Čínský Xpeng G6 jde po krku populárnímu Modelu Y. Čím chce Teslu trumfnout?
- Tesla Model Y má v Číně novou přímou konkurenci
- Nový Xpeng G6 je stejně velký crossover s dojezdem až 755 km
- Nadchne designem, technikou, ale i sympatickou cenou

Americká Tesla slaví se svými elektromobily velké úspěchy, a tak se stala jistým benchmarkem pro ostatní automobilky. Není vůbec náhodou, že přicházejí a nadále budou ještě možná ve větší míře přicházet přímé konkurence pro jednotlivé modely. Třeba pro nejpopulárnější a nejprodávanější Model Y.
Xpeng G6 má čím zaujmout
Příkladem je novinka Xpeng G6, která jde po krku tolik povedenému Modelu Y, který je aktuálně nejen s přehledem nejprodávanějším elektromobilem na světě, ale také už se prodral na přední místa žebříčku nejprodávanějších aut bez ohledu na typ pohonu.
Model G6 už Číňané představili v dubnu letošního roku, nicméně nyní firma spustila předprodej a první čísla ukazují, že to je trefa do černého. Jen během prvních 3 dnů má nový elektromobil od Xpengu na kontě přes 25 tisíc rezervací. Odhaduje se, že by automobilka mohla vyrábět a prodávat zhruba 6 až 8 tisíc kusů měsíčně.
- Xpeng G6 | foto: Xpeng
- Interiér vozu Xpeng G6 | foto: Xpeng
Čtěte také: Xpeng G9 se oficiálně představil. I Evropané se mohou těšit na jeho ultrarychlé nabíjení
Specifikace, dojezd, cena
Xpeng G6 je v pořadí již pátým elektrickým autem společnosti, která jej nazývá jako „ultra smart coupé SUV“. Jde o crossover velikosti konkurenční Tesly Model Y, rozdíl je opravdu jen v milimetrech (4 730 × 1 920 × 1 650 mm). Čím se ale liší výrazněji, je technika a specifikace.
Elektrický Xpeng využívá 800V architekturu SEPA 2.0 (Smart Electric Platform Architecture) s rychlejším nabíjením, kdy za pouhých 10 minut dobijete 300 km dojezdu, a také s delším dojezdem až 755 kilometrů na jedno nabití. Na výběr jsou dvě varianty, a sice s pohonem zadní nápravy (218 kW výkon, 66 kWh baterie) a pohonem všech kol (358 kW výkon, 87,5 kWh baterie).
Cena Xpengu G6 je zhruba 200 až 300 tisíc čínských juanů, což dělá v přepočtu lehce přes 600 tisíc až 920 tisíc korun. Nicméně nový model je zatím dostupný pouze v domovské Číně, o exportu do jiných zemí se zatím automobilka nezmínila. Prvním úkolem je vyzvat na přímý souboj Teslu Model Y.
Video
Autor článku

Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.
Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, kdy jsem založil první z webových magazínů, Mobilizujeme.cz, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.