Čínské elektrické stroje si pomalu razí svojí cestu i za evropskými zákazníky. Není to ani tak o tom, že bychom zde měli malý výběr. Po úspěších na domácím trhu jednoduše čínské značky prahnou i po úspěšné expanzi a čím dál více nás zásobí zajímavými modely. Jestli by nebylo dobré na nějaký vůz zapomenout, tak je jím BYD Han.
Elektromobil BYD Han zaznamenal na čínském trhu obrovský úspěch. Jen za minulý rok se jej v Číně prodalo přes 200 tisíc kusů. Model navíc nemá nízké ambice. Na přímý souboj vyzývá Teslu Model S. Zaujme nejen svým vzhledem, ale i špičkovým výkonem a luxusní výbavou včetně nejmodernějších technologických vychytávek. Zatímco doma vyniká i skvělou cenou, Evropan bude muset do kapsy sáhnout poněkud hlouběji.
Model Han nabízí pohon všech kol, s celkovým výkonem dvojice motorů 380 kW a točivým momentem neskutečných 700 Nm. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy. Škoda je snad jen elektronicky omezené maximálky 180 km/h, na závodní trati by vůz vynikal. S takovým výkonem se navíc staví do role souputníka i takovému Mercedesu EQE AMG.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Nio EL6 nadchne (nejen) dlouhým dojezdem (1. díl)
LFP baterie s kapacitou 85,4 kWh pohání vůz na vzdálenost až 521 kilometrů. I tento údaj evropského zájemce potěší a zařadí se po bok těch schopnějších vozů. Na rychlých nabíječkách přijme až 150 kW výkonu. Půl baterie doplníte za třicet minut. Dnes oblíbenou funkcí je i možnost napájet spotřebiče nebo rovnou celý dům díky funkci V2X. S délkou 4 995 mm se rozhodně řadí mezi větší vozy. Šířka dosahuje téměř dvou metrů (1 995 mm). Komfort zajistí elektronicky stavitelné tlumiče a náprava typu McPherson, vzadu pak jde o víceprvkové zavěšení.
Vesměs o rodinný vůz se nejedná, úložný prostor standardně nabídne 410 litrů. Mezi konkurencí se ale jedná o běžné hodnoty. Řidiče i celou posádku uvnitř vozu BYD Han nadchne otočná obrazovka o 15,6” úhlopříčky. Řidič má veškeré informace dostupné před volantem na 12,3” širokoúhlém displeji. Vůz se vyznačuje neskutečným komfortem a luxusním pojetím.
Řidič bude mít svojí práci ušetřenou díky velkému množství asistentů. V nabídce nechybí snad nic, co bychom od takového vozu čekali. Evropská verze modelu Han byla v představena v září minulého roku. Aktuálně je vůz k dostání v Německu a v Nizozemí. Na trh zde byl uveden v březnu letošního roku. Základní částka je stanovena na 71 tisíc eur, v přepočtu 1,57 milionu korun.
Chtěli byste tento čínský elektromobil také na českém trhu? Napište nám do diskuze pod článkem.
Čínské elektrické stroje si pomalu razí svojí cestu i za evropskými zákazníky. Není to ani tak o tom, že bychom zde měli malý výběr. Po úspěších na domácím trhu jednoduše čínské značky prahnou i po úspěšné expanzi a čím dál více nás zásobí zajímavými modely. Jestli by nebylo dobré na nějaký vůz zapomenout, tak je jím BYD Han.
Elektromobil BYD Han zaznamenal na čínském trhu obrovský úspěch. Jen za minulý rok se jej v Číně prodalo přes 200 tisíc kusů. Model navíc nemá nízké ambice. Na přímý souboj vyzývá Teslu Model S. Zaujme nejen svým vzhledem, ale i špičkovým výkonem a luxusní výbavou včetně nejmodernějších technologických vychytávek. Zatímco doma vyniká i skvělou cenou, Evropan bude muset do kapsy sáhnout poněkud hlouběji.
Model Han nabízí pohon všech kol, s celkovým výkonem dvojice motorů 380 kW a točivým momentem neskutečných 700 Nm. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy. Škoda je snad jen elektronicky omezené maximálky 180 km/h, na závodní trati by vůz vynikal. S takovým výkonem se navíc staví do role souputníka i takovému Mercedesu EQE AMG.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Nio EL6 nadchne (nejen) dlouhým dojezdem (1. díl)
LFP baterie s kapacitou 85,4 kWh pohání vůz na vzdálenost až 521 kilometrů. I tento údaj evropského zájemce potěší a zařadí se po bok těch schopnějších vozů. Na rychlých nabíječkách přijme až 150 kW výkonu. Půl baterie doplníte za třicet minut. Dnes oblíbenou funkcí je i možnost napájet spotřebiče nebo rovnou celý dům díky funkci V2X. S délkou 4 995 mm se rozhodně řadí mezi větší vozy. Šířka dosahuje téměř dvou metrů (1 995 mm). Komfort zajistí elektronicky stavitelné tlumiče a náprava typu McPherson, vzadu pak jde o víceprvkové zavěšení.
Vesměs o rodinný vůz se nejedná, úložný prostor standardně nabídne 410 litrů. Mezi konkurencí se ale jedná o běžné hodnoty. Řidiče i celou posádku uvnitř vozu BYD Han nadchne otočná obrazovka o 15,6” úhlopříčky. Řidič má veškeré informace dostupné před volantem na 12,3” širokoúhlém displeji. Vůz se vyznačuje neskutečným komfortem a luxusním pojetím.
Řidič bude mít svojí práci ušetřenou díky velkému množství asistentů. V nabídce nechybí snad nic, co bychom od takového vozu čekali. Evropská verze modelu Han byla v představena v září minulého roku. Aktuálně je vůz k dostání v Německu a v Nizozemí. Na trh zde byl uveden v březnu letošního roku. Základní částka je stanovena na 71 tisíc eur, v přepočtu 1,57 milionu korun.
Chtěli byste tento čínský elektromobil také na českém trhu? Napište nám do diskuze pod článkem.