Závody Volkswagenu v Cvikově a Drážďanech tento týden nevyrábějí žádné elektromobily. Kvůli nedostatku polovodičů zastavil Volkswagen na celý týden výrobu elektromobilů v obou továrnách, což potvrdil i mluvčí automobilky serveru Automobilwoche. Z tohoto důvodu se v Cvikově a Drážďanech nevyrobí odhadem 5 000 elektromobilů značek Volkswagen, Audi a Cupra.
Ve východoněmecké spolkové zemi Sasku, kde se tyto dva závody nacházejí, budou zrušeny pouze čtyři výrobní dny, protože středa byla již volná kvůli státnímu svátku. To je pravděpodobně jeden z důvodů, proč se VW rozhodl během tohoto týdne zastavit výrobu.
Na rozdíl od hlavního závodu Volkswagenu ve Wolfsburgu, závod MEB ve Zwickau a výroba elektroaut v Transparent Factory v Drážďanech byly zatím polovodičovou krizí zasaženy jen málo. To proto, že VW dosud upřednostňoval přidělování čipů pro výrobu elektromobilů. Továrna, zaměřená výhradně na elektromobily v Cvikově, vyrábí přibližně 1200 vozidel denně.
Čtěte také: Volkswagen se začíná klepat strachy! Tesla prý ohrožuje jeho budoucnost
Její výrobní program je tvořen modely Volkswagen ID.3 a ID.4, Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback a Cupra Born. Závod brzy přidá do svého portfolia model ID.5, přičemž předvýroba elektrického crossover kupé již začala. Pro srovnání, Transparent Factory v Drážďanech vyrábí pouze přibližně 35 kusů ID.3 za den.
Výrobní ztráta pravděpodobně ovlivní dodací lhůty, které jsou již tak dlouhé, i když o tom VW nesdílel žádné informace. Mimo továren v Cvikově a Drážďanech je tento týden uzavřena také továrna na spalovací motory Volkswagenu Sasko Chemnitz. Výroba karoserií pro Bentley Bentayga a Lamborghini Urus však bude v Cvikově pokračovat jako obvykle.
Zdá se, že polovodičová krize se pro mnoho výrobců automobilů zhoršuje a také Ford zažívá v Evropě vážné problémy. Tři z jeho čtyř automobilek v regionu jsou v současnosti postiženy zastavením nebo snížením výroby.
Závody Volkswagenu v Cvikově a Drážďanech tento týden nevyrábějí žádné elektromobily. Kvůli nedostatku polovodičů zastavil Volkswagen na celý týden výrobu elektromobilů v obou továrnách, což potvrdil i mluvčí automobilky serveru Automobilwoche. Z tohoto důvodu se v Cvikově a Drážďanech nevyrobí odhadem 5 000 elektromobilů značek Volkswagen, Audi a Cupra.
Ve východoněmecké spolkové zemi Sasku, kde se tyto dva závody nacházejí, budou zrušeny pouze čtyři výrobní dny, protože středa byla již volná kvůli státnímu svátku. To je pravděpodobně jeden z důvodů, proč se VW rozhodl během tohoto týdne zastavit výrobu.
Na rozdíl od hlavního závodu Volkswagenu ve Wolfsburgu, závod MEB ve Zwickau a výroba elektroaut v Transparent Factory v Drážďanech byly zatím polovodičovou krizí zasaženy jen málo. To proto, že VW dosud upřednostňoval přidělování čipů pro výrobu elektromobilů. Továrna, zaměřená výhradně na elektromobily v Cvikově, vyrábí přibližně 1200 vozidel denně.
Čtěte také: Volkswagen se začíná klepat strachy! Tesla prý ohrožuje jeho budoucnost
Její výrobní program je tvořen modely Volkswagen ID.3 a ID.4, Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback a Cupra Born. Závod brzy přidá do svého portfolia model ID.5, přičemž předvýroba elektrického crossover kupé již začala. Pro srovnání, Transparent Factory v Drážďanech vyrábí pouze přibližně 35 kusů ID.3 za den.
Výrobní ztráta pravděpodobně ovlivní dodací lhůty, které jsou již tak dlouhé, i když o tom VW nesdílel žádné informace. Mimo továren v Cvikově a Drážďanech je tento týden uzavřena také továrna na spalovací motory Volkswagenu Sasko Chemnitz. Výroba karoserií pro Bentley Bentayga a Lamborghini Urus však bude v Cvikově pokračovat jako obvykle.
Zdá se, že polovodičová krize se pro mnoho výrobců automobilů zhoršuje a také Ford zažívá v Evropě vážné problémy. Tři z jeho čtyř automobilek v regionu jsou v současnosti postiženy zastavením nebo snížením výroby.