Čínský Xpeng G6 jde po krku populárnímu Modelu Y. Čím chce Teslu trumfnout?

  • Tesla Model Y má v Číně novou přímou konkurenci
  • Nový Xpeng G6 je stejně velký crossover s dojezdem až 755 km
  • Nadchne designem, technikou, ale i sympatickou cenou
Xpeng G6

Nový elektromobil Xpeng G6 konkuruje Modelu Y od Tesly | foto: Xpeng

Americká Tesla slaví se svými elektromobily velké úspěchy, a tak se stala jistým benchmarkem pro ostatní automobilky. Není vůbec náhodou, že přicházejí a nadále budou ještě možná ve větší míře přicházet přímé konkurence pro jednotlivé modely. Třeba pro nejpopulárnější a nejprodávanější Model Y.

Xpeng G6 má čím zaujmout

Příkladem je novinka Xpeng G6, která jde po krku tolik povedenému Modelu Y, který je aktuálně nejen s přehledem nejprodávanějším elektromobilem na světě, ale také už se prodral na přední místa žebříčku nejprodávanějších aut bez ohledu na typ pohonu.

Model G6 už Číňané představili v dubnu letošního roku, nicméně nyní firma spustila předprodej a první čísla ukazují, že to je trefa do černého. Jen během prvních 3 dnů má nový elektromobil od Xpengu na kontě přes 25 tisíc rezervací. Odhaduje se, že by automobilka mohla vyrábět a prodávat zhruba 6 až 8 tisíc kusů měsíčně.


Čtěte také: Xpeng G9 se oficiálně představil. I Evropané se mohou těšit na jeho ultrarychlé nabíjení


Specifikace, dojezd, cena

Xpeng G6 je v pořadí již pátým elektrickým autem společnosti, která jej nazývá jako „ultra smart coupé SUV“. Jde o crossover velikosti konkurenční Tesly Model Y, rozdíl je opravdu jen v milimetrech (4 730 × 1 920 × 1 650 mm). Čím se ale liší výrazněji, je technika a specifikace.

Elektrický Xpeng využívá 800V architekturu SEPA 2.0 (Smart Electric Platform Architecture) s rychlejším nabíjením, kdy za pouhých 10 minut dobijete 300 km dojezdu, a také s delším dojezdem až 755 kilometrů na jedno nabití. Na výběr jsou dvě varianty, a sice s pohonem zadní nápravy (218 kW výkon, 66 kWh baterie) a pohonem všech kol (358 kW výkon, 87,5 kWh baterie).

Cena Xpengu G6 je zhruba 200 až 300 tisíc čínských juanů, což dělá v přepočtu lehce přes 600 tisíc až 920 tisíc korun. Nicméně nový model je zatím dostupný pouze v domovské Číně, o exportu do jiných zemí se zatím automobilka nezmínila. Prvním úkolem je vyzvat na přímý souboj Teslu Model Y.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čínský Xpeng G6 jde po krku populárnímu Modelu Y. Čím chce Teslu trumfnout?

  • Tesla Model Y má v Číně novou přímou konkurenci
  • Nový Xpeng G6 je stejně velký crossover s dojezdem až 755 km
  • Nadchne designem, technikou, ale i sympatickou cenou
Xpeng G6

Nový elektromobil Xpeng G6 konkuruje Modelu Y od Tesly | foto: Xpeng

Americká Tesla slaví se svými elektromobily velké úspěchy, a tak se stala jistým benchmarkem pro ostatní automobilky. Není vůbec náhodou, že přicházejí a nadále budou ještě možná ve větší míře přicházet přímé konkurence pro jednotlivé modely. Třeba pro nejpopulárnější a nejprodávanější Model Y.

Xpeng G6 má čím zaujmout

Příkladem je novinka Xpeng G6, která jde po krku tolik povedenému Modelu Y, který je aktuálně nejen s přehledem nejprodávanějším elektromobilem na světě, ale také už se prodral na přední místa žebříčku nejprodávanějších aut bez ohledu na typ pohonu.

Model G6 už Číňané představili v dubnu letošního roku, nicméně nyní firma spustila předprodej a první čísla ukazují, že to je trefa do černého. Jen během prvních 3 dnů má nový elektromobil od Xpengu na kontě přes 25 tisíc rezervací. Odhaduje se, že by automobilka mohla vyrábět a prodávat zhruba 6 až 8 tisíc kusů měsíčně.


Čtěte také: Xpeng G9 se oficiálně představil. I Evropané se mohou těšit na jeho ultrarychlé nabíjení


Specifikace, dojezd, cena

Xpeng G6 je v pořadí již pátým elektrickým autem společnosti, která jej nazývá jako „ultra smart coupé SUV“. Jde o crossover velikosti konkurenční Tesly Model Y, rozdíl je opravdu jen v milimetrech (4 730 × 1 920 × 1 650 mm). Čím se ale liší výrazněji, je technika a specifikace.

Elektrický Xpeng využívá 800V architekturu SEPA 2.0 (Smart Electric Platform Architecture) s rychlejším nabíjením, kdy za pouhých 10 minut dobijete 300 km dojezdu, a také s delším dojezdem až 755 kilometrů na jedno nabití. Na výběr jsou dvě varianty, a sice s pohonem zadní nápravy (218 kW výkon, 66 kWh baterie) a pohonem všech kol (358 kW výkon, 87,5 kWh baterie).

Cena Xpengu G6 je zhruba 200 až 300 tisíc čínských juanů, což dělá v přepočtu lehce přes 600 tisíc až 920 tisíc korun. Nicméně nový model je zatím dostupný pouze v domovské Číně, o exportu do jiných zemí se zatím automobilka nezmínila. Prvním úkolem je vyzvat na přímý souboj Teslu Model Y.

Video

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."