Značka Cupra rozšiřuje své portfolio o zcela nový model, který se jaksi vymyká jejich klasické nabídce. Jmenuje se Born a jde o vůbec první elektromobil z dílny španělské divize Seatu. Doplňuje tak rozrůstající se modelovou paletu, která v současné době nabídne přepracované kousky Atecy či Leonu. Model Born tak vlastně startuje novou generaci vozů Cupry a očekává se, že v dalších letech uvidíme i elektrické SUV, které vychází pro změnu z konceptu Tavascan.
Elektromobil Cupra Born se nám poprvé ukázal už minulý rok, nicméně v té době bylo vše na bázi obyčejného konceptu. Posuneme se o jen několik měsíců dál a před námi stojí osobitý vůz, který z původního konceptu neztratil ani kousek šarmu a těší nás, že inženýři dokázali promítnout své představy do reality. Maska elektrického auta má typicky agresivní tvář s ostře řezanými světlomety, dále pak nesmí chybět dokonalé přiznání původu ve formě chybějící mřížky ventilace.
Designově, velikostně i interiérově se pak Cupra Born až nápadně podobá vozu, se kterým sdílí nejen samotnou MEB platformu. Volkswagen ID.3 je ve své podstatě téměř shodným základem, a to hned v několika směrech. Pochválit musíme velmi pěkně zpracovaný interiér, který se oproti “trojce” liší pocitově lepšími materiály a jinak tvarovanou palubní deskou. Vše ostatní se zdá být na první pohled stejné, a to platí i pro samotný infotainment. Detaily jako voliče režimů na volantu také potěší.
Cupra dále těží z propracované platformy i v sektoru služeb. Ve voze nechybí funkce jako hlasové ovládání, skvělí asistenti či displej s rozšířenou realitou. Mezi ty nejdůležitější asistenty se pak řadí adaptivní tempomat, asistent jízdy nebo asistent stavu nouze. Obecně na nás vůz působí jako prémiovější a sportovnější verze městského ďáblíka, modelu ID.3. Díky tomu se můžete spolehnout na povědomé ovládání i spolehlivost.
Během premiéry zatím Cupra zveřejnila pouze dvě výkonové varianty. První a nejslabší verze dostane výkon 110 kW s točivým momentem 310 Nm, přičemž celému ústrojí dodává energii 45kWh baterie. Zajímavější už je pak příplatková verze s elektromotorem o síle 150 kW, u kterého si dokonce můžete vybrat 58 nebo 77kWh baterii. Cupra ovšem myslela i na ty největší závodníky, a tak na trh uvede i verzi se 170 kW elektromotorem.
Ve všech případech můžeme počítat s pohonem zadních kol a v rámci nejvyšší nabízené kapacity baterie ujede elektromobil dle metodiky WLTP až 540 kilometrů. Nicméně až praxe ukáže, zda je Born se svou spotřebou naprosto identický sesterskému modelu nebo naopak Cupra přinesla do vozu i něco ze své sbírky. Porovnání bude zajímavé, ale myslíme si, že výsledky budou shodné.
A jak je to s dostupností? Elektromobil Cupra Born se začne vyrábět v německém Cvikově, a to hned po boku sesterského modelu ID.3 nebo novinky Audi Q4 e-tron. V době psaní článku neznáme podrobné české ceny, a tak vše doplníme ve chvíli, kdy automobilka zveřejní potřebná data do tabulky.
Konstrukce | sedan, rozměry: 4322 × 1809 × 1537 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon všech kol |
Výkon | výkon elektromotoru až 170 kW, točivý moment 310 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, až 77 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: ? kW, palubní nabíječka: 11 kW, CCS |
Spotřeba a dojezd | město ? kWh/100 km, okresky ? kWh/100 km, dálnice ? kWh/100 km, dojezd až 540 km |
Cena a dostupnost | od ? Kč, 2021 |
Značka Cupra rozšiřuje své portfolio o zcela nový model, který se jaksi vymyká jejich klasické nabídce. Jmenuje se Born a jde o vůbec první elektromobil z dílny španělské divize Seatu. Doplňuje tak rozrůstající se modelovou paletu, která v současné době nabídne přepracované kousky Atecy či Leonu. Model Born tak vlastně startuje novou generaci vozů Cupry a očekává se, že v dalších letech uvidíme i elektrické SUV, které vychází pro změnu z konceptu Tavascan.
Elektromobil Cupra Born se nám poprvé ukázal už minulý rok, nicméně v té době bylo vše na bázi obyčejného konceptu. Posuneme se o jen několik měsíců dál a před námi stojí osobitý vůz, který z původního konceptu neztratil ani kousek šarmu a těší nás, že inženýři dokázali promítnout své představy do reality. Maska elektrického auta má typicky agresivní tvář s ostře řezanými světlomety, dále pak nesmí chybět dokonalé přiznání původu ve formě chybějící mřížky ventilace.
Designově, velikostně i interiérově se pak Cupra Born až nápadně podobá vozu, se kterým sdílí nejen samotnou MEB platformu. Volkswagen ID.3 je ve své podstatě téměř shodným základem, a to hned v několika směrech. Pochválit musíme velmi pěkně zpracovaný interiér, který se oproti “trojce” liší pocitově lepšími materiály a jinak tvarovanou palubní deskou. Vše ostatní se zdá být na první pohled stejné, a to platí i pro samotný infotainment. Detaily jako voliče režimů na volantu také potěší.
Cupra dále těží z propracované platformy i v sektoru služeb. Ve voze nechybí funkce jako hlasové ovládání, skvělí asistenti či displej s rozšířenou realitou. Mezi ty nejdůležitější asistenty se pak řadí adaptivní tempomat, asistent jízdy nebo asistent stavu nouze. Obecně na nás vůz působí jako prémiovější a sportovnější verze městského ďáblíka, modelu ID.3. Díky tomu se můžete spolehnout na povědomé ovládání i spolehlivost.
Během premiéry zatím Cupra zveřejnila pouze dvě výkonové varianty. První a nejslabší verze dostane výkon 110 kW s točivým momentem 310 Nm, přičemž celému ústrojí dodává energii 45kWh baterie. Zajímavější už je pak příplatková verze s elektromotorem o síle 150 kW, u kterého si dokonce můžete vybrat 58 nebo 77kWh baterii. Cupra ovšem myslela i na ty největší závodníky, a tak na trh uvede i verzi se 170 kW elektromotorem.
Ve všech případech můžeme počítat s pohonem zadních kol a v rámci nejvyšší nabízené kapacity baterie ujede elektromobil dle metodiky WLTP až 540 kilometrů. Nicméně až praxe ukáže, zda je Born se svou spotřebou naprosto identický sesterskému modelu nebo naopak Cupra přinesla do vozu i něco ze své sbírky. Porovnání bude zajímavé, ale myslíme si, že výsledky budou shodné.
A jak je to s dostupností? Elektromobil Cupra Born se začne vyrábět v německém Cvikově, a to hned po boku sesterského modelu ID.3 nebo novinky Audi Q4 e-tron. V době psaní článku neznáme podrobné české ceny, a tak vše doplníme ve chvíli, kdy automobilka zveřejní potřebná data do tabulky.
Konstrukce | sedan, rozměry: 4322 × 1809 × 1537 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon všech kol |
Výkon | výkon elektromotoru až 170 kW, točivý moment 310 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, až 77 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: ? kW, palubní nabíječka: 11 kW, CCS |
Spotřeba a dojezd | město ? kWh/100 km, okresky ? kWh/100 km, dálnice ? kWh/100 km, dojezd až 540 km |
Cena a dostupnost | od ? Kč, 2021 |