Číňanům nevadí ani 100% cla. Elektromobily mají i tak levnější než ostatní

  • Ani 100% clo nedokáže zastavit čínskou expanzi do USA
  • Navzdory překážkám by Číňané dokázali nabídnout nejlevnější elektromobil
  • BYD zvyšuje svou dominanci na trhu elektrických vozidel
Logo BYD

Logo BYD

Automobilka BYD, která je jedním z předních čínských výrobců, by si i přes nové 100% clo na elektromobily dovážené z Číny udržela pozici nejlevnějšího výrobce elektromobilů v USA. I když společnost zatím vstup na americký trh s osobními vozidly neplánuje, její elektromobily by dokázaly svou cenou plně konkurovat domácím značkám. Podle analytické společnosti AutoForecast Solutions by i s uvedeným clem dokázal BYD nabídnout elektromobil za méně než 25 000 dolarů, což je výrazně pod cenou amerických konkurentů.

Ceny čínských elektromobilů jsou nedostižné

Společnost BYD se zaměřuje na výrobu elektromobilů od roku 2022, kdy automobilka ukončila produkci vozidel poháněných čistě spalovacími motory. Její úspěch ale nesouvisí pouze s automobilovým průmyslem. BYD vyrábí lithium-iontové baterie již od roku 1996, což firmě pomohlo zefektivnit celý proces výroby a distribuce. Baterie značky BYD například na začátku tisíciletí napájely i populární mobilní telefony Motorola a Nokia, což významně posílilo pozici společnosti v elektrotechnickém průmyslu.

BYD neustále pracuje na inovacích svých technologií a na současném snižování výrobních nákladů. V roce 2020 uvedla firma na trh průlomovou baterii Blade EV, která se významně podílela na snižování cen elektromobilů. Nejlevnější model BYDu, Seagull EV, se v Číně prodává v přepočtu za méně než 225 000 korun (69 800 juanů). Díky tomu se značce daří vytlačovat z čínského trhu tradiční spalovací vozy, což současně vyvolává tlak na zahraniční automobilky.

BYD Seagull

BYD Seagull


Čtěte také: Víc takových vynálezů: Nová baterie z Číny zvládne 1 milion kilometrů


V Číně se dnes prodává více než 50 % elektromobilů

Spojené státy brzy zavedou 100% clo na čínské elektromobily, které vstoupí v platnost 27. září. Cílem tohoto kroku je ochránit americké výrobce před čínskými obchodními praktikami. I s takovou překážkou by ale společnost BYD byla schopna cenově konkurovat americkým značkám.

Její nejlevnější model by na americkém trhu stál přibližně 12 000 dolarů (asi 270 000 korun), což by po zdvojnásobení ceny stále znamenalo, že by čínský výrobce měl nejlevnější elektromobil pod hranicí 25 000 dolarů (565 000 korun). Pro porovnání, americká Tesla zatím nedokáže atakovat ani hranici 30 000 dolarů (necelých 680 000 korun).

Zatímco v Číně tvoří elektromobily již více než 50 % prodejů osobních vozidel, v USA je jejich podíl pouze 8,5 %. Čínští výrobci (například BYD a CATL) současně dominují globálnímu trhu s bateriemi. S rostoucí poptávkou po levnějších a ekologičtějších vozidlech tak může BYD i nadále hrát klíčovou roli v přechodu na elektromobilitu, a to nejen v Číně, ale i ve světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňanům nevadí ani 100% cla. Elektromobily mají i tak levnější než ostatní

  • Ani 100% clo nedokáže zastavit čínskou expanzi do USA
  • Navzdory překážkám by Číňané dokázali nabídnout nejlevnější elektromobil
  • BYD zvyšuje svou dominanci na trhu elektrických vozidel
Logo BYD

Logo BYD

Automobilka BYD, která je jedním z předních čínských výrobců, by si i přes nové 100% clo na elektromobily dovážené z Číny udržela pozici nejlevnějšího výrobce elektromobilů v USA. I když společnost zatím vstup na americký trh s osobními vozidly neplánuje, její elektromobily by dokázaly svou cenou plně konkurovat domácím značkám. Podle analytické společnosti AutoForecast Solutions by i s uvedeným clem dokázal BYD nabídnout elektromobil za méně než 25 000 dolarů, což je výrazně pod cenou amerických konkurentů.

Ceny čínských elektromobilů jsou nedostižné

Společnost BYD se zaměřuje na výrobu elektromobilů od roku 2022, kdy automobilka ukončila produkci vozidel poháněných čistě spalovacími motory. Její úspěch ale nesouvisí pouze s automobilovým průmyslem. BYD vyrábí lithium-iontové baterie již od roku 1996, což firmě pomohlo zefektivnit celý proces výroby a distribuce. Baterie značky BYD například na začátku tisíciletí napájely i populární mobilní telefony Motorola a Nokia, což významně posílilo pozici společnosti v elektrotechnickém průmyslu.

BYD neustále pracuje na inovacích svých technologií a na současném snižování výrobních nákladů. V roce 2020 uvedla firma na trh průlomovou baterii Blade EV, která se významně podílela na snižování cen elektromobilů. Nejlevnější model BYDu, Seagull EV, se v Číně prodává v přepočtu za méně než 225 000 korun (69 800 juanů). Díky tomu se značce daří vytlačovat z čínského trhu tradiční spalovací vozy, což současně vyvolává tlak na zahraniční automobilky.

BYD Seagull

BYD Seagull


Čtěte také: Víc takových vynálezů: Nová baterie z Číny zvládne 1 milion kilometrů


V Číně se dnes prodává více než 50 % elektromobilů

Spojené státy brzy zavedou 100% clo na čínské elektromobily, které vstoupí v platnost 27. září. Cílem tohoto kroku je ochránit americké výrobce před čínskými obchodními praktikami. I s takovou překážkou by ale společnost BYD byla schopna cenově konkurovat americkým značkám.

Její nejlevnější model by na americkém trhu stál přibližně 12 000 dolarů (asi 270 000 korun), což by po zdvojnásobení ceny stále znamenalo, že by čínský výrobce měl nejlevnější elektromobil pod hranicí 25 000 dolarů (565 000 korun). Pro porovnání, americká Tesla zatím nedokáže atakovat ani hranici 30 000 dolarů (necelých 680 000 korun).

Zatímco v Číně tvoří elektromobily již více než 50 % prodejů osobních vozidel, v USA je jejich podíl pouze 8,5 %. Čínští výrobci (například BYD a CATL) současně dominují globálnímu trhu s bateriemi. S rostoucí poptávkou po levnějších a ekologičtějších vozidlech tak může BYD i nadále hrát klíčovou roli v přechodu na elektromobilitu, a to nejen v Číně, ale i ve světě.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."