oproti minulé generaci narostl dojezd o více než 20 % a na jedno nabití byste měli být schopní dojezdu 320 kilometrů. Energii vůz ukládá v baterii o využitelné kapacitě 50 kWh. Pro naprostou většinu dosavadních klientů je takový dojezd pro denní potřeby dostačující.
Vzdálenost dojezdu elektrického Berlinga lze lépe korigovat i s novým systémem rekuperace brzdného účinku volitelným ve třech stupních efektivity. Teplotní komfort zajišťuje tepelné čerpadlo. Standardně dostanete vůz vybavený palubní nabíječkou 7,4 kW, lze ji ale vylepšit až na 11 kW. Běžně vůz dobijete za 7,5 hodiny, respektive za 5 hodin. Z rychlých nabíječek vytáhnete nejvíce 100 kW a z prázdné kapacity do 80 % se dostanete za 30 minut. Aplikace e-Routes umí výrazně pomoci s plánováním dlouhých tras a plánováním zastávek pro nabíjení.
Čím si Citroën své zákazníky rozmazlil, je především možnost vnitřního uspořádání sedadel. I nová verze Citroën Berlingo (2024) nabízí prostor až pro sedm cestujících (v případě delší varianty XL, která je o 34 cm delší). Ve druhé řadě standardně najdete trojici samostatných sedadel. V interiéru potěší 27 odkládacích ploch o celkovém objemu 186 litrů. Přístup do zavazadlového prostotu je usnadněn díky otvíracímu sklu. Základní objem kratší verze činí 775 litrů a může být zvětšen až na 4 000 litrů u delší varianty. Tolik ke specifikacím, které u tohoto modelu jistě budou zajímat každého.
Nové Berlingo aktuálně prochází posledními kontrolami a homologací, proto zatím nejdou k dispozici kompletní technické specifikace nového modelu Citroën Berlingo (2024), ani přesné datum uvedení na trh. Ceník pro český trh zatím nebyl zveřejněn. Některé zdroje uvádí cenu pro evropský trh v přepočtu zhruba od 900 tisíc korun. Na přesnější údaje si zatím musíme chvíli vyčkat.